Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements

RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
A november 18-i workshop napirendje
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A MaNDA: lehetőség a digitális örökség tényleges megőrzésére Előadó: Lovas Borbála a Mandalat Munkacsoport tagja.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A SABEDU Kft. Oktatási Ágazata Tarr Dániel december 09. A Sabedu Kft. oktatási ágazati céljai Az e-learning technológiák megismertetése és elterjesztése.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Kommunikáció az egyetemen Készítette: Ébner Mária
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform Workshop program június 4. Levezető elnök: Dr. Bakonyi Péter Napirend: 1. Tudománypolitikai Stratégia.
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A felsőoktatási intézmények és karok OTDK eredményessége
Eszenyiné dr. Borbély Mária, DE Informatikai Kar
Tehetség – képzések a tanfolyamoktól a pedagógus szakvizsga programig
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
„ PÁRBESZÉD - A köz- és felsőoktatás kapcsolata a pedagógusképzésben” című konferencia AZ ELŐADÁS CÍME Név Eger, ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA.
Dr. Kelemen Judit „Az óvodapedagógus és tanító szak megújítása” regionális konferencia november 27. EKF CK Az óvodapedagógus szak szakmai gyakorlatainak.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
Közösségszervezés BA.
Savaria Egyetemi Központ
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
A Tanárképző Központ koordináló szerepe
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
Az óvodai informatikai nevelés helyzete
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSEK
Előadás másolata:

Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány Pedagógusképzési előadások az V.Országos Neveléstudományi Konferencián

Néhány „statisztikai”adat A konferencián elhangzott előadások, bemutatók száma: Plenáris előadások 2 Tematikus előadások 10 Szimpózium: 6 teljes szimpózium 29 9 részleges „ 10 Poszter 23 Összesen 74 Elutasított tanulmányok száma 11 (15%)

Résztvevő egyetemek, intézmények Szegedi Tudományegyetem TTK, TFK Debreceni Tudományegyetem BTK Pécsi Tudományegyetem BTK Miskolci Egyetem BTK Veszprémi Egyetem BTK PP Katolikus Egyetem BTK Budapesti Corvinus Egyetem – Tanárképzők Szövetsége K.G.Református Egyetem BTK, Tanítóképző Főiskola, Nagykőrös Orsz.Közoktatási Intézet Tartui Egyetem ELTE PPK, TTK, TOFK, BGyF, TFK

Résztvevő főiskolai karok Eszterházy Károly Főiskola, Eger Berzsenyi Dániel Főiskola, Szombathely Nyíregyházi Főiskola Kodolányi János Főiskola, Székesfehérvár Kaposvári Egyetem Cs,V.M. Pedagógiai Főiskola Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Kar Szt.István Egyetem Jászberényi Főiskolai Kar Babes-Bolyai Tudományegyetem Tanítóképző Főikolái , Szatmárnémeti, Székelyudvarhely

Résztvevő szakmai tanárképző karok Nyugat-Magyarországi Egyetem Tanárképző Kar, Sopron Szt.István Egyetem Gazdasági- és Társadalomtudományi Kar, Gödöllő

Kutatóműhelyek ELTE BTK, TFK Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola, Eger Tanárképzők Szövetsége

Kutatott pedagógusképzési témák 1. A pedagógussá válás folyamata: Pályaválasztás (pl. Kikből lesznek a szegedi tanárképzősök?; Intézményválasztás szempontjai- Nyíregyháza) Pályaszocializáció a képzés szakaszában – 6 előadás (pl. Köcséné kutatásai-Szombathely) Az elhelyezkedés problémái (pl. Miskolc, PPKE) A kezdő szakasz problémái (Eger, OKI A szakértővé válás folyamata (D.Berliner, E.Krull)

Kutatott pedagógusképzési témák 2. Új kihívások – új tartalmak a képzésben Egészségnevelés, drogprevenció Multikulturális nevelés Inkluzív pedagógia Felnőttképzés Informatikai képzés Életminőség és az emberi jogok

Kutatott pedagógusképzési témák 3. A pedagógusképzés megújuló módszerei Személyközpontú képzés Kapcsolati pedagógia Probléma alapú oktatás Projektek a képzésben A tanításművészet módszere Csoportmunka lehetőségei a képzésben Pszichodráma Élménypedagógia-fókuszú tréning Távoktatás

Kutatott pedagógusképzési témák 4. Szakmódszertani képzés Matematika Fizika Környezeti nevelés

Kutatott pedagógusképzési témák 5. A pedagógusok és pedagógusjelöltek nézetei, gondolkodása (ELTE,TSz) Kompetencia kutatás Mentorképzés Bolognai folyamat Pedagógusképzés története

Kérdések, problémák Kutatás – fejlesztés aránya Rövidtávú, szűk keresztmetszetű kutatások, korai bemutatás A szakmai tanárképzés távolmaradása A továbbképzési kérdések teljes hiánya A kutatások nem alapozzák meg az átalakulási folyamatok oktatáspolitikai döntéseit