Hasonlóságelemzés Haszongépjárművek Készítette: Egeresi Eleonóra
Összehasonlított haszongépjárművek Citroen Berlingo Fiat Ducato Ford Transit Connect Mercedes Sprinter Peugeot Partner Volkswagen Caddy Volkswagen Transporter
Citroen Berlingo 92 LE 3m 3 raktér térfogat 0-100km/h-12sec 161 km/h max sebesség 4,6 l átlagfogyasztás 60 l-es üzemanyagtartály Ft Forrás:
Fiat Ducato 100 LE 8m 3 raktér térfogat 0-100km/h-11 sec. 130km/h max. sebesség 9l átlagfogyasztás 90l-es üzemanyagtartály Ft Forrás:
Ford Transit Connect 90 LE 1m 3 raktér térfogat 0-100km/h-15 sec. 146km/h max sebesség 8l átlagfogyasztás 45l-es üzemanyagtartály Ft Forrás:
Mercedes Sprinter 150 LE 7m 3 raktér térfogat 0-100km/h-8,6 sec. 150km/h max.sebesség 10,4l átlagfogyasztás 75l-es üzemanyagtartály Ft Forrás:
Peugeot Partner 75 LE 3m 3 raktér térfogat 0-100km/h-14,2 sec. 148km/h max.sebesség 7,5l átlagfogyasztás 55l-es üzemanyagtartály Ft Forrás:
Volkswagen Caddy 102 LE 3m 3 raktér térfogat 0-100km/h-9,1 sec. 166km/h max.sebesség 8,2l átlagfogyasztás 60l-es üzemanyagtartály Ft Forrás:
Volkswagen Transporter 115 LE 5 m 3 raktér térfogat 0-100km/h-17,8 sec. 168km/h max.sebesség 10,5l átlagfogyasztás 80l-es üzemanyagtartály Ft Forrás:
Cél Az elemzés lényege az volt, hogy segítséget nyújtson autókereskedőknek, akik még nem tudják melyik márkába fektessenek be, ill. szintén segítséget nyújthat autó vásárlóknak.
Elemzés Az elemzés során kiderült, hogy a Ford Transit Connectet túl értékelték, többet adtak el belőle, mint az elemzés szerint kellet volna. A Citroen Berlingot, pedig alulértékelték, kevesebb fogyott belőle tavaly, mint azt a tulajdonságai alapján megérdemelte volna. A többi autó pedig kiegyensúlyozottnak bizonyult.
Elemzés Szintén kiderült, hogy a legfontosabb tulajdonság egy haszongépjármű esetében a raktér térfogata, mondjuk ez valamilyen szinten érthető. És a legérzékenyebb tulajdonság a maximális sebesség.
Végkövetkeztetés Sokkal eredményesebb lett volna az elemzés, ha több autót is össze lehetet volna hasonlítani, ha a rendelkezésre álló információ nem lett volna szűkös. Szóval ez az elemzés csak modell, nem mérvadó, ilyen célú döntéseknél. Ezt bizonyítja a valóság, mivel a Ford kiemelkedően jó évet zárt tavaly, ezzel szemben az elemzésben nem adhatott volna el annyi autót.
Haszongépjármű részesedés
Utószó A diagramból is látszik, hogy érdemes a Fordba fektetni, de ez is annyira piac függő. Elég csak, ha a vásárlók preferencia rendszere megváltozik. Egy jó reklámmal elő segíthető a piac szerzés. De ez már legyen a kereskedők gondja.