Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Super Hybrid Engine (SHE) NB PM Team Sept. 02, 2008.
Advertisements

Milyen anyagok kerülnek a levegőbe?
A globális felmelegedés és az üvegházhatás
Erőforrások a Földön: Jut is marad is!!!!!
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
GÉP - MUNKA – ENERGIA - TELJESÍTMÉNY
GÉP - MUNKA – ENERGIA - TELJESÍTMÉNY
Energia a középpontban
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
Városi járművek A egyéni rövid távú közlekedés eszközei.
Süli Petra Van-e élet az olaj után?-A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás.
E.ON – Versenyben Önökért!
Szekszárd klímastratégiája Légszennyezettség
Az európai unió környezetvédelme. A tisztább, élhető környezetért Az Európai Unió több évtizedes munka eredményeként rendkívül átfogó környezetvédelmi.
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
SO 2, NO x felbontási hatásfokának vizsgálata korona kisülésben Horváth Miklós – Kiss Endre.
NEM MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Hazai biogáz termelés Biometán hajtású járművek. Közép-Kelet Európa első és egyetlen biogáz termelő létesítménye.
Geotermikus energia A geotermikus energia a Föld belső hőjéből származó energia. A Föld belsejében lefelé haladva kilométerenként átlag 30 °C-kal emelkedik.
Légszennyező anyagok hatása a környezetre
VÍZERŐMŰVEK Folyóvizes erőmű Tározós erőmű Szivattyús-tározós erőmű
Környezet- és emberbarát megoldások az energiahiányra
Otto motor.
Tantárgy: Energia gazdálkodás Készítette: Bratu Gréta
Nukleáris energia. ► A nukleáris energia az utóbbi két évtizedben reménytelenül kiment a divatból. ► A biztonsági kételyek megingatták a lakosság támogatását,
Hurrikánok, Tájfunok, Tornádók
Levegőtisztaság- védelem 9.
Fülemüle informatika verseny
Megújuló energia Készítette: Bíró Tamás
A közlekedés és levegőszennyezés; A szmog
Felelősséggel a környezetért!
A 70-es évektől forgalmazzák Levédett technológia. 2 éve kapszula alakban is létezik A világ összes országában forgalmazható.
Közlekedés – energia – jövő - kihívások és megoldások - Dr. Fónagy János államtitkár, NFM Válságkezelés és váltóállítás A Magyar Közgazdasági Társaság.
DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.
Környezetünk levegő minősége
Kémia 9. évfolyam Mgr. Gyurász Szilvia Balassi Bálint MTNYAI Ipolynyék
Atomerőmű Tervezet Herkulesfalva október 1. Gamma Atomerőmű-építő Zrt.
Megújuló energiaforrások: Szélenergia
Az Éghajlatváltozás.
A nitrogén és oxidjai 8. osztály.
EU szabályozás Légszennyezettség. EU szabályozás: Légszennyezettség A légszennyezettség csökkentésére számtalan európai rendelet és jogszabály létezik,
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
Ember és környezete Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Környezetvédelem.
Fúzióban a jövő.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
A légkör és a levegőszennyezés
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
L ÉGSZENNYEZÉS 9.Ny Oxigén csoport. Ha a családalapításon gondolkoztok… Fontos, hogy lehetőségeitekhez mérten a fővárostól legalább kilométerre,
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
A háztartások nagyobb szennyezők az iparnál A háztartások szennyezőanyag-kibocsátása már nagyobb, mint az iparé - állapították meg kutatók. A prágai Károly.
A hibrid autók jelene és jövője Magyar Tudomány Ünnepe, 2014
Alapszeminárium II. Tréning Jövő. Ezzel fogunk ma foglalkozni !
A tűz.
Mit tehetsz a leküzdéséért? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
Az új nemzetközi megállapodás létrehozása EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
Készítette: Csala Flórián
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Készítette: Somogyi Gábor
Levegő védelem Készítette: Kánya Gergő.
A TECHNOLÓGIA MÉRFÖLDKÖVEI KÉMIKUS SZEMMEL A vegyészek és vegyészmérnökök számos találmánya és fejlesztése az energiaszolgáltatás és a szállítás területén.
Szélenergia.
Városi külső energia bevitel csökkentésének lehetőségei Energetikus energetikusok 2015 Csató Bálint Kaszás Ádám Keszthelyi Gergely.
A hidrogén és a metanol, mint energiatárolási lehetőség.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
energia a víz elemeiből
Energiaforrásaink.
Előadás másolata:

Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek az üvegházhatás kialakulásában, sőt, a légkörbe jutó káros anyagok legnagyobb része a közlekedésből származik.

Gépjárműveink ma még nagyrészt belsőégésű motorokkal működnek, Sok szennyező anyag - mint a szén-dioxid, nitrogén-dioxid és az ólom - kibocsátásában mindenképp élen járnak Ráadásul fenyeget az olajkészletek kimerülésének réme is… Így az autógyárak fejlesztőmérnökei régóta törik a fejüket olcsó és környezetkímélő megoldásokon.

Amikor a múlt század elején kezdtek nagy mértékben elterjedni az autók, az emberek akkor még örvendtek, mivel a kipufogógázokat kevésbé tartották ártalmasnak, mint… A lovak vizeletét és ürülékét – melyek a legelterjedtebb „járművek” voltak Mára ez megváltozott

Legrégebben az akkumulátoros autók kifejlesztésével foglalkoznak a fejlesztőmérnökök. Áttörést azonban nem sikerült elérniük ezen a téren. A gyártók ugyan sok százmillió dollárt költöttek el a siker érdekében, mégis csupán a General Motors és a Toyota gyártott és értékesített néhány száz darabot a "villanyautókból".

A kudarc oka az volt, hogy a legmodernebb akkumulátorok energiatároló képessége is túl kicsi. Amíg egy belsőégésű motorral meghajtott személygépkocsi egyetlen tankolással kilométert tud megtenni, addig egy akkumulátorral működő a legjobb esetben is csak kilométer megtételére képes

Ráadásul a hagyományos üzemanyaggal való tankolás mindössze néhány perc, ezzel szemben egy akkumulátor feltöltése több órát vesz igénybe. További ellenérv az efféle technológia ellen, hogy bár a szennyezőanyag- kibocsátás gyakorlatilag a nullával egyenlő, ám a feltöltéshez szükséges villamos energia előállítása ezután is légszennyező marad.

Az eddigi legnagyobb sikert a hibrid autókkal érték el, a jövő útjain pedig üzemanyagcellás járművek fognak futni Ez a megoldást leginkább a tömegközlekedési eszközöknél alkalmazzák. A hibrid gépjárművekben az elektromos és a belsőégésű motorokat egyaránt használják.

Az elgondolás alapja az volt, hogy a hagyományos motor csak akkor "kapcsol be", amikor eléri azt a legoptimálisabb fordulatszámot, amelyen a káros anyag kibocsátás a legkisebb. Így jelentősen csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás is.

Kétféle eljárást dolgoztak ki: Az egyikben a benzinmotor csak az akkumulátort tölti és a járművet csak az elektromos motor hajtja. A másikban hol az egyik, hol a másik motor lép működésbe, annak függvényében, hogy melyik nyújt gazdaságosabb meghajtási lehetőséget.

Egy jelentős példa Ebben az autóban mindkét hibrid technológia előnyeit egyesítették. A benzinmotor egyrészt tölti az áramtermelő generátort, másrészt kiveszi a részét a kocsi mozgatásából is. A Honda és a General Motors is dolgozik saját fejlesztésein

Indításkor kizárólag az elektromos megoldást használják, minthogy a belsőégésű motorok ilyenkor fogyasztják a legtöbb üzemanyagot, ezért ekkor a legnagyobb a szennyezőanyag- kibocsátás.

A benzinárak várható emelkedésének köszönhetően nagy sikert jósolnak neki, minthogy fogyasztása jóval kisebb a hagyományos meghajtású kocsikénál… Ráadásul nagyságrendekkel kevesebb mérget pöfög ki magából.

Mészáros Szandra