A TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKMAI GYAKORLATOK CÉLKITŰZÉSEI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A kutatási program rövid bemutatása
VIRTUÁLIS TEREK online életpálya-menedzsment Dexter - MarkCon
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Molekuláris Bionika.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Az FSZ képzés és az új OKJ valamint a tervezett törvénymódosítások Bánhidyné Dr. Szlovák Éva PhD. felnőttképzési igazgató .:
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Értéktár Bizottság munkája, tapasztalatai Budapest, május 21.
Biomérnök alapszak (BSc)
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Artisjus Zenei Alapítvány
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
I.Díj ARCHIKO KFT. és LENGYEL ÉPÍTÉSZ MŰTEREM KFT.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Az MNV Zrt. szervezeti felépítése
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. A FIR.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szakmódszertani fejlesztés
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
TÁMOP F-14/1/KONV b. Pályaorientációs szolgáltatások alprogram Projektzáró rendezvény, Görög Márta.
Társulatunk május 4-én alakult. 10 ÉVE SZOLGÁLJUK A NEMZETI ENERGIAPOLITIKÁT 1.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform Záróülés
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Felsőoktatási Szakképzés
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Előadás másolata:

A TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKMAI GYAKORLATOK CÉLKITŰZÉSEI Dobróné dr. Tóth Márta

AZ ALAPKÉPZÉSI SZAKOK KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEI (KKK) Szakmai gyakorlat: A gyakorlati képzés az elméleti anyag mélyebb megértését, a gyakorlati módszerek, eljárások megismerését szolgálja. A külső szakmai gyakorló helyen, intézményben, erre alkalmas szervezetnél vagy felsőoktatási intézményi gyakorlóhelyen végzett szakmai gyakorlat időtartama legalább 6 hét.

SPORTSZERVEZŐ ALAPKÉPZÉSI SZAK TERMÉSZETTUDOMÁNY KÉPZÉSI TERÜLET BIOLÓGIA ALAPKÉPZÉSI SZAK KÉMIA ALAPKÉPZÉSI SZAK FÖLDRAJZ ALAPKÉPZÉSI SZAK KÖRNYEZETTAN ALAPKÉPZÉSI SZAK MATEMATIKA ALAPKÉPZÉSI SZAK SPORTSZERVEZŐ ALAPKÉPZÉSI SZAK

CÉLKITŰZÉSEINK alapszakok gyakorlatorientált tevékenységének erősítése gyakorlati kulcskompetenciák fejlesztése képzésünk erősítése a külső szakmai gyakorlatot biztosító vállalatok szakemberei által a hallgatók a tanulmányaik alatt szerzett elméleti és gyakorlati ismereteket megfelelően tudják alkalmazni a szakjukhoz kapcsolódó termelői szférában a szakmai gyakorlat keretében tapasztalatokat adni a hallgatóknak úgy, hogy a fogadó intézmények, szervezetek valós munkába tudják bevonni őket képzés tantervét, követelményrendszert úgy módosítani, hogy az megfeleljen a termelői szféra elvárásainak

Jelen pályázat lehetővé teszi : eszközök vásárlását, mentortanárok és szakemberek (patronálók) bevonását, akik segítik: a hallgatók gyakorlati kompetenciáinak erősítését, a hallgatók munkáját, képzését, felkészítését a szakmai gyakorlóhelyeken, továbbá kapcsolatot tartanak a képzésfelelősökkel és a gyakorlóhelyek vezetőivel

Programok Programvezető Szakmai résztvevők Biológia BSc szakmai gyakorlóhelyének kialakítása Dr. Balázsy Sándor Dr. Balázsy Sándor, Dobróné Dr. Tóth Márta, Dr. Lendvai Ádám, Dr. Szabó Sándor Környezettudományi BSc szakmai gyakorlóhelyének kialakítása Dr. Szép Tibor Dr. Szép Tibor, Dr. Fekete István, Dr. Legány András, Nagy Károly, Domina Norbert, Tóth Miklós, Szőke Zsuzsa, Bíró Margit, Lengyel Adrienn Matematika BSc szakmai gyakorlóhelyének kialakítása Dr. Gát György Dr. Nagy Zsolt, Dr. Iszály György Barna, Falucskai János, Halász Attila, Dr. Kovács Zoltán, Dr. Balogh Zsolt Kémia BSc szakmai gyakorlóhelyének kialakítása Dr. Balogh József Dr. Balogh József, Dr. Jekő József Földrajz BSc szakmai gyakorlóhelyeinek fejlesztése Dr. Hanusz Árpád Dr. Hanusz Árpád, Dr. Dobány Zoltán, Dr. Tar Károly, Bácskainé Dr. Pristyák Erika, Bali Lóránt, Dr. Kókai Sándor, Dr. Szepesi János, Dr. Sütő László Sportszervező BSc szakmai gyakorlóhelyeinek fejlesztése Seregi Ernő Hegedűs Ferenc, Vass László, Seregi Ernő, Veres Gyula, Vajda Tamás

FELADATAINK: Tevékenységek a Biológia, Környezettan, Földrajz és Kémia alapszakon: 1.Gyakorlóhelyek kialakítása Tervezett gyakorlóhelyek (belső): Tuzson János Botanikus kert, Agrár és Molekuláris Kutató Intézet

TERVEZETT GYAKORLÓHELYEK (külső): Nyírségvíz Zrt. Nyíregyházi Állatpark Ivóvíz 6 Kft Fetikövizig Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) Harangodi Erdei Iskola (Napkor) Felső-Tisza Alapítvány

E-misszió Egyesület Szatmár-Beregi Tájvédelmi Körzet A régióban működő műszeres analitikai laborok (SGS, ANALAB) Tiszatáj Közalapítvány Magyarország Nemzeti Parkjai, Naturparkjai, Hámori Szikla-és Jégmászó Sportegyesület (HSZJS)

1.1. Kapcsolat kiépítése a szakmai gyakorlóhelyek patrónusaival. 1.2. Az alapszakok képzési követelményeinek és a gyakorlóhelyek követelményeinek egyeztetése, a gyakorlati munkatervek kidolgozása. 1.3. Az együttműködési megállapodások egyeztetése. 1.4. A szükséges eszközök megvásárlása.

2. A hallgatók szakmai gyakorlatra való bevezetése. 2.1. A hallgatókkal a követelményrendszer ismertetése a gyakorlóhelyek specifikumainak megfelelően. 2.2. Szakmai felkészítés a gyakorlóhelyek munkáira a balesetvédelemtől a szakmai munkáig. 2.3. Jegyzőkönyvtervezetek elkészítése, tartalmi és formai elvárások ismertetése.

3. A tapasztalatok megbeszélése, szükséges módosítások kidolgozása a gyakorlóhelyek munkatársainak bevonásával. 3.1. A 6 hetes gyakorlati munkatervek kidolgozása. 3.2. A mentorok, patrónusok felkészítése.

4. A hallgatók szakmai gyakorlaton való részvétele. 4.1. A mentorok, patrónusok és a hallgatók tapasztalatainak megbeszélése.

5. A beérkező jegyzőkönyvek értékelése a szakmai kompetenciák, az elvárások, a hallgatók motiválása, a képzési színvonal értékelése.

6. A szakmai gyakorlati tematika módosítása 6. A szakmai gyakorlati tematika módosítása. A módosított tervek elfogadása, egyeztetése.

7. A hallgatók szakmai gyakorlaton való részvétele. 8. A pályázati zárójelentésének elkészítése

Tevékenységek a Matematika alapszakon Gyakorlóhely kialakítása  Mentor, patrónus, oktató képzés, felkészítés  Oktatás-módszertani felkészítés Gyakorlati képzés hallgatók részére

Tevékenységek a Sportszervező alapszakon: Outdoor szakmai ismeretek átadása: biztosított mászóút – via ferrata  sziklamászás  tájékozódás, gyalogtúrázási ismeretek  terepkerékpározás - mountain bike  lovaglás  

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET Nyíregyházi Főiskola, Természettudományi és Informatikai Kar, B. épület, Dékáni Hivatal, I. emelet E-mail: dobrone@nyf.hu Tel: +36 30 365 7590, +36 42 599 400/2361