Zöld kommunikáció - esetek November 21.
Mit tudunk?
Őszintén…
Zöld fogyasztók erősödése 1970-es évektől – közötti családos nők, átlagon felüli képzettséggel (Ottman) LOHAS 19 % természetes 15 % sodródó 25 % hagyományos 24 % közömbös 17 % Léteznek zöld fogyasztók?
Milyenek is a zöld emberek? Egyformák? Mi foglalkoztatja őket? Fenntarthatósági kérdések Hatások most és jövőben saját életükre, szeretteikre Tévhit: az emberek többségét a bolygó sorsa érdekli – erre épült a kommunikáció is! Igazság: igazából attól félnek, hogy a bolygó elveszti azt a képességét, hogy el/fenntartsa őket! Ezért az egészséghez kapcsolódó témák fontosak! 61 % 67 % 54 % NMI, 2009, LOHAS fogyasztói trendek
Zöld kommunikáció
Zöld trendek P&G Future friendly campaign + hosszú távú célok 2020-ig: előállítás + belső fejlesztések + fogyasztók
Zöld trendek 2006 óta - Kreativitás a fenntarthatóságért Kategóriák: Nemzetközi zöld vállalatok / közepes- kis és induló vállalkozások Zöld kormányok Zöld termékek / szolgáltatások Zöld befektetések Zöld képzések Zöld munkavállalói programok Stb.
Munkáltatói márka Net Impact felmérés: Talent riport -what workers want in 2012 Pozitív környezeti és társadalmi hatás kiváltása a munkájukon keresztül – elégedettségük magasabb (2:1) Nők számára fontosabb
Felelősségvállalás, mint pozicionálás Egy iparágon belüli szereplők:
Zöld kommunikációs csapdák
Aki még nem zöldült…
Aki már igen – Díjnyertes program
M&S
Megéri?