MÍNŐSÉGBÍZTOSÍTÁSI RENDSZEREK KOMMUNIKÁCIÓJA Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Műszaki és Humántudományok Kar Marosvásárhely Készítette: Palkó Réka Zsigmond Imola
IKEA COCA - COLA MERCEDEZ - BENZ SONY egy közös jellemző MINŐSÉG
követelményeknek való megfelelés használatra való alkalmasság
MINŐSÉG MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS
Kazincy: „Jót s jól, ebben áll a nagy titok. ”
Fejlődési irányok amerikai iskola – TQM európai irányzat – ISO szabványok japán iskola – CWQC
ISO szabványcsalád (International Organization for Standardization) ISO 9000:1994 ISO 9001:2008 ISO 19011:2000 Irányelvek a minőségügyi és környezeti felülvizsgálathoz ISO 9004:2000 Útmutató a teljesítés tökéletesítéséhez ISO 9001:2000 Követelmények ISO 9000:2000 Alapok és szótár
folyamatorientált megközelítés folyamatos tökéletesítés vevői elégedettség mérése belső auditokon alapuló önellenőrzés mérhető minőségcélok meghatározása hatékony vezetés a vezetés és munkatársak, valamint a vállalat és a külső partnerei között tudatosság és felkészültség, és az ehhez tartozó kommunikáció és képzés
Minőség és kommunikáció magát a minőséget is kommunikálni kell mondd el, hogy mit kínálsz!
Hirschmann ISO 9001:2000 ISO/TS 16949:2002
Seiri / Sorting / Szelektálás Shitsuke / Sustaining the discipline / Szorgalmasság Seiketsu / Standardizing / Szintentartás Seisō / Sweeping/ Szépítés Seiton / Set in Order / Szervezés
adatgyűjtés statisztikák egy új termék validálása felmérések diagrammok (Paretto diagram) grafikonok táblázatok
folyamatmunka a vállalat működésének sikere és a minőség is a folyamat szervezésén múlik