Piacelemzés - CRM beruházások alakulása Rohrbacher László Igazgató, Stratis Kft. Laszlo.Rohrbacher@stratis.hu
- kapcsolat A Stratis nyolc éve működik sikeresen a piacon Alapértékünk a szállítófüggetlenség 2000-2005 között, a tanácsadást kiegészítve a Meta Group magyar képviselője is volt 2005. áprilisában a Metát megvette a Gartner Jelenleg folyamatban van a Stratis és a Gartner Hungary stratégiai együttműködési kapcsolatának kiépítése
Az ERP rendszerek fejlődése az elmúlt években
A CRM rendszerek szállítói egyre több iparágra terjesztik ki megoldásaikat Iparágak Múlt Jelen Jövő Mezőgazdaság, bányászat és ingatlanfejlesztés Diszkrét termelés Folyamatos termelés Közművek Kis- és nagykereskedelem Utazás és vendéglátás Logisztikai szolgáltatások Távközlés Pénzügyi szolgáltatások Egészségügy Oktatás Kormányzat
Az európai trend
Üzleti folyamatok szoftveres támogatottsága a hazai nagyvállalatok körében
A magyarországi trend
Iparági elemzés I. - Megfelelő adatok birtokában... Távközlési szektor Magas ügyfélelvándorlás, főleg a mobil távközlésben „sorozat-váltók” és „élethosszig lojálisak” Csökkenő profitráták és árverseny Hosszú megtérülési idő Banki szektor Kisebb ügyfélelvándorlás Cél a meglévő ügyfélkörnek további termékek eladása Szigorúbb hitelelbírálási feltételek Ezen szektorokban a CRM bevezetése és folyamatos fejlesztése „kötelező gyakorlatnak” minősül
Iparági elemzés II. - A bőség zavara Kiskereskedelmi szektor Rengeteg tranzakciós adat, ugyanakkor kevés adat az ügyfélpreferenciákról A piac megközelítése még mindig jellemzően ATL Erősödő DM aktivitás Megosztottság az adatok felhasználásáról Utazási és vendéglátási szektor Komoly versenyhelyzet Erősödő CRM aktivitás A fenti szektorokban jelentős CRM fejlesztések várhatók a közeli jövőben
Iparági elemzés III. - Célkeresztben a „tömeg” FMCG szektor Erős elmozdulás az ATL marketing felől a BTL felé A promóciós tevékenység alapjául szolgál az ügyféladatok megszerzéséhez és a piaci szegmentációhoz Alacsony költségű, de hasznos dialógus a vásárlókkal Nem egyéni, hanem szegmens-szintű CRM adatok Média és szórakoztatás Növekvő mennyiségű adat, főleg igényekről és érdeklődésről A prémium tartalom, vagy az eltalált igények sokat érnek Ezekben a szektorokban hatalmas, most még kiaknázatlan potenciál rejlik
Iparági elemzés IV. - „Egy az egyben” Ingatlanfejlesztési szektor Alacsony ügyfélszám, viszont rengeteg ügyfélkapcsolat Személyes kapcsolatok előtérben Biztosítási szektor Személyes kapcsolatok és ügynöki hálózat dominál Erős ERP háttér szükséges Autókereskedelem Megosztott piac, DM-fókuszú, fragmentált ügyfélkezelés Ezekben a szektorokban nem várható a közeli jövőben jelentősebb CRM beruházás
Köszönöm a figyelmet!