Helyi örökség iránti felelősség a globális turizmus korában (Responsabilităţi în era turismului global)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Globalizáció Globalizáció:
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Turisztikai szuksegletek
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Etikai Kódex.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
A turizmus rendszer környezete
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Tárki Európai társadalmi jelentés fejezet Állam és piac Janky Béla.
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
1. Közgazdaságtani alapfogalmak
Ugrás a sötétbe! Büntetésből én lettem a projektmenedzser Mi a különbség a jó és a nyertes pályázat között? dr. Gajda Tibor Budapesti Kommunikációs és.
A Multinacionális Társaságcsoportok hatása az érdekvédelemre Magyarországon.
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
Ápolásetika.
Örökségalkotás, turizmus, közkapcsolatok
Az érvelés.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
Etikusság. Létezik-e a pénzügyekben avagy mi az a közösségi bank?
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Egyéni döntések a szervezetben
MOTIVÁCIÓ.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
„Irodalom és bölcselet” november 21. Réz Anna Miért felelős Oidipusz király?
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
KULTÚRA, ÉRTÉKEK, NORMÁK, DEVIANCIA
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Tanuló szervezet.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Az egyenlőséggel kapcsolatos attitűdök Lelkes Orsolya European Centre for Social Welfare Policy and Research, Bécs.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Energia konferencia Székesfehérvár 2008 Dr. Tiborcz Péter Fejér Megyei Önkormányzat alelnök.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola felkészülése a kistérségi.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Magatartási szabályok Code of conduct Nagy Tibor április 03.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
„Reflektorfényben Te állsz”
Gaudium et Spes: Kihívások és kilátások Szeptember 10. Előadó: Dr. Tomka Ferenc.
mint ami mások szerint szükséges!
Motiváció.
Hol használjuk? küldő jel csatorna fogadó Partner háttérismeretei Partnerrel való viszonyunk Partner motivációja Kiegészítő mechanizmusa Hely Idő.
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Szövetkezetekről. Miről lesz szó? Definíció Fejlődés, szerepük, csoportosítás Elvek.
„Nemzetköziesítés az oktatásban és a képzésben” Az Egész életen át tartó tanulás program ( ) eredményei és a tapasztalatok hasznosítása az Erasmus+
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Vállalati felelősségvállalás
Kóródi Miklós Autonómia Alapítvány
Kultúra és kommunikáció
12. óra Kenőpénz és korrupció.
Vállalati felelősségvállalás
Magyar könyvtárosok egyesülete 50. Vándorgyűlése
Előadás másolata:

Helyi örökség iránti felelősség a globális turizmus korában (Responsabilităţi în era turismului global)

A helyi örökség iránti felelősség a globalizáció kontextusában létezik. Newson-Turk-Kruckeberg által említett tíz alapfunkció közül a tizedikre is fel kell hívnom a figyelmet. Ez így hangzik:,,A közkapcsolatok szakemberének egyetlen mércéje: az etikai teljesítmény. (Annyira jó egy szakember, amennyire jó a hírneve.)"

A piacon levő cégnek, az általánosan elfogadott elvek szerint a nyeresége a legfontosabb teljesítménymérő. A cég,,etikai teljesítménye" sokkal megfoghatatlanabb, kevésbé mérhető, hiszen hosszú távú és sokösszetevős jelenségről van szó.

Éppen ezért a közkapcsolati szakember jelenléte, megbecsültsége azt is mutatja többek között, hogy a vállalatnál mennyire,,etika-érzékenyek". A vállalat,,etikai teljesítménye" az a sok teljesítmény egyike csak.

A közkapcsolati szakember tehát a cég,,lelkiismerete". Éppen ezért kell tisztába lennie mindazzal, ami globális jelenségként, kényszerként nemcsak a cégre, hanem azok helyi partnereire, célközönségeire is kihatással vannak.

Integrálódás és integritás – ez a két fogalom, az. hogy erre kell törekedni, ez kellene hogy meghatározza a közkapcsolati szakember viselkedését. A helyi cég a helyi környezetbe kellene hogy integrálódjon, ez egyértelmű. A lokalitás az alkalmazottak, a vezetők elsődleges életkörnyezete, ennek etikai integritását fenntartani alapvető cél kell hogy legyen. Ne szülessenek viták a cég működése, helyi hasznossága, adópolitikája, szociálpolitikája, kultúrát támogató magatartása, környezethasználata (-szennyezése) miatt. A

A nagy gond a politikai polarizáltság: mivel egyik vagy másik politikai táborba tartozni esetlegesen megrendelést és jövedelmet jelent, ezért eltekintenek az integritás elveitől. Amennyiben multinacionális cégről van szó, az integrálódás nem feltétlenül jelenthet célt – hiszen akadályozza azt, ami az ilyen tipusú szerkezeteknél fontos, a mobilitásukat. Mégis törekedni kell bizonyos partnerségre, alkura, ha nem is hosszútávú, de eseti együttműködésre.

Igen nagy gond a mesterséggel együtt járó, igen nagy lelkierőt és ítélőképességet igénylő,,megsokszorozott erkölcsök" jelensége. Ez minden közkapcsolati szakemberre egyaránt leselkedő veszély.

A közkapcsolati szakember két erkölccsel kell éljen: az irodai és a saját, a nappali és az esti erkölccsel. Az igazság, becsületesség, megbecsültség és tiszteletreméltóság fogalmak kontextusai megváltoznak. És ez vajon mennyire járul hozzá a lakosság, és mennyire a vállalat jólétéhez? A közkapcsolati szakember attól függően, hol dolgozik, egy ideig azzal van elfoglalva, hogy meggyőzze a lakosságot, vásároljanak presztizst és függetlenséget nyújtó személygépkocsit, majd néhány év múlva azt a közszállítást kell népszerűsítse, amelyik megszünteti a központ zsúfoltságát, kevésbé szennyez, és elérhető a közepes jövedelműek számára is." (Dagenais2002:233.)

Hogyan bírja a kialakuló feszültségeket a közkapcsolati szakember? Mennyi információ kell a döntéseihez, és mennyi lelkierő, hogy ne siesse el ezeket a döntéseket?

A közkapcsolati munka nagyvárosi foglalkozás. A nagyvárosok ma már mozaikszerű,,ethnoscape"-ok, kulturális közösségek, étkezési szokások, divatok, ideológiák multikulturális egyvelege.

,,A közkapcsolati szakembert érő legújabb kihívás az, hogy meg kell békülnie az alternatívákkal, meg kell értenie a másságot, és osztozkodnia kell a különbségekben. A világra való nyitottságot gyakran ellensúlyozza sovinizmus, xenofóbia, rasszimus, mások meg nem értése. Mint társadalmi közvetítőnek, a közkapcsolati szakembernek különböző társadalmak és kultúrák között kell hidakat építenie.“ (Dagenais 2002:224.)