Keresletvezérelt szakképzés Pölöskei Gáborné Közép-magyarországi RFKB elnök
Iskolarendszeren belüli Iskolarendszeren kívüli Megrendelői igények: Munkaerő-piaci kereslet Nemzetközi / EU Minisztériumok Képzők kínálata NSZFT Lakossági igény Regionális szint RFKB Támogatások TISZK-ek, Szakképzés Szervezési Társulások Iskolarendszeren belüli képzés Iskolarendszeren kívüli képzés Felsőoktatás Nem TISZK iskolák
A döntés előkészítése Regi. Munkaügyi Központ munkaerő-piaci kereslet adatai: munkaerő-piaci prognózis, beérkezett állásajánlatok, pályakezdő munkanélküliek statisztikája. KIR adatbázis; NSZFI vizsgaadatai; (vizsgára jelentkezők - eredményesen vizsgázottak száma) A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara vezetésével összeállított, régiós képzési és beiskolázási szerkezetet érintő javaslat. OH kapacitásvizsgálata
2009. Hiányszakmák
Hiányszakmák Közép-magyarországi régió: 1. hegesztő 2. gépi forgácsoló 3. kőműves 4. ápoló 5. villanyszerelő Közép-dunántúli régió: 1. hegesztő 2. gépi forgácsoló 3. ács, állványozó 4. kőműves 5. épületgépészeti csőhálózat- és berendezés -szerelő Észak-magyarországi régió: 1. hegesztő 2. gépi forgácsoló 3. ács, állványozó 4. kőműves 5. géplakatos Észak-alföldi régió: 1. hegesztő 2. gépi forgácsoló 3. ács, állványozó 4. gazda 5. szociális gondozó és ápoló Nyugat-dunántúli régió: 1. gépi forgácsoló 2. ács, állványozó 3. szerkezetlakatos 4. szerszámkészítő 5. mechatronikai műszerész 6. szakács Dél-alföldi régió: 1. hegesztő 2. gépi forgácsoló 3. ács, állványozó 4. kőműves 5. szerkezetlakatos Dél-dunántúli régió: 1. hegesztő 2. gépi forgácsoló 3. kőműves 4. ápoló 5. gazda
A szakképzés irányáról, a beiskolázás arányáról 2009. A szakképzés irányáról, a beiskolázás arányáról szóló döntés
Irány-arány döntés Eltérés a 2008-as évhez képest: szorosabb együttműködés a kamarával: OH, mint az RFKB munkaszervezete, RFKB elnök. elágazásokra döntött a Bizottság. egy negyedik kategória is megjelent: iskolarendszerben nem oktatott képzések, a B és C kategóriánál az elmúlt két év beiskolázási létszáma lett a viszonyítási alap, TISZK-ekre is született döntés (0%).
Különbségek a döntéseknél Döntés a TISZK-ekről: %-os meghatározás; DA, NyD, KM javasolt osztályok száma; DD, KD Javasolt csoportok száma; ÉM Különböző az egyes kategóriák definiálása; országos beiskolázási javaslatok; A régión átnyúló TISZK-ekről konkrét javaslat született, nem született javaslat.
Kategóriák szerinti csoportosítás Közép-magyarországi régió A kategória / Fejlesztendő szakképesítés: 33 db B kategória / Szintentartó szakképesítés: 211 db C kategória / Csökkentendő szakképesítés: 26 db A régióban iskolarendszerben nem oktatott szakképesítés: 191 db
Szakiskolai ösztöndíj 2010. Szakiskolai ösztöndíj
A bevezetés időpontja: 2010. február 1. Jelen döntés érvényes: a 2009/2010-es tanév második félévére; a 2010/2011-es tanévre . A szakképesítések köre: 10 szakma régiónként Felhasználható forrás 2010-ben: 2,1 Mrd Ft az MPA képzési alaprész terhére.
A régiók döntései KM ÉM ÉA DA KD NyD DD 1. Kőműves 452 487 865 895 432 113 374 2. Villanyszerelő 290 377 289 364 202 3. Gépi forgácsoló 231 331 363 484 330 82 4. Festő, mázoló és tapétázó 230 267 5. Elektronikai műszerész 112 10 6. Ács, állványozó 102 57 123 128 161 37 44 7. Hegesztő 101 533 276 296 308 145 38 8. Hűtő- és klímaberendezés-szerelő 9. Burkoló 239 55 10. Géplakatos 41 257 11. Szakács 673 757 12. Épületgépészeti csőhálózatszerelő 189 30 445 13. Mezőgazdasági gépkarbantartó 14. Szociális gondozó 952 151 15. Szerkezetlakatos 300 251 171 16. Húsipari termékgyártó 144 158 17. Ápolási asszisztens 92 36 18. Gazda 49 20 19. Bútorasztalos 388 572 20. Szabó 15 138 21. Lótartó és –tenyésztő 139 22. Szerszámkészítő 88 48 27 23. Agrárgazdasági gépszerelő 24. Karosszérialakatos 203
Decentralizált pályázat 2010. Decentralizált pályázat
Decentralizált pályázat 2010.
Képzési – munkaerő piaci kulcskompetenciák Iskola Munkaerőpiac pályakövetési rendszer kiépítése pályaorientáció, a pályaválasztás iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben működő tanárok, szakoktatók és más szakemberek továbbképzése a szakmai vizsgák ellenőrzésének komplex rendszere pályakövetés rendszer összehangolása képzési igények megfogalmazásai szakoktatók és más szakemberek továbbképzése nyitottság tanulószerződésekre, tanulók fogadására Képzési – munkaerő piaci kulcskompetenciák
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!