Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MŰSZAKI SZAKKÖZÉPISKOLA INFORMATIKAI TERÜLETTEL.
Advertisements

GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Pásztor Tibor főosztályvezető
Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
Szabó Bálint Budapest, december 9. A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Aktualitások a szakképzésben
Versenyképes gazdaság versenyképes szakképzés A szakképzés mint a jövőbe történő befektetés A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megnövekedett szerepvállalása.
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
A tanári munka értékelése
Informatikai munkakörök
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
Az új OKJ-s képzések és a megújult Cisco kurzusok kapcsolata
Az MKIK szerepe a szakképzésben
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK.
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Az FSZ képzés és az új OKJ valamint a tervezett törvénymódosítások Bánhidyné Dr. Szlovák Éva PhD. felnőttképzési igazgató .:
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
DAT’2006 – Budapest, november 21. CompTrain projekt ismertetése - együttműködés a szakképzés fejlesztésében.
Szombathelyi Regionális Képző Központ
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
Változások az informatikai szakképzésben, szakmai vizsgák szervezése
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
program minden kedves résztvevőjét !
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összehangolása __________________________ Kámán István.
Váradi Antal szakmai főtanácsadó E-közigazgatás és ágazati programok főosztály I Informatikai Sz Szakképzési K Konferencia 2006.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
A kamarai garanciavállalás bevezetésének és a tanulószerződés megkötésének informatikai háttere FEBRUÁR 26. BUDAPEST.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Miskolc, október 21. dr.Szilágyiné Baán Anna titkár
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése
Előadás másolata:

Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai, gazdaságpolitikai és társadalmi kérdés Sikeres, hatékony, versenyképes munkavállaló kiképzése Vállalkozások érdeke: hosszú távon hasznot hoz Nagy érték a gyors munkába állás képessége Mindenkinek kötelező élet közeli helyzetekben, gyakorlaton részt venni. Iskolai tanműhely felkészít és kiegészít a vállalati gyakorlatra Problémák: alapkészségek hiánya, érdektelenség, teljesítmény nélküliség Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Informatikai Vállalkozások Szövetsége Nemzeti Munkaügyi Hivatal

Szakmák számának csökkentése Szakképesítés elágazás megszüntetése Kikerült szakmák: nem volt tanuló/jelentkező az adott szakmára nem volt vizsga az adott szakmából munkaerőpiaci relevanciája csökkent Bizottság határozta meg (MKIK, IVSZ, NJSZT, IT cégek, szakértők) Jelenlegi struktúrában is néhány szakma létjogosultsága megkérdőjelezhető „Unortodox” elképzelések is voltak (pl. kellenek- e egyáltalán informatikus szakmák?) Telekommunikációs szakmák Szoftverfejlesztő Mobil alkalmazásfejlesztő Multimédia- alkalmazásfejlesztő Internetes alkalmazásfejlesztő Informatikai rendszergazda Adatbázis kezelő Szoftverüzemeltető- alkalmazásgazda Webmester Számítógép-szerelő, - karbantartó Gazdasági informatikus Műszaki informatikus Térinformatikus CAD-CAM informatikus Számítógépes műszaki rajzoló Infokommunikációs hálózatépítő és üzemeltető Távközlés és informatikai hálózatszerelő IT Mentor

MKIK-IVSZ közös fejlesztés Vállalati és oktatási szakemberek közösen dolgozták ki Validálás több IT cég és szakértő segítségével Egységesítés i(pl. elm/gyak arány, szakmai gyakorlat, vizsgarendszer, stb.) Vizsgabizottság tagi delegálás (Kamara, IVSZ) Modularitás - Előnyök és hátrányok - Egy iskola/szakma VS TISZK - Átjárhatóság, beszámítás Vizsgarendszer egyszerűsödik - Írásbeli: záródolgozat (szakdolgozat) készítése, teszt - Gyakorlat - Szóbeli Szakmai gyakorlat IT iparban nehezen megoldható Nyári szakmai gyakorlat beszámítás/jelentkezés ek miatt nem megoldható Egységesen 8 hét (320ó)