A Free Record Shop termékportfóliójának vizsgálata Készítette: Nahóczky Henrietta Gödöllő 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
Online könyvajánlás Hogyan tájékozódhatunk a gyermekkönyvek világában?
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Marketing szuperkonferencia 2012
Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Készítette: Magyar Dániel
Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:
Oktatás a XXI. században Pintár Tamás. Oktatás a XXI. században Kulcsszavak Interaktívan Napjaink gyorsuló világa „Információéhség”
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Marketingkommunikáció
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Készítette: Verle Ágnes SHQWPT  1982, Sony és Philips  A cél: nagy tárképességű, tartós információhordozó  ne csak szöveget: zene, kép, videó.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mitől jó a céges weboldal?
GAZDASÁGI INFORMATIKA II.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Marketing alapismeret
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Sponsorare necesse est
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Online értékesítési modellek
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Portfólió Horváth Violetta Marketing menedzser
Szent István Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar Az EU- tagság és a gazdaság fellendülése közötti téves kapcsolat vizsgálata.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Üdvözöljük GWIBIZ WORLDWIDE Üzleti Tájékoztatón. Legdinamikusabban fejlődő üzletek a világon! GWIBIZ WORLDWIDE Trendágazat Internet + vásárlás.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Készítette: Gál Imola.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK ONLINE MARKETING MULTIKULTURÁLIS ASPEKTUSAINAK FELTÁRÁSA MULTIKULTURALITÁS A XXI. SZÁZADBAN TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
az Akasztói Szikiponty
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
SZIE GTK TTI KFI-csoport
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

A Free Record Shop termékportfóliójának vizsgálata Készítette: Nahóczky Henrietta Gödöllő 2013

Bevezetés A FRS szórakoztató elektronikai cég bemutatása (1971) Célközönség behatárolása Milyen médiumokon való megjelenést lenne érdemes választani? Célcsoportok: cég vezetése, stratégiái, valamint konkurens cégek (Media Markt, Euronics)

Szakirodalmi feldolgozás A FRS két fő termékének (CD és DVD) kronológiai alakulása az elmúlt 30 évben A célközönség demográfiai megkülönböztetésének jelentősége a pozícionált reklámozás szempontjából Az integrált marketing-kommunikáció a cég arculatának, hírnevének, reklámozásának sikere érdekében SWOT és PEST elemzés a szervezetfejlesztés érdekében

Szakirodalmi feldolgozás Online zenehallgatás, filmek letöltése, nagy kapacitású hanghordozók; (kimegy a divatból a CD és DVD) a házi mozi rendszerek, plazma tv-k, hifi rendszerek iránt nő a kereslet. Demográfiai szegmentáció a reklámozás tekintetében (behatárolni, hogy milyen korosztályt, milyen médiumon keresztül érdemes megcélozni).

Szakirodalmi feldolgozás Integrált marketing-kommunikáció: –Online marketing –Közösségi médiumokon való megjelenés –Marketing mix 4 P Termék, Ár, Értékesítési csatorna, Reklámozás.

Szakirodalmi feldolgozás Az online áruházak forgalmának alakulása 6. ábra: Az online áruházak forgalmának alakulása (millió Ft) (

Szakirodalmi feldolgozás Közösségi médiumok –Facebook, Youtube Belgiumi követés fő Hollandiai követés fő éves korosztály követi az oldalakon a céget, a friss hírek lájkolási adata 8-15 fő közé esik hírenként A youtube-on a cég által szponzorált koncertekről vannak videók, 128 fő követi.

Anyag és módszertan Céljaim: »C1: Feltérképezni a FRS által értékesített termékek iránti igényt a fogyasztói piacokon a Google Trends, mint nemzetközi, társadalom-lélektani kérdőív-szimulátor segítségével. »C2: Javaslatot tenni, mely termékeket kellene kivezetnie a cégnek a portfóliójából, és milyen termékeket kellene bevezetnie, hogy vélelmezhetően ne csökkenjen tovább drasztikusan a piaci jelenléte. »C3: Megvizsgálni, hogy milyen médiumokon keresztül lenne érdemes elérni a fogyasztókat.

Anyag és módszertan Fő cél a termékportfólió vizsgálata az anti- diszkriminációs modell segítségével. –10 a cég által értékesített termék, valamint általam másik tetszőleges 10 termék vizsgálata a google trends segítségével. 3 szempont (általános internetes keresés, hírekben való keresés, vásárlás) 2 ország (Hollandia, Belgium)

Anyag és módszertan Vizsgált termékek: –Dvd –Cd –Blue-ray –Playstation –Xbox –Nintendo –Mp3 –Usb –Gift card –Book –Tablet –Ebook –Iphone –Concert ticket –Netbook –Noteook –Karaoke set –Hifi set –Webcam –Earphones

Anyag és módszertan Adattábla (OAM), melybe a termékek kapcsán kirajzolódó relatív érdeklődési idősorok meredekségének és szórásának értéke van. Az adatokat egy összesítő Excel táblába vezettem át, ez a tábla volt az alapja a portfólió ajánlás elkészítésének. A COCO programmal a direkt elemzésnél a „Vajon melyik a legideálisabb termék?” kérdésre kaptam választ.

Anyag és módszertan

Az anti-diszkriminációs modell (Y0), annak érzékeltetésére készült, vajon lehet-e minden termék másként egyforma a vizsgált jelenségekhez való hozzáállás kapcsán? A 3 jelenségkörben megvizsgálva a 20 terméket, az eredmény, hogy a 20 termék követi a mindenki másként egyforma elvet. A vizsgálat eredménye, hogy a termékek közül a DVD és a csak javasolt notebook a legnagyobb vesztes. A legjobb eredményt a számítógép játékok, a playstation és a nintendo éri el.

Összefoglalás A cég marketingre nem fektet(ett) kellő mértékű hangsúlyt Nem szegmentálja a fogyasztóit, és nem veszi külön, hogy különböző korcsoportú fogyasztókat, más-más médiumokon keresztül kell elérni. Termékportfólió elemzés eredményeként átstrukturálnám a termékeket. Felesleges többlet- kiadásokat jelent a cégnek. Interaktív weboldal és közösségi médiumokon való erős jelenlét.

Új hírek A Free Record Shop május 24-én jelentette be a csődhelyzetet. Az online- zene és film eladásokkal indokolták. Jelenleg egy befektetési társasággal tárgyalnak, mely két könyvesbolt hálózatot üzemeltet (Selexyz és De Slegte). Bíznak benne, hogy újra tudják indítani a céget, és nem kell bezárni a bolthálózatot. ( etailer_fre.php) etailer_fre.php

A Free Record Shop termékportfóliójának vizsgálata. Köszönöm a figyelmet!