Együttműködés a Semmelweis Egyetem és a Műegyetem között

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Egészségügyi (orvosbiológiai) mérnökképzés Magyarországon
Technical University of Budapest
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Molekuláris Bionika.
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Biomérnök alapszak (BSc)
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Kommunikáció az egyetemen
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Biológus Tanszékcsoport
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Technical University of Budapest
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Technical University of Budapest
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
1. 2 Program 1. Dékáni köszöntő és beszámoló a Kar 2010/11 tanévi tevékenységéről 2. Dr. Pipek János kinevezett dékán bemutatkozó beszéde 3. Rektori köszöntő.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A képzés szeptemberében indul!
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
BME Mérnök informatikus alapszak
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Élelmiszertudományi Kar
BME VBK tájékoztató 1.
Előadás másolata:

Együttműködés a Semmelweis Egyetem és a Műegyetem között Dr. Molnár Károly rektor BME

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Fontosabb adatok a Műegyetemről 1782 Institutum Geometricum - Hydrotechnicum 2000- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem 8 kar, 83 tanszék 24 000 hallgató, ebből 834 PhD hallgató 18 BSc szak, 17 hagyományos, ötéves egyetemi szak, 5 Doktori Iskola Oktatók: 1333, tudományos minősítéssel: 498

Karok, alapításuk sorrendjében Építőmérnöki (1782) Gépészmérnöki (1871) Építészmérnöki (1873) Vegyészmérnöki és Biomérnöki (1873) Villamosmérnöki és Informatikai (1949) Közlekedésmérnöki (1951) Természettudományi (1998) Gazdaság- és Társadalomtudományi (1998)

A Műegyetem Nobel-díjasai Gábor Dénes (1900 - 1979) holográfia, 1971 Wigner Jenő (1902 - 1995) elméleti fizika, 1963 Oláh György (1927 - ) szerves kémia, 1994

A Műegyetem korábbi hallgatói Kármán Tódor Gépészmérnök (1881-1963) Szilárd Leó Fizikus (1898-1964) Teller Ede Fizikus  (1908- 2004)

A Műegyetem korábbi hallgatói Bánki Donát a karburátor feltalálója (1859 - 1922) Zipernowsky Károly a transzformátor egyik feltalálója (1853-1942) Rubik Ernő a Rubik-kocka feltalálója (1944-)

A Műegyetem vezetői rektor Dr. Molnár Károly stratégiai rektorhelyettes Dr. Sallai Gyula oktatási rektorhelyettes Dr. Kövesi János tudományos és nemzetközi rh. Dr. Zrínyi Miklós Építőmérnöki Kar dékánja Dr. Lovas Antal Gépészmérnöki Kar dékánja Dr. Penninger Antal Építészmérnöki Kar dékánja Dr. Becker Gábor Villamosmérnöki és Inform. Kar d. Dr. Péceli Gábor Közlekedésmérnöki Kar dékánja Dr. Kulcsár Béla Természettudományi Kar dékánja Dr. Keszthelyi Tamás Gazdaság- és Társadalomtud. Kar d. Dr. Veres József Főtitkár: Szabó Tibor Gazdasági és Műszaki Főigazgató Rózsás Péter BME OMIKK főigazgató Fonyó Istvánné BME Mérnöktovábbképző Intézet ig. Dr. Ginsztler János

A Műegyetem képzései hagyományos, ötéves egyetemi képzések, 2005/06-tól: a kétciklusú képzés szerinti alapképzések (7 ill. 8 féléves), a mesterképzések (3 ill. 4 féléves) előkészítése megtörtént, indításuk 2008-ban várható, PhD, DLA képzések (3 éves), képzések angol, német, francia és orosz nyelven is, 1994 óta kreditrendszer.

Kapcsolat a két egyetem között Oktatás Kutatás Hallgatói kapcsolat

Oktatás

Orvosbiológiai (egészségügyi) mérnök képzés Magyarországon

Az egészségügyimérnök-képzés célja Az egészségügyimérnök-képzés célja olyan magas színvonalú interdiszciplináris elméleti és gyakorlati tudással, valamint alkalmazási készséggel rendelkező szakemberek képzése, akik az elméleti és gyakorlati jellegű egészségügyi tevékenységek széles területén képesek tevékenységüket kifejteni Magyarországon és külföldön egyaránt.

A munka koordinálása Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Semmelweis Orvostudományi Egyetem (SE) Állatorvostudományi Egyetem (ÁOTE) Az egészségügyi mérnökképzésben a három egyetem 35 tanszéke és 5 országos intézet vesz részt.

A szak tanterve Diplomatervezés és diplomavédés szakasza (6. félév) Specializáció A teljes idejű képzés szakasza (4. – 5. félév) Klinikai műszeres diagnosztika Műszer és méréstechnika Biokompatibilis anyagok Folyamatszabályozás Radiológiai technikák Biotechnológia Orvosbiológiai számítógépes gyakorlatok Műszaki és biológiai rendszerek elmélete Biofizika A párhuzamos képzés szakasza (1.- 3. félév) Biomechanika Rendszerélettani alapismeretek Fizika Funkcionális anatómia Matematika Biokémia Számítástechnika

Kötelező, kötelezően választható és szabadon választható órák aránya Műszaki- és orvosegyetemi, ill. biológus, fizikus diplomával rendelkezők is felvételt nyerhetnek az egészségügyi mérnökképzésre Kötelező, kötelezően választható és szabadon választható órák aránya

Órarendi kötelezettségek, illetve az önálló munka időigénye Elméleti és gyakorlati képzés óraszámainak aránya Órarendi kötelezettségek, illetve az önálló munka időigénye

Eredmény A röviden vázolt képzésben eddig 200 mérnök, orvos, biológus és fizikus alapképzettségű egyén sikeresen végzett és szerzett egészségügyi mérnöki oklevelet

Néhány sikeresen megvédett diplomamunka Long-term, continuous monitoring of patient ECG Kompartment rendszerek számítógépes modellezése DNS chipek alapelvei és a detektálási módszerek kutatása Farmako-EEG paraméterek vizsgálata és feldolgozása statisztikai módszerekkel Epilepsziás EEG felvételek oktatási célból történő tematikus és időbeli rendszerezését elősegítő program A daganatos emlőelváltozások korai felismerése és detektálása infravörös monitorozással Mozgásminták automatikus kiértékelése idegrendszeri zavarok vizsgálatához A DNS-chipek szerepe és jelentősége a genetikában Mindennapi gyakorlatban is alkalmazott bioszenzorok a technika jelenlegi szintjén

A képzésben résztvevők létszáma jelenleg I. évfolyam: 51 fő Ebből: 13 fő orvos II.évfolyam: 52 fő Ebből: 2 fő orvos III. évfolyam (diplomázók is) 98 fő Ebből: 8 fő orvos Összesen: 201 fő, ebből 23 orvos. további információk: http://bio.iit.bme.hu/hun

Aktuális teendő A képzés átalakítása a kétciklusú képzésnek megfelelő mesterképzéssé. A szaklétesítési kérelmet a MAB jóváhagyta, a képzési és kimeneti követelmények kormányrendeletben megjelentek. A szakindítási kérelem kidolgozása folyamatban van.

Szakirány a Villamosmérnöki és Informatikai Karon: Orvosbiológiai technika Rendszerélettani alapismeretek (5 kredit) Orvosbiológiai méréstechnika (5 kredit) Biometria (5 kredit) Orvosi képfeldolgozás (5 kredit) Labor I. (2 kredit) Labor II. (2 kredit)

Szakirány a Villamosmérnöki és Informatikai Karon: Orvosbiológiai technika Sok hallgató ilyen témát választ önálló laboratóriumi munkára (2 x 8 kredit) és diplomatervezésre (30 kredit). Így orvosbiológiai témakörben összesen 70 kredit szerezhető, ami jelentős kiméret.

Kutatás

Kutatási együttműködés GVOP projekt: Nagytisztaságú természetes eredetű biológiailag aktív növényi hatóanyagok előállítása szuperkritikus extrakcióval (Semmelweis Egyetem – Műegyetem Vegyipari Műveletek Tanszék) GVOP projekt: Egészségállapot otthoni monitorozása (Műegyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek, Elektronikai Technológia, Hidrodinamikai Rendszerek Tanszékek, Semmelweis Egyetem II. Sz. Belgyógyászati Klinika, Pécsi Tudományegyetem, Zala Megyei Kórház, Flextronics)

További együttműködés kialakításához, és ennek segítésére rövid áttekintés a BME K+F tevékenységéről

A Műegyetem eredményes a kutatásban kiterjedt hazai és nemzetközi kapcsolatokkal rendelkezik, K+F együttműködést folytat hazai egyetemekkel Mobil Kommunikációs Kutatás-fejlesztési Központ és Innovációs Centrum létesítése (Mobil 2004. pályázat) /ELTE, Pázmány Péter Katolikus Egyetem részvételével/ Egyetemközi Távközlési és Informatikai Kooperációs Kutatási Központ (KKK II. pályázat) /ELTE részvételével/

A K+F együttműködés formái Kutatóintézetek - alapkutatás (OTKA), kutatócsoportok együttműködése => K+F konzorcium (pályázati források bevonása) Egyetemek, oktatási intézmények - kutatócsoportok együttműködése alap- és alkalmazott kutatásokban =>K+F konzorcium (pályázati források bevonása) Iparvállalatok, gazdasági szereplők - külső szenátus, alapítványok, szakképzés, „KK”

Kutatási együttműködés külföldi egyetemekkel Az FP5 és FP6 keretprogramok jó lehetőséget adtak a BME részére a már meglévő nemzetközi kapcsolatain keresztül a külföldi egyetemekkel való együttműködésre, pályázásra és közös projektekben való részvételre. Európában és Európán kívül több, mint 100 egyetemmel van közös kutatási projektben a BME.

További SE – BME kapcsolatok

BÉTA KÖR 2003. december 18. – BÉTA KÖR együttműködési megállapodás: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Eötvös Loránd Tudományegyetem Semmelweis Egyetem Célja: - egymás tájékoztatása a kutatási tervekről - közös kutatási projektek kidolgozása - egymás kölcsönös tájékoztatása a pályázati lehetőségekről - közös pályázatok benyújtása

Könyvtári együttműködés BME – ELTE – SOTE könyvtárai sikeres közös pályázata (OTKA) kémiai információellátás segítésére (Chemical Abstracts)

Hallgatói együttműködés BME Egyetemi Hallgatói Képviselet hagyományosan jól szervezett, aktívan részt vesz az egyetemi közéletben, konzultációs segítséget nyújt a SE Hallgatói Képviseletnek.

Hallgatói együttműködés Nagy, Közös Ökörsütés 2006. szeptember 17. vasárnap Semmelweis Egyetem - BME-Villanykar 3. Nagy, Közös Ökörsütés a Római parton.

Köszönöm a figyelmet!