Persa György Témavezető: Szabó Csanád Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Advertisements

Kvantitatív módszerek
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program bemutatása Dr. Bakonyi Péter és Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és.
Péter Pázmány Catholic University, Department of Information Technology Videó előfeldolgozás Audio előfeldolgozás Szinkronizált Audio-vizuális adatbázis.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
A TCP/IP hivatkozási modell
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Otthonokban használható orvosi műszerek Personal Electric Nurse Tóth András Budapest, november 26. Elektronikusan támogatott mindennapi élet – a.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
Dr. Élő Gábor július 9. MKE HKSZ 15. Országos Konferenciája
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
50 éves a szegedi informatika
Agy-számítógép interfész virtuális terekben
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Bevezetés a gépi tanulásba február 16.. Mesterséges Intelligencia „A számítógépes tudományok egy ága, amely az intelligens viselkedés automatizálásával.
Gordon W. Allport vonáselmélete
Kommunikáció.
Bányai Júlia Gimnázium
Informatika.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
"Én, fogadom, hogy egyetemi éveim alatt Magyarország törvényeit ¶ és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem szabályait mindenkor megtartom. ¶ Elfogadom.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Önleíró adatok: XML INFO ÉRA, Békéscsaba
Google earth és a térinformatika kapcsolata
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
ISMERETALAPÚ RENDSZEREK SZAKÉRTŐ RENDSZEREK
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Ember-központú ágens kommunikáció Ambiens Intelligens környezetekben Ambiens Intelligencia (AmI) Számítástechnikai intelligencia beleolvad a lakott terek.
Regional Office for Europe and Central Asia FAO Információs Hálózatok Hatékony tudásmegosztással a gazdák és partnereik érdekében az Európai Térségben.
IKT struktúra.
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Zentai László, tanszékvezető TTK Nyílt nap, I. 27. Földtudományi alapszak - térképész szakirány A térképész.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék 5.3. Predikciós módszerek szenzorjelek alapján BelAmI_H.
Two countries, one goal, joint success!
Új technológiák elterjedésének modellezése
Okostelefonnal támogatott fizikai kísérletek
Mérnöki tervezés december Hangelemző rendszer fejlesztése Symbian OS-re Hegedűs Iván Mihály Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai.
Webes alkalmazásfejlesztés
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Önálló laboratórium I. Mesterséges tapintás érzékelő Konzulens: Kis Attila Dr. Szolgay Péter.
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
WP-Dyna: tervezés és megerősítéses tanulás jól tervezhető környezetekben Szita István és Takács Bálint ELTE TTK témavezető: dr. Lőrincz András Információs.
Számítógépes tervezőrendszerek c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 4. Laboratóriumi.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Kommunikáció-technológia specializáció
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
Telekocsi szolgáltatás kialakítása “Ruby on Rails” és lokalizációs megoldások felhasználásával Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
European Distance and E-Learning Network
Szegedi Tudományegyetem
Mesterséges intelligencia
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
Operációs rendszerek.
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Szabó Gábor Adjunktus MAK, FKNI Név.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Nagy Roland | Robotika PMB2530, PMB2530L Nagy Roland |
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Persa György Témavezető: Szabó Csanád Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar 1

 Érzelmek megjelenítése virtuális eszköz segítségével ◦ Absztrakt virtuális lény (univerzális) ◦ 3D vizualizáció  Az érzelmi-viselkedési modell és egyéb kutatási területek számára tanulmányozási felület ◦ Kutatási hátterek bemutatása ◦ Kutatási, kísérleti és alkalmazási felület fejlesztése Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Bionikus Számítástechnika szakirányú továbbkézés 2

 Virtuális környezetek ◦ 3D programozási technikák, valós 3D  Intelligens terek ◦ A tér rendelkezik a tudással ◦ Szenzor fúzió, szenzorálás szenzor nélkül, térmemória  Kiterjesztett kollaboráció (VirCA) ◦ Keretrendszer: 3d virtuális intelligens tér + internetes kollaborációs hálózat ◦ RTM, Ogre3D, ICE Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Bionikus Számítástechnika szakirányú továbbkézés 3

4  Kognitív tudományok és info-kommunikáció területeit fogja össze ◦ Konvergencia-elv  Típus: kognitív szint  Mód: szenzoros azonosság  CogInfoCom példák ◦ Videotelefon (IAK-ÉM) ◦ Erővisszacsatolás (IRK-ÉM) ◦ Videotelefon+pulzus vizualizáció (IAK-ÉÁ) ◦ Tolatásjelzés és egyéb szenzoros kicserélések ember-gép interfészben (IRK-ÉÁ) (!) Kognitív infokommunikáció Kommunikáció módja Intra- kognitív (IAK) Inter- kognitív (IRK) Kommunikáció típusa Érzet- megosztó (ÉM) Érzet- átjátszó (ÉÁ)

 Cél: személyes informatikai eszközök mesterséges etológiájának megalkotása ◦ Minta: ember és élőlények viszonya (természetes etológia)  Érzelmi-viselkedési modell ◦ Trend: érző, szociális robotok (A) ◦ Absztrakt matematikai modell (univerzális - B) ◦ BE: események, KI: érzelmi állapot ◦ Ember-kutya kísérletek eredményét reprodukálja Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Bionikus Számítástechnika szakirányú továbbkézés 5

 ETOCOM és CogInfoCom kutatások segédeszköze  Virtuális eszköz ◦ Személyes informatikai eszközök korlátai nélkül  Absztrakt kinézet ◦ Nincs prekoncepció ◦ Absztrakt érzelmi-viselkedési modell univerzalitásának megtartása  Egyszerű szabadsági fokok ◦ Reprodukálható  Kompatibilitás ◦ Virtuális környezetbe illesztés Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Bionikus Számítástechnika szakirányú továbbkézés 6

 Érzelmi-viselkedési modell Matlab-ban  Ogre3D+CEGUI alkalmazás, UDP szerver  Etológusokkal együttműködés Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Bionikus Számítástechnika szakirányú továbbkézés 7

 Érzelmi-viselkedési modell RTM komponens  VirCA rendszerhez kapcsolható RTM modul  Módosítható működés és megjelenítés ◦ VirCA ◦ Érzelmi megjelenítő ◦ EtoMotor ◦ Érzelem fordító ◦ Kézi vezérlő (Qt) Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Bionikus Számítástechnika szakirányú továbbkézés 8

 EtoPhone projekt ◦ EtoMotor felhasználása  Érzelem mintázatok ◦ Felismerhetők  Használhatósági teszt ◦ Érzelmi megjelenítő feladatmegoldás közben Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Bionikus Számítástechnika szakirányú továbbkézés 9 harag szomorúság félelem boldogság meglepődés

 Összefoglalás ◦ Kitűzött feladatok teljesítése két szoftverrel ◦ Felhasználás több projektben  Bírálói kérdések ◦ A koncepcionális leírásnál egy sémaként használható érzelmi megjelenítő alkalmazást ír körül. Készült-e a bemutatott séma alapján egyéb érzelmi megjelenítő? Milyen módszerrel készült/készülhetne? ◦ A keretrendszerrel szerzett tapasztalatai alapján hogyan tudná leírni a kognitív infokommunikáció és az etológia alapú kommunikáció kapcsolatát? Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar Bionikus Számítástechnika szakirányú továbbkézés 10