IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Vagyonértékelés és vagyongazdálkodás összefüggései a víziközműveknél
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A Magyar Telekom IT Outsourcing tapasztalatai
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Menedzsment alapjai I. előadás Lovász Gabriella egyetemi adjunktus
Emberi erőforrás menedzsment
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT biztonság menedzsment a gyakorlatban (döntéshozóknak) Kovács Balázs META Group Stratis.
Az átalakulási formák felé mutató döntések célszerűsége a gazdálkodás, befektetés, működtetés, vagyoni érték szempontjából.
E-beszerzés Bravo csoport.
HUNGÁRIA BANK Rt. 1 A védelem ára Kihelyezett biztonság március Budapest „A banki főinformatikus intelmei – mit igen, mit nem”
Molnár Gábor, az MGE igazgatója
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Horváth István, CFA K&H Befektetési Alapkezelő Zrt. Befektetői szemmel.
AZ IKSZT program bemutatása Eperjesi Tamás vidékfejlesztési igazgató Kecskemét-Imrehegy, július 16.
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Controlling a gyakorlatban
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Munkavédelem és controlling
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
MaSzeSz-MMK kerekasztal Budapest, december Üzemeltetői észrevételek a KEOP pályázati rendszerhez MaSzeSz – MMK KEREKASZTAL Szücs István Előadó:
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az üzleti terv megalapozása – röviden a szükségletfelmérésről OFA Kooperáció projekt Műhelymunka november 12.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
Pályázati Tanácsadói Szakmai Nap április 16. START Tőkegarancia Zrt. HOL ÉS HOGYAN KAPCSOLÓDIK A PÉNZÜGYI SZEKTOR AZ ÚMFT GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAMJAIHOZ?
A KSZR FORRÁSOK HATÉKONY FELHASZNÁLÁSA ZALA MEGYÉBEN KISS GÁBOR IgazgatóKSZR MŰHELYNAPOK – ZALAEGERSZEG 2015.november 11.
Napelemes rendszerek üzemeltetési tapasztalatai PV Napenergia Kft
INFORMATIKA- SZOLGÁLTATÁS és INFORMÁCIÓ- BIZTONSÁG Krauth Péter
A minőségügy és helye a Szent Imre Kórházban Dr. Varga Piroska főigazgató helyettes, minőségügyi igazgató.
Erdősi István.  Mi az alapötlet, megvalósítható-e?  Milyen ügyfélszükségre épít?  Van-e pályázati lehetőség?  Jogosultsági szempontok.
FLOTTAKIHELYEZÉS ELŐNYEI Outsourcing a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Bérköltség - csökkenés - jogszerűen?
A MINISZTERELNÖKSÉG ELLENŐRZÉSI TAPASZTALATAI MÁTÉ GERGŐ (KFF)
„Fenntartható” utak K+F bizottság ÁGAZATI K+F TEVÉKENYSÉGET IGÉNYLŐ TÉMÁK   Görgényi Ágnes Colas Hungária Zrt. bizottsági tag.
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
Drought and Water Scarcity Management System – DWMS
Elvárások és a realitás egy agilis pilot projektben a tanácsadó szemszögéből agilitas.hu | Copyright © 2013 Agile Coaching Kft. |
Őszintén a dokumentumkezelésről
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
Előadás másolata:

IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató

Tipikus hibák – 70%-nál több, mint 2 Rosszul meghatározott célok Költségcsökkentés mindenáron Rossz kommunikáció Későn, keveset Rosszul meghatározott SLA-k Túl sok, túl technikai, túl szigorú Rossz üzemeltetés Kultúraváltás hiánya

„Demisztifikált” outsourcing Vannak piaci szolgáltatók Ettől (is) megy az üzlet Venni vagy gyártani Mástól is meg tudjuk venni Beépül a termékünkbe Könyv szerinti érték Fejekben lévő érték Illesztési költségek Kicsit másként Kapcsolódó folyamatok Van működő belső IT Belül is elő tudjuk állítani Meglévő eszközök Meglévő szakemberek

Tipikus hibák Rosszul meghatározott célok Költségcsökkentés mindenáron Rossz kommunikáció Későn, keveset Rosszul meghatározott SLA-k Túl sok, túl technikai, túl szigorú Rossz üzemeltetés Kultúraváltás hiánya

Az előkészítés költségei megtérülnek Nem elindulni olcsóbb, mint félúton megállni Ha tudjuk honnan indulunk, könnyebb megtervezni a célhoz vezető utat A belső működés feltárása önmagában is nyereséges Alapos előkészítéssel a folyamat nem lassul, a kockázatok azonban jelentősen csökkenek !

Köszönöm a figyelmüket! Kontra József Igazgató

Célmeghatározás Jobb minőségű Rossz minőségű Drága Nem flexibilis Alacsonyabb költségű Igény szerint felhasználható Felhasználás szerint fizethető Rugalmatlan költségű Kockázatos Garantált színvonalú A külső szolgáltatás A jelenlegi szolgáltatás Mindet egyszerre ! Minden egyszerre?

Igény meghatározás Mennyiségi mutatói Szolgáltatási igény SLA igény Átalakítási igény Minőségi mutatói Eltérése az üzleti igénytől Sajátosságai Testreszabási igény Kockázatkezelési igény Rejtett problémái Jelenlegi működés Az vezet, aki tudja, hova akar menni

Kommunikáció tervezés Ha nincs, kitalálják Pesszimista Átalakul Átértelmeződik Belül mindig van információ Ha nem teljes, kiegészítik Ha nem érthető, értelmezik Pályázatnál feltételezik Optimista Nem biztos, hogy kiderül Beárazódik Kívülre félünk információt adni DD-nél ellenőrzik Szerződésben rögzítik

Üzemeltetés tervezés Feladatok testközelben Az eredmények látszanak Közvetett hozzáférés Rögzített SLA-k Kézben az erőforrások Flexibilis prioritások Erőforrás gazdálkodás Szolgáltatás menedzsment Tételes elszámolás IT összköltség keret Belső üzemeltetés Külső szolgáltatás Más szemlélet, más kultúra = más eredmény!