Web-grafika (VRML) 3. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor
Kinézet: Textúrák Shape { appearance Appearance {texture … { … } } geometry … }
Kinézet: Kép-textura ImageTexture { exposedField MFString url [ ] field SFBool repeatS TRUE field SFBool repeatT TRUE }
Kép-textura: Feladat Hozz létre egymás mellett egy kockát, egy gömböt és egy kúpot tetszőleges adatokkal. Mindegyik testre textúraként ugyanazt a képfájlt helyezd!
Kinézet: Mozi-textura MovieTexture { exposedField MFString url [ ] field SFBool repeatS TRUE field SFBool repeatT TRUE exposedField SFTime startTime 0 exposedField SFTime stopTime 0 exposedField SFBool loop FALSE exposedField SFFloat speed 1.0 eventOut SFTime duration_changed eventOut SFBool isActive }
Mozi-textura: Feladat Hozz létre egymás mellett egy kockát, egy gömböt és egy kúpot tetszőleges adatokkal. Most mindegyik testre egy mozi fájlt helyezz!
Kinézet: Pixel-textura Ezt majd egy kicsit később …..
Kinézet: Textúratranszformációk TextureTransform { exposedFieldSFVec2fcenter 0 0 exposedFieldSFFloatrotation 0 exposedFieldSFVec2fscale 1 1 exposedFieldSFVec2ftranslation 0 0 }
Textúratrafó: Feladat Hozz létre egy tetszőleges méretű kockát. Duplázd meg a képet x irányba! Duplázd meg y irányba is, és forgasd el a textúrát negatív irányba 45°-kal.
Hátterek Background{ eventInSFBoolset_bind exposedFieldMFFloatgroundAngle [ ] exposedFieldMFColorgroundColor [ ] exposedFieldMFStringbackUrl [ ] exposedFieldMFStringbottomUrl [ ] exposedFieldMFStringfrontUrl [ ] exposedFieldMFStringleftUrl [ ] exposedFieldMFStringrightUrl [ ] exposedFieldMFStringtopUrl [ ] exposedFieldMFFloatskyAngle [ ] exposedFieldMFColorskyColor [ ] eventOutSFBoolisBound }
Hátterek 2. Ezen az ábrán az égbolt 4, a talaj pedig 3 színből áll.
Hátterek: Feladat Hozd létre a következő hátteret a világodban: Az ég legyen sárga, sötétkék, világoskék, fehér színátmenetes (kb. 6, 63 és 89 fokos szögeknél bontva - 0.1, 1.1, 1.5 radián). A talaj pedig legyen világosszürke, sötétszürke majd fekete. (itt a határok: 82 és 85 foknál legyenek (1.45 és 1.5 radián).
Navigációs információk NavigationInfo { exposedField SFBoolheadlight TRUE exposedField SFFloatspeed 1.0 exposedField MFStringtype [„WALK”, „ANY”] exposedField MFFloatavatarSize [0.25, 1.6, 0.75] exposedField SFFloatvisibilityLimit 0.0 eventIn SFBoolset_bind eventOut SFBoolisBound }
VRML → HTML Anchor { exposedField MFStringurl [] exposedField SFStringdescription „” exposedField MFStringparameter [] exposedField MFNodechildren [] field SFVec3fbboxCenter field SFVec3fbboxSize eventIn MFNodeaddChildren eventIn MFNoderemoveChildren }
HTML → VRML … …
VRML → VRML Inline { exposedField MFStringurl [] field SFVec3fbboxCenter field SFVec3fbboxSize }
Köd Fog { exposedField SFColorcolor exposedField SFStringfogType „LINEAR” exposedField SFFloatvisibilityRange 0.0 eventIn SFBoolset_bind eventOut SFBoolisBound }
Betűtípus FontStyle { field MFStringfamily „SERIF” field SFStringstyle „PLAIN” field SFBoolhorizontal TRUE field SFBoolleftToRight TRUE field SFBooltomToBottom TRUE field MFStringjustify „BEGIN” field SFStringlanguage „” field SFFloatsize 1.0 field SFFloatspacing 1.0 }