Hogyan kell együtt élni a felgyorsult ütemű változásokkal.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Csoport munka.
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Nemzetközi tárgyalási technikák
A pozitív pszichológia
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Üzleti Etikus Cégek Fóruma! Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Egyéni döntések a szervezetben
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Az iskolai csoportok sajátosságai
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Fiatalok politikai szocializációja - közösségekben való részvétel Bognár Adrienn PTE - BTK Szociológia Tanszék.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A vezető a legjobb HR-es.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A beiskolázás előkészítése
A vezetésről.
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Érzelmi intelligencia
Reflektív gondolkodás
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Közösségfejlesztés.
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Hogyan kell együtt élni a felgyorsult ütemű változásokkal. Változásképesség Hogyan kell együtt élni a felgyorsult ütemű változásokkal. Dr. Kovács Eszter, Tóth Ilona, Szirmai Andrea Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/1-248-3200 Fax: +36/1-248-3201 www.profiltraining.hu, office@profiltraining.hu 01-0282-05

Változás Régi szokások Új szokások KÖD

Miért nehéz? Teljesítmény Elfogadás Sokk Tagadás Harag Alkudozás Depresszió

Mi a Pozitiv Pszichológia? Fókusz az erőforrásokra: pozitív értékek és érzelmek tudománya OKÉV: 07-0126-03

A Pozitív Pszichológia felismerései:  Az optimista ember változásbarát + jövőkép energiaforrások egészséges önbizalom  Flow állapotban a legmagasabb a teljesítmény  Pozitív érzések támogatják a kooperációt toleranciát,  Az erőforrások és erősségek ismerete növeli a teljesítményt 01-0282-05

A Pozitív Pszichológia legismertebb tudósai: FLOW MQ Profil Tr. Appreciative Inquiry + érzelmek Erősségek Csíkszentmihályi Mihály Martin Seligman David Cooperrider Barbara Fredrickson Christopher Peterson 01-0282-05

Mit jelent mindez a gyakorlatban? Teremtsünk olyan körülményeket a változásban, hogy az emberek: Kompetensnek érezhessék magukat: (szakmai, kapcsolati, hatalmi) Egyensúly iránti igény, stabilitás, változás Pozitív várakozásokat a negatív fantáziák helyett 01-0282-05

Hogyan kezeld a változást? Fokozatosan vezesd be Válaszd szét az érintett területeket: készségek, kapcsolatok, befolyás Ahol lehet tartsd meg a csapatot Tisztázd a célokat, stratégiát, eljárásmódokat, irányokat Maximalizáld a támogatást, párbeszédet Ajánlj fel támogatást, segítséget Váltogasd a változást a stabilitással Alakíts ki bizalmat, és magabiztosságot 01-0282-05

Mi alakítja a viselkedést? 01-0282-05 Tények Érzelem Hiedelem Viselkedés Mi alakítja a viselkedést?

1. Optimista gondolkodás teszt 01-0282-05

Hiedelem MQ teszt Siker tartomány

Faktorok Hiedelem Elhúzódás Generalizálás Okkeresés

E Mindig! G Mindenben! O Miattam! Hiedelem Az optimista a jóban a pesszimista a bajban: E Mindig! G Mindenben! O Miattam!

E Soha! G Sehol máshol! O Sokan, de én nem! EGO Hiedelem Az optimista a bajban a pesszimista a jóban E Soha! G Sehol máshol! O Sokan, de én nem!

Egészséges Önbizalom Saját teljesítmény helyes értékelése Saját vélemény formálása Jó kommunikációs készség: figyelem másokra, pontos megértés, kérdezés Rugalmas gondolkodás: alternatívák felvetése, értékelése Bátorság és nyitottság a változásokkal szemben Kezdeményezőkészség 01-0282-05

Belső biztonságteremtés Rákérdezni az alacsony MQ-jú mondatokra Visszajelzést adni a sikerekről: apró viselkedés elemek 2. Nyiltan beszélni a veszteségekről: tanulási lehetőség 3. Bevonni az embereket a döntésekbe 4. Eljárásmódok kialakítása, finomítása 6. Áttekinthetőség 01-0282-05

01-0282-05

Mi alakítja a viselkedést? 01-0282-05 Tények Érzelem Hiedelem Viselkedés 

Tuckman modell Forming Performing  Storming Norming

Tuckman modell * A 4 SZAKASZ JELLEMZÉSI SZEMPONTJAI : 1) Egyén - viselkedése, törekvései, jellemzői 2) Vezető - kompetenciája, vezetési stílusa 3) Kommunikáció - jellege, irányultsága 4) Cselekvés - teljesítmény szintje, együttműködés foka

Forming 1) Egyén : * önmaga elfogadtatásával van elfoglalva, magára figyel 2) Vezető: * szakértő vezetőnek tartják 3) Kommunikáció: * esetleges és nagyon udvarias, * csoporttagok tesztelik egymást 4) Cselekvés : * egyéni csúcsteljesítmények összege

Storming 1) Egyén: * dominanciáért harcol * sebeket kap 2) Vezető : * megkérdőjelezett vezetés 3) Kommunikáció : * konfliktusos * viták 4) Cselekvés : * klikkek * csökkenő teljesítmény * cél tisztázása iránti igény

Norming 1) Egyén : * beilleszkedik * egyéni érdekeit alárendeli 2) Vezető : * konzultánssá válik 3) Kommunikáció : * partneri * konszenzusra törő, kooperatív 4) Cselekvés : * szabályozott, rendezett * deklarált normák szerinti működés

Performing Az ideális team 1) Egyén : * kiegyensúlyozottan teljesít * proaktív 2) Vezető : * coach és vezető egyszerre 3) Kommunikáció : * nyitott * kezdeményező 4) Cselekvés : * a közös feladaton van a fókusz * team egésze nyújt magas teljesítményt . Az ideális team

Kell egy csapat Belbin szerepek és erősségek Igazságosság, Mértékeletsség E ELNÖK FORRÁS FELTÁRÓ CSAPATTAG ELEMZŐ PALÁNTA MEGVALÓSÍTÓ A VÁLLALAT EMBERE SERKENTŐ Bölcsesség, Tudás Bátorság Humanitás OKÉV: 01-0282-05

Kommunikatív szerepek Erősségek: Elnök Forrásfeltátó Csapattag Igazságosság, Mértékletesség Humanitás Bátorság OKÉV: 01-0282-05

Cselekvő szerepek Serkentő Vállalat Embere Megvalósító Erősségek: Bölcsesség Humanitás OKÉV: 01-0282-05

Gondolkodó szerepek Palánta Elemző Erősségek: Bölcsesség Mértékletesség OKÉV: 01-0282-05

Köszönjük a figyelmet! 01-0282-05