Vállalati kultúraváltás-Coach szemléletű vezetés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Szociális munka a börtönben
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Coaching a közigazgatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Péczeli Katalin előadása
Családi vállalkozás.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Szervezetfejlesztési Program
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A kulturális intelligencia
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Az iskola, mint szervezet
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Mentor Oscar.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Az üzletek operatív működtetése
Értékelő és Fejlesztő Központ
Tervezési folyamat.
Országos nagykereskedelmi menedzser
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Vállalati kultúraváltás-Coach szemléletű vezetés Hogyan érhetjük el, hogy a munkatársaink szeressenek dolgozni? Skonda Mária gazdasági szakértő&executive coach

Személyes credo Több, mint 20 év felsővezetői tapasztalat multinacionális pénzintézeteknél felsővezetői coach Kritikus siker faktor: teamek motiválása- a vállalati tudásmanagement „ A coach szemléletű vezetési módszer olyan eszköztár, mely által a csúcsteljesítmények teljesítésekor a vezetők saját munkájuk során is eszközt kapnak beosztottaik motiváláshoz és a vállalati kultúra színvonalának emeléséhez”

Tanulságok-”Lessons learned” A hagyományos vezetői-team fejlesztői módszerek, mint Oktatások, trainingek, Team fejlesztő gyakorlatok Prezentációk, stb… közlés,közlés,közlés….de az üzenet gyakran nem megy át! Hogyan tudom átvinni az üzenetet, hogyan tudom segíteni a munkatársakat annak megértésében: merre tart a vállalat közösen megtalálni a legjobb megoldásokat, legjobb tudásunk szerint hogyan tudom lelkesíteni őket, hogy kreativitást, kezdeményezést és szenvedélyt vigyenek munkájukba?

Vezetői attitüd váltás fontossága A munkatársak értékeinek, céljainak megértése Ezek összehangolása a szervezeti célokkal „Figyelmes hallgatás” Konstrutív visszajelző beszélgetések Bizalmi alapok megteremtése Egy lehetséges út: Coaching tipusu vezetési módszerek

Szakemberből vezető? Mélyvíz effektus Kevés idő és támogatás a fiatal szakemberből vezetővé váláshoz Kiesett egy olyan korosztály, amelyiknek kellő tapasztalata volt ahhoz, hogy a fiatalabb szakemberekből vezetőket neveljen. Kapacitás hiány! Mentori program szükségessége. A mentor, mint tapasztalati szűrő, egy fajta minőség-biztosítás, biztosítókötél a döntéshozóknak minden ágazatban. Coach-Mentor-szemléletű vezetésnek kellene érvényesülnie minden szinten a magán- és a közszférában egyaránt, hiszen így rögtön van visszacsatolás és érvényesülhet egyfajta „minőségbiztosítás is”.

A „tartalékok” – mobilizálni, ami a felszín alatt van A szunnyadó, hozott tudás, értékek feltárása, Az érzelmi kötődés megteremtése, A racionális és érzelmi azonosulás összekapcsolása A coach-vezető és munkatárs közötti bizalmi kapcsolat, A folyamat kialakítása, Racionális és érzelmi ráhatás, Mobilizálás

Milyen eszközeink vannak? A munkatársak értékei, céljai Pénz ? - a szervezeti célok, értékek Összhang megteremtése Figyelmen alapuló meghallgatás - konstruktív visszajelző beszélgetések

A „Coach-szemléletű vezető” A nemzetközi felmérések szerint az utóbbi évek legsikeresebb vezetői a napi gyakorlatban alkalmazzák a Coaching módszertan eszköztárát: Segítség a célok megértésében Segítség legjobb megoldások megtalálásához Minőség-biztosítás, biztosítókötél a döntéshozóknak Tudásmanagement Kezdetben többlet teher-de megtérül!-

A vezető 5 viselkedési szabálya Mond el az „igazat” nem mindenki „sztár”! válaszd ki a „vezető” egyéniségeket és a tehetségeket és fejleszd őket! Világosan kommunikáld a szerepeket és a felelősségeket Add meg a „siker” lehetőségét, ne csak a kiválasztottaknak! A nehéz változásoknál „ne lepd meg” a munkatársakat a „rossz hírrel”! Mindenki számára legyen „fejlesztési terv” és a gyengébb teljesítményüeknek „felzárkóztatási terv”

A vezető 5 viselkedési szabálya 3. Hozz létre vállalati kultúrát Igazi értékek képviselete a munkatársi kapcsolatokban Nagyobb hatás, mint a „logos” triko v. a pénteki sörözés, stb. Légy fair és nyitott Transzparens folyamatok a vezetésben Munkatársak nagyobb nyitottsága a „változásokra”, ha a folyamat átlátható és következetes Alkosd meg a saját viselkedési modelledet Felelős és elkötelezett magatartás A lojalitás alapja: kölcsönösség és bizalom Az elkötelezettség alapja: lojalitás, közös célok és támogatás Igazi értékeken alapuló cégkultúra megteremtése

A vezető 5 viselkedési szabálya „Emberek” vagyunk mindenek felett! Mindannyian Minden vezető Minden munkatárs Minden szervezet Minden személy

A vezetői coaching készségek fejlesztése A Coach – szemléletű vezetés készség szintű elsajátítása egy folyamat, mely az alábbi szakaszokból állhat: Definíciós szakasz – vezetői fejlesztő coaching Első lépésként a vezető ismerje meg a vezetői stílusáról környezetében kialakult képet és hasonlítsa össze a saját képével és elvárásaival. Ehhez nyújthat segítséget a definíciós szakaszban a coach szemléletű vezetésben tapasztalatokkal bíró coach, aki segítséget nyújt: a vezetői stílus elemzéséhez a vezető egyéniségéhez és a vállalati környezethez illeszkedő vezetési stílus fő fókuszainak meghatározásához a vezető egyénre szabott fejlesztési tervének kimunkálásához

A vezetői coaching készségek fejlesztése Coach-szemléletű vezetői képzés A képzés programjának összeállítása az 1. fázisban meghatározott fejlesztési terv(ek) súlypontjait célszerű figyelembe venni Az ajánlott fő témák: A coach szemléletű vezetés szempontjából fontos fejlesztési területek (csoportos + és/ vagy egyéni konzultációk, feldolgozás) A coach-szemléletű vezetés módszertani alapjai és eszköztára , pszichológiai alapjai A módszertani alapok használata a vezetői gyakorlatban Értő figyelem, kérdezéstechnika – „nyitott ajtók” Célmeghatározó és visszajelző beszélgetések Delegálás /döntés/ felelősség Kreativitás és problémamegoldás fejlesztése Coach szemlélet a vállalati kultúra alakításban, tudásközpontú szervezetben Mentoring és/vagy coaching a vezetői gyakorlatban Emocionális helyzetek és kötődések kezelése

A vezetői coaching készségek fejlesztése Az vezetői gyakorlatban való alkalmazás kisérése A képzést követően a coach kiséri passzív megfigyelőként a vezetőt figyeli az elsajátított módszerek gyakorlati alkalmazásban a napi munka során (tárgyalások, vezető-munkatársak csoportos és vezető-munkatárs négyszemközti megbeszélések, prezentációk). A kiséréseket követően a coach visszajelzést ad a vezetőnek és támogatja a fejlesztendő területek és a további lépések meghatározásában

A vezetői coaching készségek fejlesztése Szupervizió – konzultációs lehetőség A coach szemléletű vezetés gyakorlati alkalmazásnak folyamatának támogatása konzultációval (szupervizió) Lehetőség az alkalmazás során jelentkező problémák megbeszélésére, a módszerek adott vezetői környezet sajátságaihoz való adaptálására, esetlegesen felmerülő magas prioritású helyzet kezelésének megtárgyalására

Az eredmények A munkatársi gárda Változó, kiszámíthatatlan üzleti helyzetekben – azonnali, gyors reagálóképessége Önálló ítélőképességének fejlődése Javuló felkészültség és motiváltság Erős kötődése és lojalitás a munkatárs-vezető-csapat között Erős elköteleződése, „szívvel-lélekkel” effektus „flow élmény” a munkában

Köszönöm a figyelmet! maria.skonda@gmail.com test.businesscoach.hu