10.-11.Adománygyűjtés, közkapcsolati munka.. Adományok – vagy befektetések? Az adomány: egyszeri. Alamizsna-jelleg (semmire sem kötelezi se azt, aki kapja,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Advertisements

A szponzorálás.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Vigyázz – Kész - Rajt (Az adományszervezés alapjai)‏ AMBRUS KIRY NOÉMI.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Hogyan építs fel egy termelő hálózatot, ami minden hónapban növekvő forgalmat generál?
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
12. Kulturális önszerveződés, önkéntesség
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
Üzleti közösségekhez tartozás Magyar Vállalkozók Üzleti Köre
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Az Új Széchenyi Terv kiindulópontjai Szepesi Balázs, NGM parlamenti és gazdaság-stratégiai államtitkár kabinetfőnöke.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal október 15. Szolnok.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Sponsorare necesse est
Vállalati dolgozók adományozása és önkéntessége Darvas Péter, United Way Magyarország NIOK „Hidak” október 6.
“A Matáv hozzáad” A Matáv társadalmi szerepvállalása.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Minőség menedzsment 6.előadás
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Szektorok közötti együttműködések
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
Zsembery Levente vezérigazgató
Az egyetemi sport eladhatósága, mi kelti fel a cégek érdeklődését? Debrecen, szeptember 3.Készítette: Maszlavér Gábor.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Vállalati stratégia március március március 28.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
Maximális teljesítmény
Vállalkozásmenedzsment I.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
9. tétel.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Értékesítési képviselő – HoReCa
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

Adománygyűjtés, közkapcsolati munka.

Adományok – vagy befektetések? Az adomány: egyszeri. Alamizsna-jelleg (semmire sem kötelezi se azt, aki kapja, se azt, aki adja). A szervezeteknek arra van szüksége, hogy magán és vállalti forrásokból származó hosszú távú pénzügyi befektetések legyenek. Befektetni csak olyan nonprofit szervezetekbe érdemes, amelyek jól m űködnek (és ezt jól dokumentálják), határozott céljuk van, bizonyítani tudják az adománygy űjtés jogosságát.

Az adománygy űjtés tíz alapelve 1. Els ő lépés: fogalmazzuk meg a szervezet küldetését és jövőképét! Küldetésnyilatkozat Jöv őkép 2. Határozzuk meg a szervezet célkit űzéseit! 3. Határozzuk meg a szervezet feladatait! A feladatok kis lépésekre vonatkoznak, mérhet ő eredményeket produkálnak.

4. Készítsük el az ismertet őt! Ez tartalmazza: a szervezet bemutatását, És: melyek az ügyhöz kapcsolódó igények, Miért gy űjt adományt a szervezet, Milyen programot fog bel őle finanszírozni. Lehet írni arról, hogy a befektetésb ől milyen előnyök származnak. 5. Hajtsuk végre a stratégiai tervet! Amikor megvan a küldetés, a célok, a feladatok és a jól összeállított ismertet ő, ezeket olyan hosszú távú tervbe kell beágyazni, amelyek a szervezet 3-5 éves létezését biztosítják.

6. Kezdjük a kézenfekv ő adományozókkal! Nem várhatjuk el, hogy mások adjanak, ha a szervezet tagjai nem adtak. 7.Szervezzük be a potenciális adományozókat önkéntesnek! 8. Kutassuk fel a lehetséges adományozókat. 9. Kapcsolatápolás A kapcsolatápolás sokkal fontosabb a tényleges megkeresésnél: értékes együttm űködést alakít ki a szervezet és a potenciális adományozó között, amelynek a végén ő maga akar felajánlást tenni. 10. Ne ugorjuk át az els ő kilenc lépést!

Az adománygy űjtés típusai 1. Gazdasági szervezetek adakozása Hosszú távú, partneri kapcsolatok kialakítása kis lépésekben. Potenciális adományozók felkutatása – személyes kapcsolatokon keresztül. Ezzel elkezdhet ő a kultivációs folyamat: a vállalatok bizonyos személyeivel való gyakori kapcsolat kultiválása. Hogyan tud egy vállalat jelenlétet fokozni, közösségi kapcsolatokat javítani és támogatásokat adni? Segíteni kell a kultivációval abban, hogy a vállalatoknál megérthessék saját érdekeiket, meghatározzák a megvalósuláshoz vezető módszereket!

Közös marketing és kommunikációs kampány. 1. K apcsolatot kell teremteni a megcélzott vállalt munkatársaival. A szervezet képvisel őinek és a vállalati kampányt képviselő alkalmazottaknak a gyümölcsöző együttműködés érdekében alaposan meg kell ismerniük egymást. 2. Partneri viszonyt kell kialakítani. Egyenrangú partnerként kell megállapodniuk a kampány céljaiban, valamint az ezek megvalósításához felhasználható módszereket és technikákat illet ően. 3. Az együttm űködésnek kölcsönösen előnyösnek kell lennie. A sikeres marketingkampányból a szervezetnek és a vállalatnak egyaránt haszna származik.

Van-e vállalati adományozási stratégia? Vállati alkalmazottak mint önkéntesek Vállalti önkéntesek jogi, marketing, PR tanácsokat adhatnak, könyvelést végezhetnek, illetve felajánlhatják a cég szolgáltatásait (vállalati telephely, járművek használata, ingyenes nyomtatás).

Angela Rosati,, Részt vettem a Magyarországi Üzleti Vezetők Fórumán. A részt vevő nagyvállaltok között ott volt a Levi Srauss Magyarország kft, a Coca Cola Amatil kft és a Győri Keksz. A legtöbben egyetértettek abban, hogy a nonprofit szervezetek kérjék fel az alkalmazottaikat, sőt a vezetőket is önkénteseknek. A gazdasági szervezetek részt akarnak venni a nomporfit szektor életében. A Győri Keksz példaként felhozta, hogy egy iskola vagy egyetem állásnapot szervezhetne. Felkérhetné a vezetőket, hogy meséljék el, hogyan jutottak el jelenlegi pozíciójukba, és milyen a napi munkájuk.”

Fel lehet kérni a vállalatvezetőket a civil szervezet irányító testületében való részvételre. Kapcsolatot lehet így tartani a vállalatokkal. Ők is aláírhatják a szervezet rendezvényeire küldendő meghívókat. Rendszeresen informálhatják a szervezetet az üzleti világ helyzetéről.

Lehetséges adományozók felkutatása. Újságfigyelés, kapcsolat felvételéhez szükséges információk gyűjtése. Névadáshoz kötődő adomány Melyek azok a vállalatok, amelyek szívesen látják a nevüket. Névadáshoz kötött adomány: amikor a nonprofit szervezet felajánlja, hogy valamit elnevez az adományozóról.

Budapesti Állatkert Élő Gyűjteményének támogatása,,Fogadjon örökbe egy állatot “ kampány, jelszava:,,Állatkert ketrecek nélkül” Potenciális adományozók keresése: kiválasztják a telefonkönyvből azokat az intézményeket, amelyek nevében vagy emblémájában állat szerepel, és kapcsolatba lépnek vele.

Az összegyűjtött forrással arányos adomány Partnerkapcsolat eredménye. Van egy főadományozó, aki vállalja, hogy a kampány során más adományozóktól kapott pénzbeli ajándékkal azonos összegű pénzt ad egy bizonyos felső határig. Legnagyobb haszna a főadományozónak van, mert híre megy a közösségben, hogy mire vállalkozott, és az emblémája megjelenik minden kampányanyagon és a médiahírekben. A vállalat nevét összekapcsolják az üggyel, a nonprofit szervezettel, más adakozó szervezetekkel.

A kampány akkor sikeres, ha meghatározott határidővel működik – egy jól meghatározott célért és összegért. A kampány sikere főadományozó kapcsolatain múlik. Emberek embereknek adnak – a főadományozó az emberi kapcsolatait osztja meg a nonprofit szervezettel.

Szponzoráció Egy cég és egy nonprofit szervezet, ügy vagy esemény közötti kapcsolat, amit marketing célokból hoznak létre. A szponzorok azt remélik, hogy minél nagyobb számú fogyasztóhoz juthatnak így el.

A szervezetnek a szponzor számára megjelenő értékét úgy lehet felmérni, hogy összeállítjuk a külső kommunikációs listát (számba vesszük a szervezet eszközeit), és ezt értékeljük. A listán szerepeljen a hírlevél, a prospektusok, a címlista, az éves jelentés és minden kommunikációs eszköz, továbbá a helyi szövetségekkel, más külső szervezetekkel és finanszírozókkal fennálló kapcsolat. A szervezet,,eszközeinek” értékelésével megtudható, hogy a szervezet milyen marketing potenciált jelent a vállaltnak. A szponzorizáció akkor sikeres, ha a szervezetet a vállaltok marketing lehetőségként látják.

Természetbeni adomány Vállatok termékei vagy szolgáltatásai. Sajátos formák Lezser nap Gyaloglás

Gyakorlati tanácsok az American Express munkatársától 1. Próbáljuk megérteni a vállalti vezetők gondolkodását! 2. A vállalatokkal a Kereskedelmi Kamarán keresztül teremtsünk kapcsolatot! 3. Derítsük ki a vállalt érdeklődését és értékeit! Ezek nyilvánosak. Értsük meg őket, hivatkozzunk rájuk, idézzük őket! 4.Menedzseljük jól a szervezetet! Ennek hiányában nincs olyan vállalt, amelyik finanszírozást adna.

5. Az adakozással kapcsolatos döntéseket a vállalatoknál mindig kevés ember hozza. Ismerjük meg őket! 6. Lényeges az időzítés. A vállaltok akkor adnak a legkönnyebben, amikor megjelennek a piacon, mert meg akarják mutatni, hogy a helyi közösséghez tartoznak. Figyeljenek erre! 7. Értsék meg az emberek saját belső motivációját! 8. A nonprofit szervezetnek meg kell határoznia, hogy hány lejt ér, milyen értéket képvisel a vállalati adományért cserébe felajánlott előny.

9. A szervezetnek legyen akcióprogramja az adománygyűjtésre! Be kell bizonyítani, hogy ezt a tervet tudja tartani. 10. Ha egy szervezet pénz kap egy vállalattól, tessék ezt megköszönni, megköszönni, megköszönni!