Könyvtári teljesítménymérés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
BEFEKTETÉSI ALAPOK - FŐBB JELLEMZŐK
Projektciklus- menedzsment (PCM)
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Teljesítménymutatók gyakorlati alkalmazása
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Az iskolai könyvtár állománya
Teljesítménymérés a Vörösmarty Mihály Megyei Könyvtárban Székesfehérvár, május 8.
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Stratégiai tervezés.
Teljesítménymérés és értékelés
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A helyzetelemzéstől az önértékelésig Hock Zsuzsanna Könyvtárpedagógiai szakértő.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Éves tervezés a magyar bankszektorban
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat Javaslat a feladatok végrehajtásához.
EU-s pályázatok írása és módszertana
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Teljesítmény? + Mérés? = Teljesítménymérés? A minőségfejlesztés gyakorlati lépései a könyvtárban. Székesfehérvár Nádas Zsuzsánna május 8. DEENK
A teljesítménymérés helye és szerepe a könyvtári menedzsmentben
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Teljesítmény? + Mérés? = Teljesítménymérés? A minőségfejlesztés gyakorlati lépései a könyvtárban. Virágos Márta 2013.
Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Könyvtári minőségfejlesztés
OLVASÓSZOLGÁLAT = A KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK FIZIKAI SZÍNTERE
Teljesítménymérés és értékelés
A benchmarking módszer alapján kidolgozott könyvtári teljesítménymérési mutatórendszer alkalmazásának tapasztalatai az érdi és a gödöllői városi könyvtárban.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Összefogás a Paktum keretein belül
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja

Az információrendszerek kialakulása
111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Takáts Béla A teljesítménymérés szolgálatába állított könyvtári statisztika a minőségbiztosításban Takáts Béla
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
SZÁMVITEL.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Könyvtári teljesítménymérés Skaliczki Judit

Könyvtár - közszolgáltatás Pénzért értéket Számonkérhetőség Költséghatékonyság Teljesítménymérés

Teljesítménymérés és értékelés Miért mérjük a teljesítményt? Beszámolási kötelezettség a fenntartónak fokozódó versenyhelyzet a könyvtár további finanszírozásának fontossága a fenntartó meggyőzése, hogy a pénz több hasznot fog hozni Egy tevékenység vagy döntés magyarázata

Miért mérjük a teljesítményt? Beszámolási kötelezettség a felhasználónak a szolgáltatási normák nyilvánossá tétele az egyre igényesebb és kritikusabb használók megjelenése a jó kapcsolatteremtési forma

Miért mérjük a teljesítményt? Döntéstámogatás érdekében a könyvtár évről-évre látható fejlődésének megfigyelése, és más könyvtárakkal való összehasonlítása annak felmérése, hogy milyen eredményes és hatékony a könyvtár működése a szolgáltatások jövőbeni forrás ellátásáról szóló döntések a különböző szolgáltatási területekre jutó források növekedése, illetve csökkenése, következményeik felbecsülése annak ellenőrzése, hogy a könyvtár céljai megfelelően tükröződnek-e a tevékenységek mérlegében

A szabvány a legfontosabb teljesítménymutatókat tartalmazza. MSZ ISO 11620 Információ és dokumentáció. Könyvtári teljesítménymutatók. A szabvány a legfontosabb teljesítménymutatókat tartalmazza. A könyvtáraknak sokféle típusa létezik, különféle körülmények között működve, különféle felhasználói csoportokat szolgálva, egy sor sajátos jellemzővel. A szabvány éppen azért a teljesítménymutatók olyan választékát kínálja, amelyek számos könyvtári környezetben alkalmazhatók.

Teljesítménymutatók a magyar könyvtári rendszerben Ajánlás a könyvtári teljesítménymutatók alkalmazására az MSZ ISO 11620:2000 alapján NKÖM megbízásából KI által működtetett Teljesítménymérési Munkabizottság dolgozta ki Cél a mutatók értelmezése tekintettel a hazai viszonyokra Mutatók gyakorlati alkalmazása a „Minőségfejlesztés 21” pályázat keretében

Beszerzés hatékonyság A dokumentum beszerzés gyorsasága költség A beszerzés költségei termelékenység A beszerzett dokumentumok száma/munkatársak

Használói elégedettség a piaci térfoglalás (pr) a közönség mint használó a személyes használat népszerűsége hatékonyság a címek elérhetősége a gyűjtemény használata költség a használókra vetített költség

Könyvtárközi kölcsönzés hatékonyság a könyvtárközi kölcsönzés hatékonysága termelékenység egy munkatárs által végzett kölcsönzések száma az összes könyvtárközi kölcsönzéshez viszonyítva

Benchmarking Alapvető szabályok : A törvényesség szabálya – csak törvényes formában és keretek között végezhető - a szerzett információ tovább adása törvénytelen A kölcsönösség szabálya – hasonló szintű és típusú információt adjon tovább, mint amilyent kapott - teljes körű kommunikáció már a kapcsolat elején - őszinteség és teljes körű információ átadás

A titoktartás szabálya – bizalmasan kezelt információk mindkét félnél

Benchmarking A használat szabálya – az információkat csak az intézményen belüli folyamatok és eljárások fejlesztésére lehet felhasználni Közvetlen kapcsolat szabálya – egymás szabályainak tiszteletben tartása Közvetett kapcsolatok szabálya – engedély nélkül nincs nyilvánosságra hozatal semmilyen téren sem

Benchmarking A felkészülés szabálya – egymás segítése a megfelelő folyamatok és elemzések előkészítésével Teljesítés szabálya - határidők és előzetes megállapodások betartása A megismerés és a cselekvés szabálya – - milyen viselkedést várnak el a partnerek, mit tehetnek és mit nem az információval

Minőségirányítás - teljesítménymérés Újfajta könyvtári szemlélet Új könyvtári technikák Új könyvtári szerep