MÍNŐSÉGBÍZTOSÍTÁSI RENDSZEREK KOMMUNIKÁCIÓJA Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Műszaki és Humántudományok Kar Marosvásárhely Készítette: Palkó Réka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
Oktató: Dr. Csutorás Csaba Főiskolai tanár
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
ISO 9000 : 2000.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Minőségbiztosítás és tanúsítás
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Minőségügyi alapismeretek
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségirányítási rendszerek
Minőségmenedzsment 3. előadás
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
MINŐSÉGMENEDZSMENT ALAPJAI I. félév.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI OKTATÁS Anda Tivadar, minőségügyi szakértő
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Az ISO 9001 szabvány módosításai (ISO 9001:2008)
A MINŐSÉG GARANCIÁJÁNAK EGYIK VETÜLETE: KOCKÁZATELEMZÉS Sipos Gáborné Minőségirányítási vezető.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Együtt? Egymásért. Hagyományok és kihívások III. szakmai nap az Egyetemi Könyvtárban Budapest, március 05.Készítette: Pór Dorottya, osztályvezető.
Készítette: Szirmai István
Minőségbiztosítás LB-II.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Integrált Irányítási Rendszer
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Minőségügy I
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
Minőségköltségek.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Minőségmenedzsment összeállította: Piacsek László Zoltán.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

MÍNŐSÉGBÍZTOSÍTÁSI RENDSZEREK KOMMUNIKÁCIÓJA Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Műszaki és Humántudományok Kar Marosvásárhely Készítette: Palkó Réka Zsigmond Imola

IKEA COCA - COLA MERCEDEZ - BENZ SONY egy közös jellemző MINŐSÉG

követelményeknek való megfelelés használatra való alkalmasság

MINŐSÉG MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS

Kazincy: „Jót s jól, ebben áll a nagy titok. ”

Fejlődési irányok amerikai iskola – TQM európai irányzat – ISO szabványok japán iskola – CWQC

ISO szabványcsalád (International Organization for Standardization) ISO 9000:1994 ISO 9001:2008 ISO 19011:2000 Irányelvek a minőségügyi és környezeti felülvizsgálathoz ISO 9004:2000 Útmutató a teljesítés tökéletesítéséhez ISO 9001:2000 Követelmények ISO 9000:2000 Alapok és szótár

folyamatorientált megközelítés folyamatos tökéletesítés vevői elégedettség mérése belső auditokon alapuló önellenőrzés mérhető minőségcélok meghatározása hatékony vezetés a vezetés és munkatársak, valamint a vállalat és a külső partnerei között tudatosság és felkészültség, és az ehhez tartozó kommunikáció és képzés

Minőség és kommunikáció magát a minőséget is kommunikálni kell mondd el, hogy mit kínálsz!

Hirschmann ISO 9001:2000 ISO/TS 16949:2002

Seiri / Sorting / Szelektálás Shitsuke / Sustaining the discipline / Szorgalmasság Seiketsu / Standardizing / Szintentartás Seisō / Sweeping/ Szépítés Seiton / Set in Order / Szervezés

adatgyűjtés statisztikák egy új termék validálása felmérések diagrammok (Paretto diagram) grafikonok táblázatok

folyamatmunka a vállalat működésének sikere és a minőség is a folyamat szervezésén múlik