A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens
A vizsgált szervezet bemutatása Az új marketingterv szükségességének okai A vizsgálati módszerek ismertetése A vizsgálatokból levonható következtetések, javaslattétel
A legrégebbi könyvkiadó intézmény Magyarországon Katolikus szellemiségű Vallási, kulturális rendezvények szervezője A szegényebb rétegek támogatója A logó forrása: ersekseg.hu/?fm=2&op=hhirek&id=126
A Társulat elkényelmesedett, nem fektet energiát a fejlesztésbe A fogyasztói igények pedig változnak Kiszélesedett a szabadidős tevékenységek köre Meg kell vizsgálni, a mostani és leendő vásárlók miként vélekednek az újdonságról: az e-könyvekről
Az interjú témája: könyvolvasási szokások A kutatási probléma: miért csökken a könyvolvasási kedv? A minta: 15 és 30 év közti fiatalok Kutatási háttér: értékesítési nehézségek A vizsgálat módszere: páros interjú
H1: Az eladott könyvek száma szignifikánsan le fog csökkenni az elkövetkezendő 10 évben Iránytű egy olyan stratégiához, melyben bevezetésre kerül az e-könyv H2: A könyvolvasási kedvvel egyenes arányban csökken a helyesírási készség is Lehetőség arra, hogy több oldalról közelítsék meg a fiatalokat
Gyakori motívum a beszélgetés során: jelen és múlt Arányaiban nem csökkent olyan nagymértékben az olvasási kedv – árnyalja a képet A technológia fejlődése, Így a szabadidős tevékenységek végtelen sora
Kérdőíves kutatás Alapsokaság: címmel rendelkezők: Akik szeretnek olvasni, és Az elmúlt egy évben vásároltak hagyományos könyvet Idő: 2013 nyara Mintanagyság: 104 fő
H3: A könyveket illetően az internetes tájékozódás az alternatív csatornák átlagát mára meghaladta A Társulatnak formálnia kell internetes megjelenésén A megkérdezettek a 3. helyre sorolták az Internetet (mint tájékozódási forrást)
H4: Napjainkban többet olvasunk e- könyvből, mint hagyományos könyvből Újabb kutatás: miért nem rendelkeznek többen e-könyv olvasóval? További kutatás nélkül nincs alapja az időtávokban való gondolkodásnak Továbbá, a saját logóval ellátott olvasókészülék beszerzése is függ a vásárlói preferenciáktól
H5: A jelenlegi könyvárak a szabadon felhasználható jövedelem nagyságához képest magasak, ennek értelmében megéri beruházni egy e-könyvre A papíralapú könyvek nyilvánvalóan magasabb előállítási költséggel bírnak Szemléletváltás szükséges a társadalomban
H6: A vásárlók szerint a leghangsúlyosabb szempont könyvvásárláskor az ár A leghangsúlyosabb szempont vásárláskor a könyv tartalma Az átfogalmazott hipotézis: A vásárlók számára a leghangsúlyosabb szempont könyvvásárláskor a tartalom, az ár a második legfontosabb tényező
A képeket a Társulat engedélyével, magam készítettem.
Köszönöm a Bizottság megtisztelő figyelmét!