Átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Család.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A nevelés stílusa.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Péczeli Katalin előadása
Dilemmák a növendék felfogása körül (dilemma= tépelődésre való kérdés, nincs abszolút válasz) Ki lehet növendék? Ki a nevelés tárgya? Kit nevelünk? 1.Csak.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Nevelési módszerek.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Nyelvi szocializáció – Eltérő utak a nyelvhez. A nyelvi szocializáció Utal egyfelől a szocializációnak azokra a részfolyamataira, amelyek a nyelv használata.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Hallássérültek Rehabilitációjáért Küzdők Egyesülete – 2008, az első öt év
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
A vidéki tér sikertényezői
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
NEVELÉSELMÉLET.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Minőség menedzsment 6.előadás
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Nevelés és nevelői attitűdök
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Pedagógus értékelési rendszer
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
IT ESZKÖZÖK KEZELÉSE. P ROJEKT HÁTTERE, KONTEXTUSA, HELYI IGÉNYEKRE REFLEKTÁLÁS A technikai eszközök megosztják az idősebb és a fiatalabb generációt.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Kereszténység - nevelés
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A. új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS.
A kulturális modernizáció irányai Budapest Kulturális modernizáció – Kulturális vidékfejlesztés.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Tantervelmélet Kaposi József.
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
KOMOLYAN?.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Közgazdaságtan II Mit akarunk leírni (kapitalizmust), hogyan (tudományosan). Amit tanultunk (egyensúlyelmélet) erre nem alkalmas (nem decentralizált, nincs.
Előadás másolata:

átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése

értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése

kiválasztott értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése

célok szerint kiválasztott értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése

Korlátlan lehetőségek az emberiségnek, korlátok az egyénnek

kanonizált - legitimált - engedélyezett – tudomásul vett célok szerint Kiválasztott értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése

kisebb közösségek - nagyobb közösségek - társadalom - nemzet - (állam) által kanonizált - legitimált - engedélyezett – tudomásul vett célok szerint kiválasztott értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése

kisebb közösségek - nagyobb közösségek - társadalom - nemzet - (állam) által kanonizált - legitimált - engedélyezett – tudomásul vett célok szerint kiválasztott értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése növendékeknek - növendékek csoportjának(közösségeinek)

kisebb közösségek - nagyobb közösségek - társadalom - nemzet - (állam) által kanonizált - legitimált - engedélyezett – tudomásul vett célok szerint kiválasztott értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése növendékeknek - növendékek csoportjának(közösségeinek) intézményben - intézményen kívül

kisebb közösségek - nagyobb közösségek - társadalom - nemzet - (állam) által kanonizált - legitimált - engedélyezett – tudomásul vett célok szerint kiválasztott értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése növendékeknek - növendékek csoportjának(közösségeinek) intézményben - intézményen kívül profi amatőr nevelők közreműködésével

kisebb közösségek - nagyobb közösségek - társadalom - nemzet - (állam) által kanonizált - legitimált - engedélyezett – tudomásulvett célok szerint kiválasztott értékek - képességek – tudás átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése növendékeknek - növendékek csoportjának(közösségeinek) intézményben - intézményen kívül profi amatőr nevelők irányításával - koordinációjával - segítségével

Időtényező Mennyi idő kell hozzá? Mennyi idő kell hozzá? Mennyi időre hatásos? (van-e a nevelésnek szavatossági ideje?) Mennyi időre hatásos? (van-e a nevelésnek szavatossági ideje?)

A nevelés: Az Egyik ember hatása, befolyása a Másik emberre annak emberi minősége tartós fejlesztésére, megváltoztatására. Az Egyik ember hatása, befolyása a Másik emberre annak emberi minősége tartós fejlesztésére, megváltoztatására. No de „mit szól” ehhez a Másik ember? No de „mit szól” ehhez a Másik ember?