A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
Advertisements

Gazdálkodás illetve kaszálóhasználat Csíkban és Gyimesben – egy szociológiai kutatás tapasztalatai – Június 9.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Kutatási terv.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
Non-profit szervezetek bevételi szerkezetének elemzése.
Vörösváczki Kitti szeptember
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Készítette: Magyar Orsolya
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Konzulens: Dr. Pitlik László
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
A SZAKDOLGOZAT.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Szociológia Közgazdászoknak BEVEZETÉS A SZOCIOLÓGIÁBA
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs
1 Identitás elemek vizsgálata: a kötődés, bizalom és konfliktus vizsgálatának keretei a magyar társadalom kvantitatív felmérései alapján Dr. Bugovics Zoltán.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
A SZARVASGOMBÁK TERMESZTÉSE ÉS FOGYASZTÓI MEGÍTÉLÉSÜK
Marketing információs
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Egészségtudatosság a debreceni egyetemisták körében Készült az "Egészségtudatosság a évesek körében - Hozzáállás- elemzés interjús vizsgálat alapján"
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Döntéstámogatás a mezőgazdasági gépvásárlás.
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
Készítette: Pető István Szent István Egyetem
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens

 A vizsgált szervezet bemutatása  Az új marketingterv szükségességének okai  A vizsgálati módszerek ismertetése  A vizsgálatokból levonható következtetések, javaslattétel

 A legrégebbi könyvkiadó intézmény Magyarországon  Katolikus szellemiségű  Vallási, kulturális rendezvények szervezője  A szegényebb rétegek támogatója A logó forrása: ersekseg.hu/?fm=2&op=hhirek&id=126

A Társulat elkényelmesedett, nem fektet energiát a fejlesztésbe A fogyasztói igények pedig változnak Kiszélesedett a szabadidős tevékenységek köre Meg kell vizsgálni, a mostani és leendő vásárlók miként vélekednek az újdonságról: az e-könyvekről

 Az interjú témája: könyvolvasási szokások  A kutatási probléma: miért csökken a könyvolvasási kedv?  A minta: 15 és 30 év közti fiatalok  Kutatási háttér: értékesítési nehézségek  A vizsgálat módszere: páros interjú

 H1: Az eladott könyvek száma szignifikánsan le fog csökkenni az elkövetkezendő 10 évben  Iránytű egy olyan stratégiához, melyben bevezetésre kerül az e-könyv  H2: A könyvolvasási kedvvel egyenes arányban csökken a helyesírási készség is  Lehetőség arra, hogy több oldalról közelítsék meg a fiatalokat

 Gyakori motívum a beszélgetés során: jelen és múlt  Arányaiban nem csökkent olyan nagymértékben az olvasási kedv – árnyalja a képet  A technológia fejlődése,  Így a szabadidős tevékenységek végtelen sora

 Kérdőíves kutatás  Alapsokaság: címmel rendelkezők:  Akik szeretnek olvasni, és  Az elmúlt egy évben vásároltak hagyományos könyvet  Idő: 2013 nyara  Mintanagyság: 104 fő

 H3: A könyveket illetően az internetes tájékozódás az alternatív csatornák átlagát mára meghaladta  A Társulatnak formálnia kell internetes megjelenésén  A megkérdezettek a 3. helyre sorolták az Internetet (mint tájékozódási forrást)

 H4: Napjainkban többet olvasunk e- könyvből, mint hagyományos könyvből  Újabb kutatás: miért nem rendelkeznek többen e-könyv olvasóval? További kutatás nélkül nincs alapja az időtávokban való gondolkodásnak Továbbá, a saját logóval ellátott olvasókészülék beszerzése is függ a vásárlói preferenciáktól

 H5: A jelenlegi könyvárak a szabadon felhasználható jövedelem nagyságához képest magasak, ennek értelmében megéri beruházni egy e-könyvre  A papíralapú könyvek nyilvánvalóan magasabb előállítási költséggel bírnak  Szemléletváltás szükséges a társadalomban

 H6: A vásárlók szerint a leghangsúlyosabb szempont könyvvásárláskor az ár  A leghangsúlyosabb szempont vásárláskor a könyv tartalma  Az átfogalmazott hipotézis: A vásárlók számára a leghangsúlyosabb szempont könyvvásárláskor a tartalom, az ár a második legfontosabb tényező

A képeket a Társulat engedélyével, magam készítettem.

Köszönöm a Bizottság megtisztelő figyelmét!