Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: 2007. 10. 11. Integrált forgalom- irányítási rendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT. KÖZBIZTONSÁGUNK A probléma nem más, mint megoldandó feladat…
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
IP vagy Analóg Videó Megfigyelő rendszer
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
ITS Budapesten.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
SZÁMÍTÓGÉP ARCHITEKTÚRÁK
Informatika.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Parkoló Rendszer Bűtösi Zsolt Gonda Zoltán Szabó Péter
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Az érdekvédelem és az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás matematikája, avagy ez mind-mind hasonlóságelemzés!
EU KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS A CSATLAKOZÁS MAGYAR VONATKOZÁSAI Dr. Fogarassy Csaba
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVATI219BAL Dr. Szilágyi Tivadar
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
. Droginfo Európai Addikciós Portál Kovács Beatrix Informatio Medicata szeptember 26.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Ki is az elemző közgazdász?
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
GENESYS: Seres Csaba Szabó Barnabás Tóth Katalin Vajnági Zsuzsanna
Bevezető információk Terv volt egy könyv, de … Így kissé rövidített változatban az interneten: geo.u-szeged.hu/~rjanos/ Jegy: írásban – rövid kifejtős.
Saját magunk ellen… A SZMOG. Elrendelte a szmogriadót Budapesten a főpolgármester. E szerint páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg.
Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.
Konzulens: Mészáros Tamás Írta: Lóska Ádám.  A feladat ismertetése  Elméleti áttekintés  Ötletgyűjtés  Architektúra  Megvalósítás  Teszteredmények.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
A térinformatika lehetőségei a közlekedésszervezésben Barsi Árpád BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Térképészet és térinformatika
A természeti környezet védelmének ösztönzése a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program támogatásával.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
Eötvös Szabolcs Tamás Polyák Ádám Réthy Balázs Szeiler Beáta Information System for Organs transplantation 9. csoport
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
Városi külső energia bevitel csökkentésének lehetőségei Energetikus energetikusok 2015 Csató Bálint Kaszás Ádám Keszthelyi Gergely.
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
Intelligens közlekedési rendszerek
Eötvös Szabolcs Tamás Polyák Ádám Réthy Balázs Szeiler Beáta
Egy forgalmas koppenhágai úton történt vizsgálat szerint a helyszínen a PM10-szennyezettség több mint fele a városon kívülről származik, közel fele pedig.
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Környezetgazdaságtan 5
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Budapest: az eladható márka
Előadás másolata:

Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer Diák megtekinthetők:

Tartalom A probléma leírása State-of-the-Art A project célja EU dimenzió A rendszer architektúrája Kutatás, fejlesztés Együttműködő partnerek Társadalmi célok Gazdasági célok Munkaterv Pénzügyi terv 2

A probléma leírása Közúti közlekedés vezérlése és szabályozása Passzív vezérlés (MI hiánya) Időintervallumos váltás (Nem forgalom függő) Tömegközlekedés és a városi forgalom összehangolatlansága Fogyatékkal élők nem megfelelő „integrálása” a közlekedésbe Stressz-hatások (forgalmi dugók és telített parkolók) Megkülönböztető jelzést használó járművek problémája Környezet szennyezés 3

State-of-the-Art 4 Az intelligens forgalom irányító rendszerek igen elterjedtek napjainkban, több cég is forgalmaz és üzemeltet ilyen rendszereket Tyco – világszerte ELTODO – Cseh ország Ezen rendszerek működése mutatja, hogy az ilyen hálózatok életképesek, de az is látható, hogy ezen megoldások igen specifikusak és csak szűk területre koncentrálnak. A legelterjedtebbek a nagyvárosok belvárosát felügyelő rendszerek, amelyek nem veszik figyelembe a külső területek és alvóvárosok forgalmát, ami azt is jelenti, hogy nem tudja igazán hatékonyan segíteni az embereket a döntéshozásban. Az is látható, hogy a használatban lévő irányító hálózatok, nem fektetnek kellő hangsúlyt az emberek tájékoztatására és a megkülönböztetett járművek segítésére.

A projekt célja Közlekedési problémák megoldása Utasok jobb tájékoztatása Életminőség javítása Kevesebb stressz Fogyatékkal élők támogatása Levegő szennyezettségének a csökkentése Elégedett emberek 5

EU dimenzió Eltérő közlekedési szabályok (Angol) Eltérő közlekedési morál (Olasz – Angol) Eltérő társadalmi helyzet (idősödő társadalom) Eltérő szerkezetű és méretű városok Eltérő minőségű infrastruktúra Utak minősége (Magyarország Németország) Eltérő járműpark (fejlettség, összetétel) Életkor Eszközök arány (bicikli, motor, autó, stb.) Eltérő közlekedési megoldások Ezeket csak EU-s összefogással lehet feltérképezni, kutatni és megoldani, egy rendszerbe szervezni. 6

7 A rendszer architektúrája Adatbázis Menetrendek Térképek Forgalmi statisztikák Mesterséges intelligencia Neurális hálózatok Fuzzyrendszerek Heurisztikák Terminálok Megfelelő utas tájékoztatás Forgalmi csomópontok Lámpák Érzékelők Tájékozató panelek Magasa prioritású járművek Mentő Tűzoltó Rendőrség Tömegközlekedési vállalatok

K+F elemek A adatbázisok létrehozása és az adatok feltöltése, frissítése Speciális mesterséges intelligenciát használó szoftverek fejlesztése (alakfelismerő, klasszifikáló stb. eljárások) A megfigyelt adatok elemzése és új összefüggések feltérképezés, ezek publikációja A szoftver több eszközre való kiterjesztése (tájékoztató panelek, mobiltelefon, kézi számítógép) A program több nyelven való implementálása 8

Együttműködő partnerek ELTE Informatika Kar Budapest BMGE Közlekedésmérnöki Kar Budapest BKV Európai Közlekedési Főfelügyelet University of Cambridge – Engineering Department Siemens – SiemensTraffic 9

Társadalmi célok Levegő szennyezettségének csökkenése Közlekedést dinamikusabbá és folyamatosabbá téve mindenki gyorsabban célba ér A közlekedésben résztvevők stresszhelyzeteinek csökkenése Sürgősségi esetekhez hívott megkülönböztetett jelzést használó járművek megsegítése Fogyatékkal élők életminőségének javulása A dinamikusabb haladás kisebb üzemanyag fogyasztást eredményez 10

Gazdasági célok Kevesebb úthiba kevesebb javítást igényel Régi eszközök integrálása a rendszerbe -> kevesebb pénzt igényel A jobb közlekedés hatására: Kevesebb baleset -> kevesebb pénzt igényel Kevesebb forgalmi dugó -> kevesebb beavatkozás -> kevesebb pénz Optimális energia használat az állami járműpark gépeinél Több munkahely -> több munkavállaló Kevesebb szmog -> kevesebb környezetvédelmi ráfordítást igényel Szebb és tisztább város -> idegenforgalmi vonzó erővel bír 11

Köszönjük a figyelmet. A diák megtekinthetők: 12