Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Termék és márka.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Kereskedelem Szakmacsoport
Versenyelemzés 8.fejezet.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Alapfogalmak.
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
A diákat jészítette: Matthew Will
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
(3) Termékpolitika: Márkázás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Vizsga feladatok (Minta)
Megállapításunk célja:  biztosítani a termelés megszervezését és hozzáigazítását a kereslethez, különösen a minőség és a mennyiség tekintetében;  Ösztönözni.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A termék mindazon fizikai és egyéb tulajdonságok összessége, amelyek alkalmasak a fogyasztói igények kielégítésére. A termék konkrét fizikai alkotórészeket,
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
az Akasztói Szikiponty
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Kérdések a második zh-hoz
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

Termékpolitika II lecke

Előnyei: A fogyasztó számára: –Segíti a tájékozódást –Csökkenti az érzékelt kockázatot –Rövidíti a vásárlási folyamatot A vállalat számára: –Egyszerűsíti az adminisztrációt –Lehetővé teszi a POZÍCIONÁLÁST!!! Hátrányai: A vállalat számára: –Költség!!! A fogyasztó számára: –Magasabb ár!!! A márka: A vállalat vagy termék azonosítására szolgáló jelzés. (Név, logo, dallam, szín…) Márkázás

A márka imázsa és értéke Arculat: –Amit cég közvetít és láttatni szeretne (pozitív) Imázs: –A tényleges és lehetséges fogyasztókban kialakult kép: Eltérhet az arculattól! (negatív és pozitív is lehet) Érték –Az a hozzáadott érték, amellyel a márka felruház egy terméket –A márkára költött költségekből épül fel –Befektetés jellegű –A márkázott és a márkázatlan termékek közötti árkülönbség alapján kalkulálható –Pl. Coca-Cola: 69,6 Mrd USD

Egyedi termékmárkák –Procter&Gamble: Ariel Pampers Old Spice Head&Shoulders Dreft Duracell Braun Hugo Camay Always Termelői márka VS Kereskedelmi márka Vállalati márkák –Heinz –McDonald’s –Intel –Acer –Stb… Fedőmárka –Toyota Yaris –Microsoft Office A márkák típusai

Védjegy Jogi védelmet biztosító megkülönböztető jelzés. © = Copyright ® = Registered Trade Mark TM = Trade Mark

Márkakiterjesztés Az ismert márkanevet új termékcsaládoknál alkalmazzák. –Marlboro: cigaretta -> Adventures (túrák) –CAT: nehézgép -> Ruházati termékek

Szolgáltatás Szükségletet kielégítő, új terméket létre nem hozó termék. Jellemzői: –Elválaszthatatlanság –Romlékonyság –Nem fizikai jelleg –Változékonyság

Elválaszthatatlanság Az előállítás és a fogyasztás egyidejű „Nyitott” rendszer –> nyitva tartás! A szolgáltatás ELVÁLASZTHATATLAN a fogyasztótól A selejt nyilvános, nem titkolható Frontoffice - Backoffice

Romlékonyság A szolgáltatás nem tárolható Üres hely -> Kapacitáskihasználtság romlik! Ingadozás a keresletben Csúcsidőszak -> Extra felár Keresleti mélypont ->Veszteséges értékesítés

Nem fizikai jelleg Megfoghatatlan Láthatatlan Nem kipróbálható Az érzékelt kockázat nagy Megoldás: –Fizikai környezet + JELEK! –Tárgyiasítás –Vírusmarketing (BUZZ)

Változékonyság Ingadozó kereslet Változó minőség Személyi tényező (kétoldalú) Tolerancia-zóna

Termék-kannibalizmus Termék-kannibalizmuson egy terméknek más saját termék értékesítésének rovására elért forgalomnövekedését értjük. Pl.: high-tech termékek, új ízesítésű üdítők

A termékfejlesztés folyamata Új ötletek kutatása Az ötletek szelekciója A termék fejlesztése A termékek tesztelése Piaci bevezetés

Piac Termék RégiÚj Régi 1. Piackiaknázás3. Termékfejlesztés Új 2. Piacfejlesztés4. Diverzifikáció Ansoff-mátrix

A p i a c n ö v. ü t e m e Sztárok (Stars) Kérdőjelek (?) 20% ? 18% 16% 14% 12% 10% Fejőstehenek (Cash Cow) Kutyaütők (MAD DOG) 8% 6% 4% 2% 0% 10x4x2x1x 0, 5 x 0, 3 x 0, 2 x 0, 1 x Relatív piacrészesedés Termékportfólió mátrix (BCG)

Köszönöm a figyelmet!