Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Interaktív táblák Bevezetés.
TIOP /1 Haizler Lászlóné Bük, november 12. Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése – „Tudásdepó Expressz”  A könyvtárak.
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
IKT projektek a közoktatásban
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Az IKT-metria mérőeszköz
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
A digitális kompetencia fejlesztése
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal Az IKT fejlesztések a XXI. század iskolájában Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal

Helyzetelemzés EU-s célkitűzés: 8 tanuló/ PC Source: OECD PISA 2003 database, Table D5.1. EU-s célkitűzés: 8 tanuló/ PC OM-es statisztika: 2003 - 19,5 tanuló/ PC 2006 - 10,8 tanuló/ PC Valós helyzet: 26 tanuló/ PC

Helyzetelemzés II. PC az oktatásban (ált. isk.): 68% >< EU: 97% PC a tanteremben: 18 % >< EU: 68 % Külön számítástechnika óra: 96% >< EU: 54% IKT a képességek fejlesztésére: 38% >< EU: 76% PC használat (12 hó) – tanár: 42%>< EU: 75% PC használat (12 hó) – diák: 35% >< EU: 66% Benchmarking Access and Use of ICT in European Schools 2006

Helyzetelemzés III. 0 IKT tapasztalat: 14% >< EU: 6% Internet kollaboratív munkára: 57 % >< EU: 80% Installálás mint kompetencia: 58% >< EU: 35%!!!

Az IKT alapú pedagógia pillérei konstruktív pedagógia IV. Digitális tartalomszolgáltatás III. Pedagógus továbbképzés II. IKT infrastruktúra I. Internet hozzáférés

Szélessávú Internet hozzáférés Az IKT alapú pedagógia Szélessávú Internet hozzáférés Kiépített végpont minden osztályteremben Wifi hozzáférés a közösségi tereken és a könyvtárban Iskolai honlap, webes tartalomszolgáltatás IKT infrastruktúra Interaktív tábla és projektor a termek 2/3-ában Számítógépes labor (tanórai kereteken kívül is) Közösségi számítógépek Nyomtatási és fénymásolási lehetőség Tanári és adminisztratív munkaállomások Kiszolgáló infrastruktúra

Az IKT alapú pedagógia II. Pedagógus továbbképzés IKT eszközök gyakorlott használata Egyénileg összeállított digitális tartalmak (tananyagok, tesztek, feladatsorok) Tanórák elektronikus adminisztrálása Online segítségnyújtás, korrepetálás, fejlődéskövetés Tartalomszolgáltatás Tudástárak, tesztek, gyűjtemények Tanulásmenedzsment rendszerek Elektronikus adminisztráció Mérés-értékelés

Intelligens Iskola Program Célkitűzés: „Egységes, országos infokommunikációs szolgáltatási színvonal megteremtése a pedagógiai, módszertani váltás támogatására”

Intelligens Iskola Program Egyenlő hozzáférést biztosító infrastruktúra Kompetencia fejlesztést támogató IKT eszközök Közösségi, szolgáltatási infrastruktúra Elektronikus mérés-értékelés Elektronikus adminisztráció Pedagógiai munkát támogató eszközrendszer

Eszközcsomagok: Multimédiás munkaállomások Digitális tartalmak óraközi használata Csoportos vagy egyéni feladatmegoldás Elektronikus számonkérés és vizsgáztatás Szaktantárgyi oktatás

Eszközcsomagok: Tantermi csomag Digitális tartalmak óraközi használata Digitális tartalmak egyéni fejlesztése Csoportmunka Frontális oktatási módszertanok bevezetése Elektronikus mérés-értékelés használata (óraközi feleltetés, dolgozat írás, stb) Kapcsolódás (és adatgyűjtés) az elektronikus adminisztrációs rendszerekhez (E-napló)

Eszközcsomagok: Szavazó csomag Óraközi elektronikus mérés és étékelés az elhangzottak érthetőségével kapcsolatban Csoportmunka IKT eszközökkel támogatott óraközi feladatmegoldás, számonkérés

Eszközcsomagok: Alkalmazás szerver csomag Intézményi online tartalom- és adminisztrációs szolgáltatás fejlesztése (iskolai weboldal) Kapcsolódás (és adatgyűjtés) az elektronikus adminisztrációs rendszerek központi alkalmazásaihoz Intézmények közötti kapcsolattartás

Eszközcsomagok: Kiegészítő SNI IKT csomag Vakok Gyengénlátók Siketek Hallássérültek Mozgássérültek Enyhén és középsúlyosan értelmi fogyatékosok

Eszközcsomagok: Digitális palatábla csomag Kollaboratív munka támogatása Digitális tartalmak óraközi használata IKT eszközökkel támogatott óraközi feladatmegoldás, számonkérés Tiop 1.1.1 – 2. szakasz (2009)

Digitális palatábla Kicsi, hordozható kivitel Diákokra szabott billentyűzet Specifikus digitális tartalmak (USB-n) Wifi-s kommunikáció Tanár-diák összekapcsolás Speciális funkciók: Beépített szavazó modul Íráskép digitális rögzítése Központi felügyelet (tanár – diák) Központi védelem (felügyeleti szerver)

Pilot projekt Két intézmény: Herman Ottó Általános Iskola (XXII. kerület) Deák Diák Általános Iskola (VIII. kerület) 25 db CMPC, 1 szerver, 2 WIFI AP Sávszélesség növelés Iskolánként két szakmai támogató Időtartam: 2007 – 2008-as tanév Célok: Eszközök specifikálása (hazai viszonyokhoz igazítva) Módszertani támogató anyagok kidolgozása Szükséges sávszélesség meghatározása Ajánlás a működtető környezet kialakítására

A jövő osztályterme a jelen eszközeivel Kiegészítő eszközök

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! E-mail: info@oh.gov.hu