Mai számítógép perifériák
Bevezetés Szűkebben értve: opcionális, külsőleg csatlakoztatott eszközök Csatlakozás buszon Kiviteli, beviteli eszközök Háttértárak
Bemeneti perifériák Külvilág—(Információ)Számítógép Billentyűzet Egér Szkenner Digitális kamera Modem Mikrofon Hanyattegér Rajzolótábla Botkormány Kamera(web) Autós kormány Ujjlenyomat-olvasó Vonalkódolvasó Tapipad Játékvezérlő Digitális fényképezőgép Touchpad Digitalizáló tábla Fényceruza
Kimeneti perifériák Számítógép—(Információ)Külvilág Monitor Nyomtatók (printer) Projektor Rajzgép (Plotter) Hangszóró
Be- és kimeneti perifériák Kétirányú adatcsere Érintőképernyő Modem és hálózati csatoló Hangkártya Képdigitalizáló kártya
Főbb bemeneti egységek Billentyűzet Leütés = 7 bites kód Módosító billentyűk Iránygombok Programozható gombok Egér A grafikus felület indokolta 1-3 gomb Programozható gombok Mechanikus vagy optikai
Főbb kimeneti egységek Monitor A legfontosabb kimeneti eszköz Katódsugárcsöves, folyadékkristályos, gázplazmás Alfanumerikus, grafikus Legfontosabb jellemzői: felbontás, színmélység Nyomtató Impact, nem impact Karakteres, raszteres Minőségét DPI-vel jellemezzük Legelterjedtebb fajtái: mátrix, tintasugara, lézer
Modern perifériák Érintőképernyő, digitalizáló tábla Alternatíva a meglévő eszközök helyett: kivetített billentyűzet, monitor Funkció nélküli usb-s „kütyük” (pl.: billentyűleütés számláló, bögremelegítő)