Online szerencsejáték dr. Kövesi Gabriella

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
Szerencsejáték jog, 2013: pillanatfelvételek Ormós Ügyvédi Iroda
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Foglalkoztatói nyugdíj
Szja % APEH Sajtótájékoztató dr. Juhász István elnökhelyettes Budapest, szeptember 15.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Rogán Antal sajtótájékoztatója április 4.. Kórházprivatizációs tervek A Medgyessy-kormány, aminek Gyurcsány Ferenc a minisztere volt, kórházprivatizációs.
Az internetes gyógyszervásárlás veszélyei
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
EU alapismeretek E-Learning.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
2007. szeptember % Idén több mint 14 milliárd forintot ajánlottak fel az adófizetők.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
A Közös Agrárpolitika (KAP) aktuális kérdései, várható változások ÚMVP képzés „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó.
Luxemburg, Málta,Hollandia
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Néhány szó a földgáz piacról
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
A Szolvencia II. csoport vonatkozásai
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
Az európai közösségi jog általános rendszere szerinti elismerés Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ Budapest, november 10.
Fekete Imréné KKB tag A közfelügyeleti rendszer súlypontjai Cegléd, július 6 1.
EU II..
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Vasútszabályozási Osztály
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
A NATURA 2000 ÖKOLÓGIAI HÁLÓZAT
Pillanatfelvétel a magyar közbeszerzési rendszerről dr. Patay Géza.
felvásárlás elérése érdekében
Transznacionális és multinacionális vállalatok
AIG központ, New York. ALICO központ, Wilmington.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Földes Ádám A Paksi Atomerőmű és az információszabadság egy fejlődő demokráciában.
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
Az Európai Unió.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
A pénzügyi intézményrendszer 2004 közepén Dr. Nyers Rezső a Magyar Bankszövetség főtitkára Budapest, november 24.
A szolgáltatási irányelv alkalmazásából nyíló lehetőségek a kkv-k számára A gazdasági élet stratégiái június 28. Külügyminisztérium.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
A közbeszerzések helyzete Magyarországon január 6. Berényi Lajos Elnök Közbeszerzések Tanácsa.
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Dr. Kovács László főtitkár
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Előadás másolata:

Online szerencsejáték dr. Kövesi Gabriella

Tartalom A hazai szerencsejáték piac bemutatása Az online szerencsejáték piac A globális, az európai és a hazai piac mérete, szegmensei Legfontosabb piaci szereplők Magyarországon Jogi szabályozás Magyarországon és Európában A hazai szerencsejáték törvény A cross-border szerencsejáték szabályozás Európában, várható fejlemények Szabályozás az EU tagállamokban Piacralépési lehetőségek Együttműködés az SZRT-vel Online együttműködés valamely külföldi internetes szerencsejáték céggel

Forrás: www.sportingbet.hu Olimpia - Fogadás élőben Kazakhstan v Russia - Sat 10.30 GMT Mens Super G Outright - Sat 11.00 GMT Mens Super G Matchbets - Sat 11.00 GMT Womens Biathlon 10 km Pursuit Outright - Sat 11.30 GMT Italy v Germany - Sat 12.00 GMT Mens Biathlon 12,5 km Pursuit Outright - Sat 13.30 GMT Canada v Switzerland - Sat 14.30 GMT Svédország v Lettország - Szo 17:00 Mens Ski Jumping Long Hill Outright - Sat 17.00 GMT Slovakia v USA - Sat 19.00 GMT Czech Republic v Finland - Sat 20.00 GMT Mens Giant Slalom Outright - Mon 08.30 GMT Mens Ski Jumping Long Hill Team Outright - Mon 17.00 GMT Womens Giant Slalom Outright - Fri (24th) 08.30 GMT                                                                                                                                                                                                                                             Alpesi síelés Férfi Olimpia - Szuper-óriásműlesiklás végső nyertes Férfi Olimpia - Szuper-óriásműlesiklás egymáshoz viszonyított eredmény Férfi Olimpia - Óriásműlesiklás végső nyertes Női Olimpia - Óriásműlesiklás végső nyertes  Biatlon Férfi Olimpia - 12,5 km üldözéses végső nyertes Férfi Olimpia - 12,5 km üldözéses egymáshoz viszonyított eredmény Női Olimpia - 10 km üldözéses végső nyertes Női Olimpia - 10 km üldözéses egymáshoz viszonyított eredmény  Bob Férfi kettes bob végső nyertes Férfi négyes bob végső nyertes Női kettes bob végső nyertes    Curling Férfi mérkőzéslista  Műkorcsolya Női végső nyertes Jégtánc végső nyertes  Freestyle sí Női ugrás végső nyertes Férfi ugrás végső nyertes  Jégkorong Férfi Jégkorong Olimpia végső nyertes Női Jégkorong Olimpia mérkőzések Férfi Jégkorong Olimpia mérkőzések  Síugrás Long Hill Outright Long Hill Team Outright  Gyorskorcsolya Női gyorskorcsolya 1000 m végső nyertes Férfi gyorskorcsolya 1000 m végső nyertes  Snowboard Férfi Parallel Óriásműlesiklás végső nyertes Női Parallel Óriásműlesiklás végső nyertes Olimpia - Fogadás élőben Kazakhstan v Russia - Sat 10.30 GMT Mens Super G Outright - Sat 11.00 GMT Mens Super G Matchbets - Sat 11.00 GMT Womens Biathlon 10 km Pursuit Outright - Sat 11.30 GMT Italy v Germany - Sat 12.00 GMT Mens Biathlon 12,5 km Pursuit Outright - Sat 13.30 GMT Canada v Switzerland - Sat 14.30 GMT Svédország v Lettország - Szo 17:00 Mens Ski Jumping Long Hill Outright - Sat 17.00 GMT Slovakia v USA - Sat 19.00 GMT Czech Republic v Finland - Sat 20.00 GMT Mens Giant Slalom Outright - Mon 08.30 GMT Mens Ski Jumping Long Hill Team Outright - Mon 17.00 GMT Womens Giant Slalom Outright - Fri (24th) 08.30 GMT                                                                                                                                                                                                                                             Alpesi síelés Férfi Olimpia - Szuper-óriásműlesiklás végső nyertes Férfi Olimpia - Szuper-óriásműlesiklás egymáshoz viszonyított eredmény Férfi Olimpia - Óriásműlesiklás végső nyertes Női Olimpia - Óriásműlesiklás végső nyertes  Biatlon Férfi Olimpia - 12,5 km üldözéses végső nyertes Férfi Olimpia - 12,5 km üldözéses egymáshoz viszonyított eredmény Női Olimpia - 10 km üldözéses végső nyertes Női Olimpia - 10 km üldözéses egymáshoz viszonyított eredmény  Bob Férfi kettes bob végső nyertes Férfi négyes bob végső nyertes Női kettes bob végső nyertes    Curling Férfi mérkőzéslista  Műkorcsolya Női végső nyertes Jégtánc végső nyertes  Freestyle sí Női ugrás végső nyertes Férfi ugrás végső nyertes  Jégkorong Férfi Jégkorong Olimpia végső nyertes Női Jégkorong Olimpia mérkőzések Férfi Jégkorong Olimpia mérkőzések  Síugrás Long Hill Outright Long Hill Team Outright  Gyorskorcsolya Női gyorskorcsolya 1000 m végső nyertes Férfi gyorskorcsolya 1000 m végső nyertes  Snowboard Férfi Parallel Óriásműlesiklás végső nyertes Női Parallel Óriásműlesiklás végső nyertes                                                                                                                                                                                                                                            Forrás: www.sportingbet.hu Olimpia - Fogadás élőben Kazakhstan v Russia - Sat 10.30 GMT Mens Super G Outright - Sat 11.00 GMT Mens Super G Matchbets - Sat 11.00 GMT Womens Biathlon 10 km Pursuit Outright - Sat 11.30 GMT Italy v Germany - Sat 12.00 GMT Mens Biathlon 12,5 km Pursuit Outright - Sat 13.30 GMT Canada v Switzerland - Sat 14.30 GMT Svédország v Lettország - Szo 17:00 Mens Ski Jumping Long Hill Outright - Sat 17.00 GMT Slovakia v USA - Sat 19.00 GMT Czech Republic v Finland - Sat 20.00 GMT Mens Giant Slalom Outright - Mon 08.30 GMT Mens Ski Jumping Long Hill Team Outright - Mon 17.00 GMT Womens Giant Slalom Outright - Fri (24th) 08.30 GMT

Forrás: www.sportingbet.hu Ki nyeri a 2006-os parlamenti választásokat Magyarországon?               Nyereményszorzó  FIDESZ 1.666           MSZP 2.00  Melyik párt kapja a legtöbb parlamenti helyet a következő választások befejezése után? (döntetlen esetén a miniszterelnököt adó párt)  Min tét 200 Ft.                                                            

A hazai szerencsejáték piac bemutatása Az online szerencsejáték piac Jogi szabályozás Magyarországon és Európában Piacralépési lehetőségek

Hazai szerencsejáték piac Kétpólusú piac, monopol helyzetben a Szerencsejáték Rt. A hazai szerencsejáték piac kétpólusú: egyik oldalán a monopol helyzetben lévő Szerencsejáték Rt. áll, a mások oldalán több ezer engedéllyel rendelkező kisebb játékszervező (javarészt pénznyerő automatát üzemeltető vállalkozás) Az SZRT teljes monopóliumot élvez a sorsolásos játékok és a fogadásos játékok terén (kivéve lóversenyfogadás). Jelenleg 6 kaszinó üzemel Magyarországon, koncessziós alapon. Pénznyerő- és játékautomatákat 1194 cég üzemeltetett 2004-ben. Játékbevételek, árbevétel (kaszinók) és nettó nyeremény (ajándéksorsolás) (2004) Játékadó+SZJA (Mrd Ft) 2001 2002 2003 2004 Sorsolásos játékok 16,17 23,09 29,05 30,94 Fogadások 2,89 3,24 2,71 3,08 Kaszinók* 2,66 2,82 3,04 3,25 Pénznyerő automaták* 19,36 20,01 25,13 33,78 Játékautomaták* 0,23 0,22 0,19 Ajándéksorsolás, tombola 0,29 0,44 0,54 0,49 Összesen 41,60 49,82 60,69 71,73 A hazai szerencsejáték piac által generált összes állami bevétel (játékadó és személyi jövedelemadó) 71,73 Mrd Ft, ezzel szemben a Matáv-csoport által generált összes állami adóbevétel (TB, iparűzési adó, ÁFA, társasági adó) 98,42 Mrd Ft volt 2004-ben. A szerencsejáték piac adóbevételei a központi költségvetés bevételi oldalának 1,14 %-át tették ki 2004-ben. * csak játékadó, SZJA nincs

A hazai szerencsejáték piac bemutatása Az online szerencsejáték piac A globális, az európai és a hazai piac mérete, szegmensei Legfontosabb online piaci szereplők Magyarországon Jogi szabályozás Magyarországon és Európában Piacralépési lehetőségek

Online szerencsejáték piac A szerencsejáték piac 3-5%-a online, két év alatt megduplázódott Az online szerencsejáték piac gyors ütemben nő: egyes becslések szerint 2002-ben a teljes szerencsejáték piacból 1,5%-ot (3,3 Mrd $) tett ki az online szerencsejáték, 2004-ben ez a részesedés már 3-5%-ra nőtt (6,6 Mrd $) más források szerint az online szerencsejáték piac már 2004-ben 8,2 Mrd $ összbevételt generált, így kb. 3%-ot hasított ki a teljes 243 Mrd $-os világszintű szerencsejáték piacból. A becslések szerint csak az online poker piaca a 2002-es 92 millió $-ról 1 Mrd $-ra nőtt 2004-re. Sikeres vállalkozások: 3-5 év alatt milliárdos cégek, tőzsdei bevezetések (Party Gaming, Sportingbet, Betandwin stb.) Az internetezők nagy tömegét mozgatja meg: 2005. februárjában – 7 nagyobb európai országban elvégzett kutatás alapján – 14 millió európai, vagyis az otthonról internetezők 14%-a látogatott el valamelyik online szerencsejáték oldalra Magyarország: nincs megbízható adat az online játékosok számáról (becslések szerint 2005. június végén a Sportingbet regisztrált ügyfeleinek száma meghaladta a 10.000-et), de minden bizonnyal több milliárdos éves piac. A legnépszerűbb az online kaszinó, ezt követik a sportfogadások. Internetes fogadások értéke a teljes hazai sportfogadási piac 2-3%-a. Itthon tilos az online kaszinó, a sorsolásos játék és fogadás szervezése pedig az SZRT monopóliuma, ezért Mo-n nem lehetséges az online szerencsejáték szervezése. A külföldi szerencsejátékban való részvétel nem illegális, de tilos a külföldön szervezett szerencsejátékok Mo-i promóciója.

Az online piac szereplői Két nagy szervező, a regisztrációk száma folyamatosan nő a világ legnagyobb online sportfogadással és játékkal foglalkozó csoportja (alapítva 1998-ban, a londoni tőzsdén 2001-től jegyzik) stratégiai akvizíciókon keresztül több mint 30 lokalizált branddel jelen van az Egyesült Államokban, Európában és Ausztráliában (200 országból 2,5 millió regisztrált felhasználó) a 2005. július 31-gyel zárult pénzügyi évben 40,8 millió fontos (14,8 Mrd forint) adózás előtti eredményt ért el 1,53 milliárd fontos forgalom mellett a magyar szerencsejáték piacra 2004. júniusában lépett be online sportfogadással, kaszinóval, pókerrel és egyéb online játszható játékokkal fél év alatt nagyságrendileg nagyobb bevételt ért el, mint az SZRT az internetes, sms-es és telefonos játékaiból (az SZRT 213 millió Ft-os árbevételt ért el ezekből 2004-ben) a regisztrált felhasználók száma folyamatosan emelkedik: 2005. április végén 7000, míg június végére 10.000-et is meghaladó regisztrált ügyféllel rendelkezett a betandwin csoport Európa egyik vezető online sportfogadó és játék szolgáltatója (alapítva 1999-ben, 2000-től jegyzik a bécsi tőzsdén) a betandwin brand mellett 11 további sportfogadási és kaszinó weboldalt működtet, mindegyik külön piacra/régióra lokalizált (pl. skandináv, török nyelvterület) 2004 végére több mint 370.000 regisztrált felhasználóval rendelkezett és 856 millió eurós forgalmat bonyolított a Magyarországon 2005. április óta van jelen Európa legnagyobb online sportfogadás kínálatával, illetve online kaszinóval, pókerrel és egyéb játékokkal Éves bevétel (2004) 1,53 Mrd£ 856 m€ Tőzsdei jegyzés London LSE Bécs Játéklicenc Antigua Gibraltár

A hazai szerencsejáték piac bemutatása Az online szerencsejáték piac Jogi szabályozás Magyarországon és Európában Online szerencsejátékok hazai jogi szabályozása Cross-border online szerencsejáték az EU-ban Szabályozás az EU tagállamokban Piacralépési lehetőségek

Szerencsejátékok hazai jogi szabályozása I. Csak a Szerencsejáték Rt. üzemeltethet és hirdethet internetes szerencsejátékokat Magyarországon A Szerencsejáték Törvény (1991. évi XXXIV) és annak módosítása (2005. évi LXXXIV.) alapján: Számsorsjáték és fogadásos játék szervezését – a lóversenyfogadás kivételével – csak az állami monopólium végezhet. Játékkaszinó üzemeltetéséhez állami koncesszió szükséges, játékkaszinó hírközlési eszköz útján nem üzemeltethető. Külföldön szervezett szerencsejáték hazai promóciója tilos, büntethető. Fentiekből következően internetes szerencsejátékot csak az állami monopólium szervezhet.

Szerencsejátékok hazai jogi szabályozása II. A 2005. évi törvénymódosítás megszigorította a külföldön szervezett szerencsejátékok hirdetésének tilalmát. 1. par (5) Hírközlő eszközök és rendszerek által szervezett szerencsejátékban való részvételre ajánlatok közzétételéhez a Szerencsejáték Felügyelet (a továbbiakban: SZF) engedélye szükséges. Az engedély nélküli szerencsejátékban történő részvételre vonatkozó ajánlatok közzétételében, illetve elfogadásában a pénzügyi szervezetek és a hírközlési szolgáltatók nem működhetnek közre, ilyenekhez nem nyújthatnak technikai támogatást. 2 par (7) Nem folytatható külföldön szervezett szerencsejátékban történő részvételre Magyarországon értékesítési, szervező, közvetítő tevékenység, valamint külföldi szerencsejátékhoz kapcsolódó reklám vagy propagandatevékenység. A reklámtilalom megsértéséért a reklámozó, a reklámszolgáltató és a reklám közzétevője is felelős.

Szerencsejátékok hazai jogi szabályozása III. A hazánkban jelenlévő külföldi szerencsejáték szervezők szerint a hazai szabályozás és törvény szigorítás ellentétes az EU jogi szabályozással. A két nagy szereplő a törvény EU bíróság előtti megtámadását tervezi, ennek időigénye azonban akár két év is lehet. Érvelésük alapja: a magyar szabályozó a nyilvánvalóan EU joggal ellentétes törvényt feltehetően időhúzás céljából hozta. Álláspontunk: az új európai fejlemények tükrében legalábbis kérdéses az online szereplők sikere ezzel az érveléssel.

Cross-border online szerencsejáték az EU-ban Az EU szintű jogi szabályozás a monopóliumokat pártolja A szerencsejátékokra vonatkozóan jelenleg az EK Szerződés szolgáltatásnyújtás szabadságára és a vállalakozások letelepedésének szabadságára vonatkozó általános rendelkezésein kívül nincsenek egységes közösségi jogi előírások. Jelenleg folyamatban van a belső piaci szolgáltatásokról szóló irányelv tárgyalása, de a szerencsejátékokkal kapcsolatos tevékenység kikerülhet az irányelv hatálya alól. Végső döntés 2006. február 16-án: nem tartozik az irányelv hatálya alá. Az Európai Bíróság esetjoga alapján a szolgáltatások nyújtásának szabadságát a tagállamok a nemzeti jogukban feltételekkel (pl. nem diszkriminatív, arányos, igazolható szabályozás) korlátozhatják. A kontinentális EU tagállamok nemzeti szabályozására többnyire jellemző a nem liberalizált szerencsejáték piacon az állami monopólium megléte, a szerencsejátékkal kapcsolatos tevékenységek hatósági engedélyhez kötése és a határon átnyúló tevékenységek korlátozása. Az online szerencsejáték piac legnagyobb szereplői szerint az online szerencsejátékok határon átnyúló szolgáltatásának korlátozása sok esetben ellentétes az EU Római Szerződés szolgáltatások szabad mozgására vonatkozó alapelvével is. A kérdésben további jogviták várhatók.

Szabályozás az egyes országokban A szabályozás kapcsán a következő megközelítések léteznek: Maximális játékos védelem – a részletekre is kiterjedő szabályozás, amely kiterjed a fair üzemeltetés szabályozására, a pénzmosás kérdéseire, a tesztelésre, az alkalmazottakkal kapcsolatos követelményekre stb. Közepes, illetve magas adóztatás. (Európa, különösen Nagy-Britannia) Laissez-faire – flexibilis megközelítés, amelynek célja a játékszervezők vonzása, alacsony belépési korlátokkal, kedvező licencdíjakkal. Alacsony vagy minimális adóztatás. Némileg az önszabályozásra épít. (Karibi térség, Közép-Amerika) Tolerancia – szabályozatlan módon engedi szerencsejátékok szervezését az Interneten.(Costa Rica) Teljes tiltás – az internetes szerencsejátékok néhány vagy összes formájának teljes tiltása. (USA)

Szabályozás az egyes országokban Az EU tagállamok a szabályozás szempontjából a következő kategóriákba sorolhatóak: Az online szerencsejátékot külön szabályozó országok: Nagy-Britannia, Málta, speciális jogi státuszú területek (Gibraltár, Alderney, Guersey, Isle of Man, Aaland-szigetek, tengeren túli területek); Az online szerencsejátékot az offline szerencsejátékkal együtt szabályozó országok: kontinentális Európa, ide tartozik Magyarország is; Az online szerencsejátékot szigorúan tiltó országok: Skandinávia;

Szabályozás az egyes országokban Kereskedelmi szemléletű jogszabályok Szabályozás struktúrája Politikai stabilitás Távközlési infrastruktúra Összességében Ausztria 2 4 Belgium 3 Ciprus Csehország Dánia Egyesült Királyság 5 Észtország Finnország Franciaország Görögország N/A Hollandia Írország Lengyelország Lettország Litvánia Luxemburg Magyarország Málta Németország Olaszország Portugália Spanyolország Svédország Szlovákia Szlovénia

A hazai szerencsejáték piac bemutatása Az online szerencsejáték piac Jogi szabályozás Magyarországon és Európában Piacralépési lehetőségek Együttműködés az Szerencsejáték Rt-vel Online együttműködés valamely külföldi internetes szerencsejáték céggel

Együttműködés az Szerencsejáték Rt-vel Az új internetes játékainak promóciójával A Szerencsejáték Rt-nek két internethez kapcsolódó terméke van /lesz: Hagyományos játékokra (pl. 5/90, Keno) fogadás Interneten keresztül – létezik (jelenleg kb. 200M Ft bevétel, összes bevétel 0.2%-a) Speciálisan Internetre fejlesztett játékok – piaci bevezetés 2006-ban várható (tervezett kb. éves 400M Ft extra bevétel) A játékbevételek általában 40%-a kerül kifizetésre, 40% az államé (játékadó és szja) és 20% marad az Szrt-nél. Ez alapján az Szrt tervezett internetes nettó játékbevétele 80M Ft. A vállalat várhatóan sosem tudja felvenni a versenyt a tisztán online versenytársakkal (mert sokkal kedvezőtlenebb szabályozási- és adózási környezetben működik). Céljuk az önálló internetes brand kialakítása Elképzelhető együttműködés: online játékok promóciója az [origo] / t-online.hu portálon keresztül (fix hirdetési ár / ügyfelenkénti referálási díj /referált ügyfélből bevételmegosztás alapon)

Együttműködés egy online szereplővel A jogi korlátok feloldása esetén mindekét szereplővel kecsegtető együttműködni A Sportingbet és Betandwin éves Mo-n generált (feltételezett) játékbevétele több milliárd forint Mindkét cég – a jogi helyet függvényében – online promóciós lehetőségeket keres A cég promóciós képviselője Mo-n a Carnation Havi marketing büdzsé: 10-15 M Ft A jogi helyzet függvényében együttműködnének (fix hirdetés, kiemelt affiliate program) Elképzelés november 1 után: külföldi promóciós site hirdetési Magyarországon, illetve EU bíróság előtt fellebezés Közvetlen Mo-i promóciós menedzsert vettek fel Havi marketing büdzsé: nem ismert, de a magyar futball válogatott főszponzorai A jogi helyzet függvényében együttműködnének (fizetési megoldások, kiemelt affiliate program) Elképzelés november 1 után: nem csökkentik a hirdetési aktivitást, EU bíróság előtt fellebbezés