Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben
KIK VAGYUNK? Magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai marketing- és kommunikációs ügynökségi piacon, A Hinora 8 divízióval rendelkezik: ATL, BTL, PR, Digital, Creative, Print, Indoor Media, Publishing, Két budapesti iroda, Több mint 700 sikeres együttműködés, Kis-, közép- és nagyvállalati kategóriában is komoly megrendelők, ügyfelek, Motivált és hozzáértő marketinges csapat és kiterjedt beszállítói, bedolgozói hálózat, Saját grafikusok, programozók, alkalmazásfejlesztők, marketingszakemberek, médiakutatók, Ár–érték arányban egyedülálló mutatók, Saját könyv a piacon Minden, ami marketing címmel, MAKSZ, MMSZ, DIMSZ tagság.
ONLINE MARKETING STRATÉGIA
Mire kell odafigyelnie egy marketing szakembernek egy webshop fejlesztése során? Cél: a célcsoport fejével gondolkozni és ez alapján kialakítani azokat a lépéseket, amelyeket a specifikációnak kell tartalmaznia
Arculat: Mit szeretnénk sugallni? Hogyan legyen a struktúrája? (Információk, Kategóriák, Termékek, Kiemelt tartalom) Vásárlás menetének modellezése: felhasználóbarát folyamat és design – kényelem és átláthatóság Mekkora képernyőre legyen optimalizálva? (célcsoport) a képernyőfelbontások kiosztását: 1024x768 – a régi 14”-19” monitorokig 1280 x 800 – az átlag laptop, amelyek már széles vásznúak 1440 x 900 – az asztali, szélessávú monitorok, 21”-tól felfelé (a felhasználók vonatkozásában ez 60% fölött van) Figyelembe kell venni a böngészők helyfoglalását is, ami a variációk lehetőségét még tovább bővíti. Ha egy nagy átlagnak szeretnénk megfelelni, akkor a 650 px-be kell férni Mobil eszközökre szeretnénk e optimalizálni? Közösségi média integráció módja (social plugin, facebook log in) I. Webergonómiai kérdések
Webmester tools és Analytics bekötése és összekötése Korábbi webshop statisztikáinak figyelembe vétele (ha volt) Hányan látogatják? Mekkora a visszafordulás? Mennyi aloldalt tekintenek meg? Mennyi időt töltenek? Honnan érkeznek? Kattintás elemzés (hőtérkép) Konverziókövetés – Célteljesülések Stb… II. Webanalitikai kérdések
Pozitív példa
Elrettentő példa
Keresőmarketing
Keresőbarát szövegírás és annak alkalmazása Keresőbarát URL szerkezet használata a weblapon Kulcsszósűrűség: figyelni kell a kulcsszó sűrűségre, hogy a szöveg megfelelő arányban tartalmazza a kulcsszavakat. Keresőbarát tartalom: HTML és nem FLASH weblap Szöveges tartalom és nem csak képek Keresőbarát képek Láthatatlan elemek: META cím, leírás, kulcsszavak beállítása (nem csak nyitóoldalon, minden aloldalon) Belső linkek: a szövegekben elhelyezett belső linkek a keresők listáira, és a látogató viselkedésére is hatással vannak. Oldaltérkép létrehozása: publikus és keresők számára is, akár címkefelhő is
Linképítés A linképítés két szempontból fontos: A linkekből látogatókat szerezzünk. A keresőoptimalizálási szempont figyelembevétele, azaz hogy minél több, minél relevánsabb és minél magasabb PageRank értékkel bíró linket szerezzünk. Linkek 3 típusa: Értékes linkek: Ide tartoznak a releváns (tehát a témához szorosan kapcsolódó) oldalakon szereplő linkek, a magas Page Rank-ű oldalakon (PR 4 vagy több) levő linkek, a spontán linkajánlások (tehát amikor valakinek tetszik a cikked és belinkeli), valamint a nagy PR értékű külföldi katalógusokból származó linkek. Közepesen értékes linkek közé tartoznak azok a linkek, amik a témádra specializálódott katalógusokból mutatnak az oldaladra, illetve a látogatott katalógusokból (pl. lap.hu, Ok.hu) érkező és a nem visszlinkes katalógusokból érkező linkek. Minimális értékű linkek azok a linkek, amik kis PR értékű (4 alatt) katalógusokból, nem releváns oldalakról mutatnak az oldaladra, nofollow-al ellátott linkek (pl. fórumokban, blogokban), linkcserék, nagy linkmennyiséget tartalmazó oldalakon elhelyezett linkek.
Hirdetések
Kattintás és AV alapú hirdetés típusok Google Adwords, a keresési találatok támogatására Facebook PPC az érdeklődési körre szűrt hirdetésekre (Követőkódok használata!) E-target és Google Display – tematika alapján automatikusan választott weboldalakon szöveges, képi, és flash hirdetések. Banner kampányok célzottan kiválasztott oldalakon (Követőkódok használata!)
Adatbázis marketing
marketing adatbázis: Saját építésű Javasolt saját adatbázist építeni. Lassabb, költségesebb, de magasabb elérést biztosít Vásárolt Tevékenységtől függően minimum havonta Maximum heti 2-3x Követőkódok használata!
Közösségi Média
Javasolt közösségi média platformok
Miért fontos a közösségi média? Közösség építése (posztok, alkalmazások) Reklám (posztok, PPC, Offers, alkalmazások) PR tevékenység Ügyfélszolgálati tevékenység Piaci igények megismerése Vírus marketing
Magyarországon a legfontosabb közösségi média platform a Facebook, viszont a másik 3 platformot is érdemes kihasználni, megfelelő erőforrás megosztás mellett. Javasolt erőforrás megosztás: Facebook: 75% Youtube: 10% Google+: 10% Twitter: 5% Platform erőforrás megoszlás
REMARKETING
A remarketing az oldalunkkal már korábban interakcióba lépett felhasználókra célzott, kifejezetten számukra szóló marketingkommunikációs megoldásokat foglalja össze. Webshop részről: Regisztráció / vendég vásárló kérdése Hírlevélre feliratkoztatás Hűség / törzsvásárlói programok: Pontgyűjtés Meghatározott vásárlási összeg felett állandó kedvezmények Egyedi kedvezmények Google Adwords Remarketing listák: elérhetjük azokat a felhasználókat, akik korábban már felkeresték webhelyünket, és releváns hirdetéseket jeleníthetünk meg számukra a Google Display hálózaton.
Az online marketing mérhető, ezért rengeteg adathoz hozzáférünk! Google Analytics + Google Webmaster Tools Webergonómia Hirdetés optimalizálás Termékpolitika Árpolitika Utánkövetés
Összefoglalva
Köszönjük A Figyelmet! Hinora Bálint Managing Director Cím: 1142 Budapest, Kassai utca 71. Mobil: Web: Fb.: