Reklám etika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
ENVIROMENTAL MANAGEMENT KÖRNYEZETKEZELÉS (KÖRNYEZETIMENEDZSMENT)  Felelős vállalati magatartás  Ökoaudit  Önszabályozás =környezeti szempontú önkéntes.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Közönségkapcsolatok (PR)
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Reklám etika.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Elvárások a Szociális Munka Etika Kódexe a szociális munkát végzők számára a munkahelyükkel és a társadalommal való kapcsolatukra vonatkozóan -1- Munkahelyen.
A környzetjogi szabályozás módszere. A szabályozás lényege (különösen a jogi szabályozásé), hogy nem organikus, természetes módon fejlődik, hanem szabályok.
Ápolásetika.
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
1 A NEMZETI MINŐSÉGÜGYI SZABÁLYOZÁSI RENDSZER Dr. Veress Gábor egyetemi tanár 2003.
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
Tapasztalatok az Smtv. és az Mttv. fényében szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
alkotmány – állam- és kormányformák
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Német Ferenc Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
A marketingkommunikáció
Etika és deontológia a pedagógusi szakmában
Környezetjogi alapelvek
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Az innováció forrásai.
A deviancia értelmezési kerete
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
REKLÁM I. Reklámkommunikáció I.
Egészségügyi szolgáltatók üzleti etikai kódexe OEVOSZ üzleti etikai kódex.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Szellemi alkotások és a versenyjog évi LVII. Új törvény (Versenytörvény), amely január 1-jén lépett hatályba évi LVII. Új törvény (Versenytörvény),
Generációk és család.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A reklám centruma.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
#15-25 Youth Marketing Forum
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
MISSION IMPOSSIBLE a legelőn
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
4. Az Alkotmány.
Reklám etika.
Előadás másolata:

Reklám etika

Reklámtörténet – reklámetika 3000 éve kikiáltók ókori görögök első kóstoltatók – reklámügynökök ókori Róma Cicero csalók-reklámhiénák elleni bírálat, első etikai szabályozási igény Cégreklámok – mai emblémák ősei Lovas szobor talapzatán az első reklámok Anglia III.Henrik – állami jogi szabályozás - cégér

Reklámtörténet – reklámetika 1292. bor- és általános kikiáltók – reklámszakemberek első egyesülése XIV-XV cégérek elterjedése  művészi reklám Könyvnyomtatáskönyvkatalógus XVII újsághirdetések 1937 első nemzetközi reklámetikai kódex

Reklám funkciói Üzenetet hordoz Információt nyújt Tájékoztat Terméket ajánl Vásárlásra ösztönöz Fogyasztói döntéseket befolyásolja Szórakoztat Erkölcsi értékeket, antiértékeket hordoz

Reklámszabadság- Reklámkorlátozás Érvek a reklámszabadság mellett: Szólásszabadság egy alesete a reklámszabadság Ami termelhető, annak reklámozása is indokolt

Reklámszabadság- Reklámkorlátozás Érvek a reklámkorlátozás mellett: egészségvédelem

Gyermek- és ifjúságvédelem Nem hathat a reklám károsan a gyerekkorúak Fizikai Szellemi Erkölcsi fejlődésére

Fogyasztóvédelem

Közbiztonság védelme Fegyver Lőszer Robbanószer reklám tilalma

Rekláméletet befolyásolja, szabályozza Gazdaság Jog Erkölcs

A gazdaság szabályozó szerepe Gazdasági átalakulás: Nő a kínálat Bővül a választék Telített és aktív a piac Versenyhelyzet Növekvő reklámtevékenység: Fogyasztót el kell igazítani Vevők érdeklődését orientálni, befolyásolni „Közhírré kell tenni”

A jog szabályozó szerepe Gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. Törvény (2001ben módosították) A kereskedelmi szólásszabadságot megadja, néhány meghatározó össztársadalmi érdek, érték oldaláról korlátozva. Szakmai önszabályozást ösztönzi Nem terjed ki a hatálya más reklámokra (politikai, társadalmi célú) Kerettörvény

Etikai szabályozás Erkölcs alkalmas a legszélesebb körű szabályozására

Területek jellemzői, ahol az erkölcsi szabályozás indokolt Tevékenysége, közvetlenül az emberre irányul, vagy nagy hatással van a tömegekre (emberi értékek közvetítése) Kiszolgáltatott az egyik fél, hatalmi pozíció Sajátos konfliktuslehetőség Tevékenységek: Alkotás, kreativitás jellemzi Kockázatvállalással – felelősséggel jár

Reklám erkölcsi szabályozásának eszköztára Pozitív előírások Megengedés Tiltás Külső eszközök Belső eszközök

A. Erkölcsi szabályozás külső eszközei Szokások Közvélemény Erkölcsi normarendszer Normák élet minden területén jelen van Normák, speciálisan reklámhoz kapcsolódnak

B. Erkölcsi szabályozás belső eszközei Reklámetikai kódexek 1997-es reklámtörvény: jog – gazdaság harmonizálása Magyar Reklámszövetség Magyar Reklámetikai Kódex 1997: jog – gazdaság – erkölcs harmonizálása Kódex a jogot kiegészíti

Reklámetikai kódex legfontosabb szabályozási területei Társadalmi hatás Erotika, szexualitás öncélú felhasználása Megtévesztő reklámok Személyiségi jogok védelme, újkori technológiák Gyerekek és fiatalkorúak védelme

Gyerekek és fiatalkorúak védelme Gyerekeknek szóló reklám. Rajzfilm- és játékfigura használat Szégyenérzet kialakítása a vásárlás hiányában Szülői tekintély rombolása Gyerek szerepeltetése reklámba Közoktatási intézmények

Az etikus reklámok nem csupán a rájuk vonatkozó törvényi, és etikai szabályoknak tesznek eleget, hanem valamivel többet adnak a társadalomnak. (pozitív magatartás, értékrend formálás)