Identitás – csomópontok Domonkos István: YU-HU-RAP c. szövegében, különös tekintettel a Kormányeltörésben identitására Szerző: Roginer Oszkár Mentor: Dr.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hieroglifák.
Advertisements

Coach az egészségügyben
Pszichoanalízis és film
Egy összetett érzelem empirikus vizsgálata avagy a féltékenység, mint a mindenkit megigéző „zöldszemű szörny” Magyar Edit, Lévai Edit Pécsi Tudományegyetem.
Arany János Ősszel.
PEREM-KÖZÉRZET ÉS CSALÁDMODELlEK A KORTÁRS VAJDASÁGI MAGYAR NOVELLÁKBAN Sz. Móra Regina 2008.
Gondolatok Salkaházi Sára naplójából. Kevésben hűnek lenni nagyon nehéz.A hősies nagy dolgokra mindig hajlamosabbak vagyunk... Míg a kis dolgok mellett.
Van Gogh: Parasztcipők – Heidegger: A műalkotás eredete
A 95-éves Don Juan eldönti, hogy megnősül és felesé- gül veszi a 25-éves Annát.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Kiből vagy miből lesz a lokálpatrióta? Múzeum (nem) csak felnőtteknek Magyar Nemzeti Múzeum, október 17. Előadó: Pató Mária
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Wass Albert Karácsonyi vers ll. F: Laci.
A magyar kötőszók története: kialakulásuk és fejlődésük az összetett mondatok szerkezeti típusaiban.
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Optikai csalódások.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Tanácsok nőknek!! H. J. FATER.
„A barátság egy lélek, amely két testben lakozik.”
“13 tanács egy életre".
Tanácsok nőknek!!.
Fritz Kreisler: Régi refrén A múlt naplója Weöres Sándor:
„A Radnóti-hagyaték eddig nem látott kincsei” (..aki ezt nem látja, az alig látott valamit Radnótiból…) Eredeti levelek (köztük a Fannihoz írott két utolsó.
UTAZÁS A HÁZASSÁG KÖRÜL
Kultúra, nemzet emlékezet
Kultúra, nemzet, emlékezet
A magyar regény története a romantika korában és a századutón
Kertész András Rákosi Csilla Debrecen, november 28.
Gondolatok a művészet rendszeréről
A táj, a természet szerepe Petőfi lírájában és Az apostolban
A magyar igekötők kategóriájának a keletkezése, gyarapodása
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
A zene mint médium Csáth Géza novelláiban Mentor: Doc. dr. Hózsa Éva Készítette: Huszka Márta.
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
Az emberi tanulás.
Képversek 30/A.
Konformitás A viselkedés változása abból a célból, hogy ragaszkodjon a létező társas normákhoz Társas normák – széles körben elfogadott szabályok melyek.
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal,
Hálát adok Neked mennyei Atyám,
Advent idején.
Bevezető előadás Történelemdidaktika Dr. habil. Dárdai Ágnes /I.szem.
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
Rajzfejlődés-áttekintés
Miért nem valóságos az idő?
A Dijkstra algoritmus.
BOLDOGOK, akik tudják, miért élnek, mert akkor azt is megtudják majd, hogyan éljenek.
Gondolatok a munkahelyen Mottó: „Ez nem egy iroda
Pozitív gondolatok.
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
Az Élet Igéje szeptember.
Kant ( ) a szépről és a zseniről
„Elmenve azután számot vetettem magammal, s úgy találtam, hogy ennél az embernél bizony bölcsebb vagyok. Mert valószínű ugyan, hogy egyikünk sem tud semmi.
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal, kezed műve a hajnali harmatcsepp és a Nap. Add, hogy egész nap jókedvű és tiszta legyek: a Világosság.
Hans-Georg Gadamer ( ) hermeneutikai művészetelmélete
Első zenés bemutatóm magasröptű gondolatokkal és mandalákkal.
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
A gyerekek így képzelik el az I. Világháborút
József Attila: A Dunánál
Irodalom a figyelemfelkeltés kultúrájában
Dr. Bacsa-Bán Anetta Németh István Péter
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
A szerelem "ABC"-je Kommunikáció a párkapcsolatban MIÉRT NEM FIGYEL RÁM? HOGY TUD ENNYIT BESZÉLNI? MOST MEGSÉRTŐDÖTT? "SZERETLEK" "MINDEGY" "SEMMI..."
Advent idején.
Advent idején.
Advent idején.
Marx a versben – vers az órán
Előadás másolata:

Identitás – csomópontok Domonkos István: YU-HU-RAP c. szövegében, különös tekintettel a Kormányeltörésben identitására Szerző: Roginer Oszkár Mentor: Dr. Hózsa Éva VMTDK Újvidék

KormányeltörésbenYU-HU-RAP  1971  a mottókban felvetődő identitásprobléma  a szöveg mentén alakuló identitás  az azonosulási csomópontok szükségessége  a nemzeti identitás kategóriájának feladása  2008  az Előszóban nyugtázott identitásprobléma  a szöveg, az identitás létjogosultságának argumentációja  az azonosulási csomópontok átruházása

KormányeltörésbenYU-HU-RAP  Ground Zero  “Mint vasmacska nélkül gálya az tengerben, Kormányeltörésben”  a Közgazdasági kislexikonból idéz  társadalmi kontextualizáció  Kivel tudnék azonosulni?  a paratextusok előrevetítik a szöveg mentén kialakuló identitást  Ground Zero  “A tengelytöréses jármű újbóli beindításáért”  saját emlékekre alapoz  személyes kontextualizáció  Miért, vagyok az – aki?  Íme, ez voltam – ezek voltunk – ez vagyok  a paratextusok előrevetítik egy kész identitás hipotézisét, és annak argumentációját

Kormányeltörésben YU-HU-RAP  Mindkét szövegben azonosulási csomópontokat határolnak el egymástól  al-előszóként vagy pszeudo- kolofónként jelennek meg  új identitás-csomópontot (szemiotizált múltat) jelöl meg  „én lenni”  új identitás-csomópontot (szerepet) jelöl meg

Refrének „mindentől távolodik a zászlótlan bárka a közömbös láthatár lassan felzabálja futna szélnek ki a télbe mind ki úgy tesz mintha élne“  Egy látszat-létet (mintha-élet) élő, lecsupaszított szubjektum szélnek engedné önmagát, a télbe futna – az abszolút kilátástalanságba, a bármerre-fagyhalálba. Valami viszont visszatartja.  gálya zászlót lan bárka  A társadalmi azonosulási csomópontok nélküli ember jelenik meg, és azért jelenik meg feltételes módban, mert:  egyrészt amennyiben ezt is feladja, életkedvét – önmagát adja fel  másrészt viszont az tartja vissza, ami őt puszta emberi mivoltával azonosulni látja

Identitásválság – a gender identitás feladása A férfi identitás konstituálódása Identitásformálás a nemzeti identitás kategóriájának feladásával Identitásválság – a nemzeti identifikáció hiánya Az emlékeiben feloldódó narratív- emberi identitás konstituálódása Identitásformálás a néhai identitások elemeire való emlékezéssel

 „A költő eredeti tiszte a csoportemlékezet őrzése.“  rapszódosz identitás befogadó identitás  Nem keres azonosulási csomópontot, hanem előfeltételez egyet  Emlékező, emlékezet és emlékezés tárgya egyé válnak  A kommunikatív emlékezet kommunikálhatatlansága (tabu)  A jelen és az abszolút múlt egybeolvad (jelen és múlt bizonyítékai nem különböznek) – a lírai-én mítoszává lesz  A lírai-én kapcsolatba lép a múlttal, felidézi azt – szemiotizálja. Önnön jelentésével ruházza azt fel  A befogadónak fel is kínálja