ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A gyógypedagógus-képzés a bolognai folyamat tükrében
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Speciális képzést nyújtó oktatási intézmények tapasztalatai a pályaválasztás terén Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Egységes Gyógypedagógiai.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Közoktatási vezető II. félév
Előadás másolata:

ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga TÁMOP 3.1.5-09/A-2-2009-0087

Továbbképzések diplomásoknak Szakirányú továbbképzések Adaptált testkultúra és sport Autizmus spektrumzavarok pedagógiája Családközpontú koragyermekkori intervenció Foglalkozási rehabilitációs szaktanácsadás Gyermekjátékdráma Gyógypedagógia alapképzési szak egyes szakirányai (ld. ott) Gyógypedagógus szakvizsga Gyógypedagógiai rehabilitációs konzultáció Hallássérült gyermekek bilingvális oktatás Hallássérült gyermekek és felnőttek komplex ellátása Integrációs fogadó pedagógus Óvodás és kisiskolás gyermekek nyelv- és beszédfejlesztése Rehabilitációs úszásoktatás Súlyosan és halmozottan fogyatékos emberek gyógypedagógiája Zeneterapeuta

4 félév A közoktatási ellátórendszerben hasznosítható új tevékenységei a képzésben választott tanulmányi terület szerint: ― közoktatási szakértő, gyógypedagógiai és gyógypedagógiai nevelésben-oktatásban résztvevő nevelési-oktatási intézményben, egységes gyógypedagógiai módszertani központban, illetve egységes pedagógiai szakszolgálatban vagy bármely gyógypedagógiai tevékenységre vonatkozóan; ― gyakorlatvezető tanár, gyakorlatvezető mentor a fenti intézményekben az alapvégzettségének megfelelő színtereken;

Tölgyszéky Papp Gyuláné 1. félév 75 óra Tanegységek: A nevelési-oktatási intézmény szervezetének működése A különleges gondozást igénylők nevelése-oktatása Közigazgatási vezetési ismeretek Minőségirányítás a pedagógiai szolgáltatásban Oktatók: Tölgyszéky Papp Gyuláné Dr. Koller Edit Dr. Torda Ágnes A nevelesi-oktatasi intezmeny szervezetenek műkodese A kozoktatas rendszere, a nevelesi-oktatasi intezmeny szervezesi sajatossagai, a korszerű műkodes feltetelei, az intezmeny szervezetet meghatarozo belső dokumentumok, szervezetfejlesztes strategiai Kozigazgatasi vezetesi ismeretek Jogi, kozigazgatasi alapismeretek, a magyar kozigazgatas es az Europai Unio intezmenyrendszere, valamint a magyar es az unios jogrendszer Minősegiranyitas a pedagogiai szolgaltatasban Minősegiranyitasi rendszerek, a minősegfejlesztes feladatai, a hatekonysag, eredmenyesseg minősegszempontu ertelmezese, alapvető minősegugyi fogalmak, a rendszerszemleletű, folyamatszabalyozott oktatasi szervezet

Szakvizsga csoport 2010-12 68 fő vizsgázott

Tölgyszéky Papp Gyuláné 2. félév 75 óra Tanegységek: A nevelési-oktatási intézmény szervezetének működése A különleges gondozást igénylők nevelése-oktatása A pedagógus a közoktatásban, a fogyatékosok ellátásában Minőségirányítás a pedagógiai szolgáltatásban Oktatók: Tölgyszéky Papp Gyuláné Dr. Torda Ágnes Dr. Takács István A pedagogus a kozoktatasban, a fogyatekosok ellatasaban témakörben a következő ismereteket szerezhettük: A pedagogus, gyogypedagogus valtozo szerepei, feladatai a kozoktatasban es mas ellatorendszerekben, a kulonböző felkeszultsegű szakemberek egyuttműkodesi formainak, szakmai onismeret, onfejlesztes, mentalhigiene A kulonleges gondozast igenylők neveleseoktatasa területén pedig - A kulonleges gondozast igenylő populacio azonositasa, kulonboző szempontu definialasa, atfogo kep kialakitasa a specialis ellatasrol, az egyuttneveles es az elkulonitett neveles aktualis problemairol.

Büszke vagyok az ősökre!

Szakválasztás az első év után Gyógypedagógiai szakértő, gyógypedagógiai gyakorlatvezető, vezetőtanár választott modul vagy Gyógypedagógiai szakismeret és gyakorlat megújítása választott modul

3. félév 120 óra Tanegységek: Kötelező tárgyak: A fogyatékosok integrációjának elvei és modelljei Szakdolgozat készítése Gyógypedagógiai szakismeret és gyakorlat megújítása választott modul Ismeretek a gyógypedagógus képzés tartalmi átalakulásáról A gyógypedagógiai kompetencia változása a pedagógiai szolgáltatásban Gyógypedagógiai szakértő, gyógypedagógiai gyakorlatvezető, vezetőtanár választott modul A gyakorlatvezetés, vezetőtanári munka pedagógiája Szakértői munka a gyógypedagógiában Szakertői munka a gyogypedagogiaban A kozoktatasi szakertő, a szaktanacsado feladata, szerepe, felkeszites a megvaltozott szakertői, szaktanacsadoi es vezetői feladatokra A gyakorlatvezetes, vezetőtanari munka pedagogiaja A gyakorlatvezetői, vezetőtanari, gyakorlatvezető mentori munka valtozasai, korszerű pedagogiajanak elmelete es gyakorlata, A gyakorlatvezető tanari/mentori feladatok tervezese es gyakorlati megvalositasa

3. félév oktatói Tölgyszéky Papp Gyuláné Dr. Torda Ágnes Dr. Perlusz Andrea Dr. Márkus Eszter Fótiné Hoffmann Éva

Dr. Perlusz Andrea óráján

4. félév Tanegységek: Kötelező tárgy: A fogyatékosok integrációjának elvei és modelljei Gyógypedagógiai szakértő, gyógypedagógiai gyakorlatvezető, vezetőtanár választott modul: Szakértői munka a gyógypedagógiában A szakértői munka minőségbiztosítása, szervezetfejlesztés 4. félév oktatói: Tölgyszéky Papp Gyuláné Dr. Torda Ágnes Dr. Perlusz Andrea A szakertői munka minősegbiztositasa, szervezetfejlesztes A szakertői munkaban alkalmazhato minősegiranyitasi ismeretek, technikak, a szervezeti kultura jelentősege es fejlesztesi lehetősegei a kozoktatasi intezmenyekben

… és az államvizsga…

Mit hozott a képzés? Három fő teljesítette 7 évenkénti kötelező továbbképzését Új szakmai képzettség Új gyógypedagógiai szemlélet 3 db laptop Friss szakmai anyagok, szakirodalom, szakkönyvek KAPCSOLATOK