e-Learning a tanárképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
A tanárképzés gyakorlatorientált kiegészítése Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
50 éves a szegedi informatika
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Hunya Márta módszertani szakértő
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
"Képekben mondom el" - kreatív portál nem csak gyerekeknek
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ELEMÉR
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A digitális kompetencia fejlesztése
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

e-Learning a tanárképzésben Turcsányiné Szabó Márta egyetemi docens turcsanyine@ludens.elte.hu www.team-labor.ini.hu labor ELTE, IK, Informatikai Szakmódszertani Csoport

Tartalom Tanulás → tanulókörök az IKT projekt alapú alkalmazása A tanárok innovatív felkészítése Konstruktivista megközelítés Kollaborációs lehetőségek Indított projektek Innovációs transzfer

Tanítás Információ átadás. Jobbára passzív tevékenység a tanuló szemszögéből.

Tanulás Információ aktív elsajátítása. Tanulók öntevékenységének motiválása.

IKT Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés Online anyagok Hálózatok Interaktív anyagok Számítástechnika Tartalomfejlesztés Offline anyagok

Tanítás + IKT = IKT tanítása ? Telekommunikáció Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés Online anyagok Offline Hálózatok Interaktív Valóságtól való függetlenítés. ?

Tanulókörök Konstruktív, kollaboratív problémamegoldás A valóság feltérképezésével. A tanár iránytűt ad az eligazodás érdekében.

Innovatív felkészítés E-Learning Alkalmazói szemlélet kialakítása Problémamegoldó gondolkodás Differenciált kompetenciafejlesztés Konstruktivista módszertan Kooperatív / kollaboratív együttműködés Kreativitás fejlesztés Projektmunkák tárgyi tudáskapcsolat kialakítására Folyamatos fejlődni akarás

Informatika tanár sorsa Informatikus szakma csábítása

ELTE Informatikatanári szak ISKOLAI ALKALMAZÁS BLOKK Oktatóprogramok értékelése IKT az alapoktatásban Szerzői rendszerek: Imagine Oktató mikrovilágok tervezése MÉDIA BLOKK Kiadványszerkesztés Web szerkesztés Multimédia oktatóanyagok tervezése Web animáció - Flash TÁVOKTATÁS BLOKK Távoktatás I, II Telementorálás I, II PhD órák Kutatásmódszertan Innovatív eszközök Értékelési módszertan

Projekt alapú tanulás Kihívás 2002: “Ismerd meg Magyarországot az interneten keresztül” Kihívás 2003: “Ismerd meg az EU országait az interneten keresztül” Kihívás 2004: “Ismerd meg a világ országait az interneten keresztül”

Konstruktivista alkalmazás Fogyasztói kultúra Problémamegoldó kultúra

HÁLogo portál

- Kollaboratórium teamlabor.inf.elte.hu/Colabs/ Know-how Mikrovilágok Lokalizált verziók Colabs: EU projekt 7 országgal, mi vagyunk a koordinátorok. Ehhez kapcsolódó magyar pályázatot elvesztettük. Imagine teamlabor.inf.elte.hu/Colabs/

Portál

SDT: Digitális írásbeliség

Indított projektek Kihívás játékok HÁLogo tananyag Colabs projekt ISKOLAI ALKALMAZÁS BLOKK Oktatóprogramok értékelése IKT az alapoktatásban Szerzői rendszerek: Imagine Oktató mikrovilágok tervezése MÉDIA BLOKK Kiadványszerkesztés Web szerkesztés Multimédia oktatóanyagok tervezése Web animáció – Flash TÁVOKTATÁS BLOKK Távoktatás I, II Telementorálás I, II PhD órák Kutatásmódszertan Innovatív eszközök Értékelési módszertan Kihívás játékok HÁLogo tananyag Colabs projekt Lógós ecsetvonások Képekben mondom el SDT tananyagok …

Indított projektek Telementorálás Kihívás játékok HÁLogo tananyag ISKOLAI ALKALMAZÁS BLOKK Oktatóprogramok értékelése IKT az alapoktatásban Szerzői rendszerek: Imagine Oktató mikrovilágok tervezése MÉDIA BLOKK Kiadványszerkesztés Web szerkesztés Multimédia oktatóanyagok tervezése Web animáció – Flash TÁVOKTATÁS BLOKK Távoktatás I, II PhD órák Kutatásmódszertan Innovatív eszközök Értékelési módszertan Kihívás játékok HÁLogo tananyag Colabs projekt Lógós ecsetvonások Képekben mondom el SDT tananyagok … Telementorálás

Teleházakban telementorálás Cél korosztály 10-14 év „Virtuális kitekintés” „ On-line ” képességfejlesztés Informatika tanárok hiánya a régióban

Innovációs transzfer modellje nemzetközi hazai tanár- képző mentor tanulók Valós - virtuális munkaközösség. tan- mentor helyi segítő

Turcsányiné Szabó Márta egyetemi docens turcsanyine@ludens.elte.hu www.team-labor.ini.hu Turcsányiné Szabó Márta egyetemi docens turcsanyine@ludens.elte.hu labor ELTE, IK, Informatikai Szakmódszertani Csoport