{ Közösségi spammelés felismerése és eliminálása Kivonat – Pletser József.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKES PONTOK KINYERÉSE DIGITÁLIS KÉPEKEN. BEVEZETÉS  ALAPPROBLÉMA  Jellemzőpontok detektálása mindkét képen  Kinyert pontok megfeleltetése  Megfeleltetések.
Advertisements

FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Facebook riport Piato Bútor Facebook november – 2013 június.
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
Közösségi portálok használata
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Képességszintek.
Információ kezelés Az információ visszakeresésének lehetőségei.
Bevezetés a gépi tanulásba február 16.. Mesterséges Intelligencia „A számítógépes tudományok egy ága, amely az intelligens viselkedés automatizálásával.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Közösségi hálók Központi helyen aggregálva az ismerősök a Windows Liveról, Facebookról és Twitterről Csoportok Hogy még könnyebb legyen kiszűrni a.
Közösségi portálok használata
(+netikett) Közösségi portálok használata Diczig Hermine
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Kapcsolatszerzés és –tartás az interneten.
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Szoftvertechnológia Bevezetés.
Közösségi oldalak használata
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Gyermekek a Facebookon Cseh Gabriella Budapest Szeptember 25.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Vámossy Zoltán 2004 (H. Niemann: Pattern Analysis and Understanding, Springer, 1990) DIP + CV Bevezető II.
Statisztika a szociológiában
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Adatleírás.
PLATINA VERA „Megcsal a férjem.” számok, sztorik, tények
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
Gráf-adatbázis építése twitter adatokból
Orvosbiológiai képkereső rendszer teljesítményének képek osztályozásán alapuló javítása Június 23, 2008 Budapest Altrichter Márta Konzulens: dr. Horváth.
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
#hunmoot2014 Csicseregjünk ;-).
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Megerősítő elemzés „Big Data” elemzési módszerek Salánki.
A Facebook marketing trendjei
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Közösségi portálok használata Tepszis Barbara 8/A Salamon Róza (felkészítő tanár) Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola,Egységes.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
 Az Instagram egy közösségi oldal, amely okostelefonon történő fényképek és rövid videók megosztásán alapul. A felhasználók fényképeket és videókat készítenek,
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Menüpontok szerkesztése.
1 A Twitter és a Facebook API Szolgáltatások és Alkalmazások Ujvárosi Szabolcs 2010.
A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Wekerle.
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Erre használom az internetet
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Előadás másolata:

{ Közösségi spammelés felismerése és eliminálása Kivonat – Pletser József

 Közösségi mézesmadzagok  Profilok statisztikai analízise  Közösségi spammerek a Twitteren és a MySpace-en.  Mézesmadzag alapú felderítő rendszerek  Statisztika a spammerekről Absztrakt

 Az internethasználók több időt töltenek közösségi oldalakon  A cégeknek máshol kell megtalálni a célközönségüket  Közösségi média rendszerek függenek a felhasználóktól  Spammerek azonosíthatók viselkedésük és profilképük alapján Bevezetés

Facebook  500 millió felhasználó  14 millió közösségi oldal különféle témákban  Videó, fénykép, és oldalmegosztás  Felhasználói kultúra  A cikk írásakor a legnépszerűbb oldalnak rajongója volt

 Felhasználók 80%-a kapott kéretlen ismerős felkérést  Óvatlan felhasználók kiadják az adataikat  Nem feltétlenül csak reklámozás céljából spammelnek  Felderítésükhöz HIL adatbővítés szükséges  Mindig visszajönnek Szomorú tények

 Emberi interakció nélkül   Közösségi oldalak spamprofiljainak a begyűjtésére   Statisztikai felhasználói modell fejlesztése   Nulla napos spammerek kiszűrése Mézesmadzag alapú felderítés

Online közösség modellezése

 Kép hisztogramja alapján (illetve emberi logika alapján)  Szövegek alapján (URL a szövegben, kulcsszavak)  Felhasználói profilok alapján (spammer profilok jellemzői – kevés ismerős) Jellemzők kinyerése

  A közösségi spam felismerési probléma megállapítani egy c osztályozó egységen keresztül, hogy melyik u i a spammer, úgy, hogy p i adott. Egy osztályozó   c: u i  {spammer, törvényes felhasználó}   halmazba képző függvény, megállapítja, hogy u i spammer, vagy sem.   C-hez szükség van különböző jellemzőket tartalmazó halmazra.   F= {f 1, f 2, …, f m }, mely U elemeire hivatkozik. A probléma meghatározása

Megoldás megközelítése

  A profilok spammelő viselkedése különböző jól elkülöníthető mintákra épülnek.   A legnépszerűbb spammelési célpontok a középnyugati állapok, és a legtöbb spam profil Californiában lakik.   A spammer profilok 57.2%-a egy másik profilról másolta a „Rólam” részt.   Sok spam profil megkülönböztethető demográfiai jellemzőket alakítottak ki (pl. kor, kapcsolat, stb.) MySpace megfigyelések

 Click traps  Friend Infiltrators  Pornographic storytellers  Japanese Pill pushers  Winnies Spammer profilok statisztikái

 Duplicate spammers  Pornographic spammers  Promoters  Phisers  Friend infiltrators Twitter megfigyelések

{ A spammerek azonnali kiküszöbölése Research Study 2

  A kivehető spammelésre utaló jelek a begyűjtött spammer profilokból használhatóak-e arra, hogy automatikusan megkülönböztethessük a spammereket a törvényes felhasználóktól.   Ha biztos mintáink vannak (ahogy a megfigyelések az előző fejezetben kimutattak bizonyos mintákat), akkor az osztályozó egység megfigyelhet jeleket, amik alapján megjósolhatunk egy új spamet Probléma megfogalmazása

  Felhasználói demográfia: kor, nem, lakóhely és egyéb a felhasználót jellemző információk   A felhasználó által megosztott információk: például a „Rólam” mező, blog bejegyzések, kommentek.   Felhasználói aktivitás jellemzői: Posztolási gyakoriság, csirip gyakoriság   Felhasználói kapcsolatok: barátok száma, követők, illetve követett személyek. Osztályozó egység megközelítése és metrikája

 104 törvényes felhasználó  168 spammer (spammer és hirdető)  Minden felhasználó adata  Cél: a felhasználó törvényes, spammer, vagy hirdető? Twitter spammerek osztályozása

  Követők és a követettek átlaga, és a kétirányú barátságok (követettek ∩ követők) / követettek   Csiripek és az azokból levonható tanulságok:   A linkek számának aránya   A különböző linkek száma   kifejezések aránya   Az kifejezések aránya Támpontok a Twitteren

 A spammereknek saját taktikáik vannak  Azonosításuk nem lehetetlen  Profilok alapján beskatulyázhatóak  Különböző jellemzők segítenek. Összegzés