A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Regionális politika
Advertisements

A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Gábor Dénes Főiskola Informatikai Rendszerek Intézete Informatikai Alkalmazások Tanszék Infokommunikáció Forgalmazás 1. példa A forgalmas órában egy vállalat.
HALÁSZ GYÖRGYNÉ PhD DE MFK Épületgépészeti Tanszék
Környezetvédelem (Energia és levegőkörnyezet)
Energia és környezet © Gács Iván (BME) 1 Környezetvédelem (Energia és levegőkörnyezet) Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és.
Energia és (levegő)környezet
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Készítette: Reményi László1 Pátyi Szent Imre Templom, Plébánia és Közösségi Ház Építési engedélyezési terve.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Energetikai folyamatok és berendezések
Távol, de mégis közel!!!.
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
Könyvtárhasználati verseny
Az egészségügy átfogó változásának szükségessége Magyarországon 2010-ben.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Dr. Hinfner Miklós Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete Budapest, december 15.
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Könnyűzenei lexikon: Omega
Kozmikus kőrakás szerkezetű üstökös
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A diákat jészítette: Matthew Will
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Gyorsolvasás GAMF 2005 Olvasás Gyorsolvasás E-kereskedelem Gondolkodás.
SOTE II..
Szakdolgozat módszertan SOTE 2011 mentőtisztek. A szakdolgozat olyan önálló szakmai munkán alapuló tanulmány, amelynek témáját a hallgató az érvényes.
Szakdolgozat módszertan
Szakdolgozat módszertan SOTE 2011 Dietetikus szak.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Webprogramozás 2010/11 Első előadás Tananyag
Kerinf2006_1 Néhány példa: Amazon.com és Antikva.hu MALÉV és Díjbeszedő Rt. „Ment-e a könyvek által a világ elébb?”
Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes.
szakmérnök hallgatók számára
TÁMOP /A RÉV projekt Aktualitások.
Ózon előállítás villamos kisülések segítségével
A feladatok szerepe Kaposi József.
Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A védekezés mértéke, STI és a kondomhasználat népszerűsége Magyarországon Dr. Gy. Mészáros Contraceptive practice In Europe: Differences in avaibility.
A mérési iskoláktól az iskolák méréséig - Szakértői tudás és politika kapcsolata az Országos Kompetenciamérés kialakulása során Berényi Eszter, ELTE TÁTK.
1998 Almássy Endre Liebe Pál
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
VII. Szervezeti kultúra
BEVEZETŐ.
Turmezeyné dr. habil. Heller Erika ELTE Tanító- és Óvóképző Kar
A ’95-ÖS STABILIZÁCIÓTÓL AZ EURÓPAI UNIÓIG A magyar gazdaság tíz éve Dr. Surányi György egyetemi tanár A Banca Intesa közép-kelet-európai igazgatója 2005.
Energia és (levegő)környezet
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
Tornádók kísérleti modellezése Halász Gábor ELTE TTK Fizika BSc, 1. évfolyam.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Előadás másolata:

A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása?

Nézd különböző távolságokból!

Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes legyen céljai elérésére, tudásának fejlesztésére, és a társadalmi életben való részvételre. [PISA 2001]

A gyorsolvasás: az információ felvétel hatékonyabb, elsősorban jobb megértést eredményező, a figyelem-összpontosítás mértékét és formáját, valamint az olvasás sebességét, az olvasmányhoz, és az olvasás céljához igazító, a hagyományosnál rendszerint gyorsabb, különféle olvasási technikák tudatos kombinációja, általában többszöri olvasás. [Farkas, 2004]

[Dr. Dezső Zsigmondné] Agyunk kénytelen egyenként egymáshoz kapcsolni az egyes        szavakat, ami nehezebb és fárasztóbb munka számára, mintha         összefüggő szócsoportokból értelmes gondolategységekből egyszerre ragadná meg ezek teljes értelmét

Összehasonlító vizsgálatok IEA 1970/71 „A magyar gyerekek nem tudnak olvasni.” OECD Magyarország 18/22. Tizennyolcadik hely huszonkét nemzet között. Hazai átlag nem éri el a hármast. PISA Magyarország 23/32. A listán minden tényező tekintetében az utolsó csoportba tartoztunk. 5% ötös, 23% egyes! PISA Magyarország 25/40

Mért hazai olvasási sebességértékek szó/perc 275Takács Menyhért, 1959, Magyar Könyvszemle Dezső Zsigmondné, 1967, Gyorsolvasás, KGMTI 200Halász László, 1969, Élet és Tudomány 232Makrai J., 1971, Bevezetés a gyorsolvasásba, ÉGSZI Katona Zoltán, 1974, A gyorsolvasás, BME MTKI Szabó Ferenc, 1993, Gyorsolvasás– Hatékony olvasás Farkas Károly, (benne GAMF is) 206Farkas – Borsos, 2005, GAMF hallgatók, kb. 20 fő 192Farkas – Versegi, 2005, GAMF Szakkollégium, 20 fő 163Farkas – Gurkáné - Kiss – Lakatosné - Pap-Szigeti, 2006, GAMF hallgatók, 269 fő Farkas mérések azonos teszttel

a1a1a2a3gim N Mean Std. Deviation66,882,572,641,7120,558,6 Az a1, a2, a3 általános, egyre hosszabb szöveg, a g gazdasági, az i informatikai, az m menedzser jellegű szakszöveg. Statisztikai feldolgozás: Pap-Szigeti Róbert. Olvasási sebesség szó/perc. GAMF hallgatók, 2006.

GAMF hallgatók teljesítmény megoszlása, A megértés mértéke % [Farkas – Pap-Szigeti]