Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
Advertisements

A Than mint referencia intézmény
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Fejlesztési koncepció
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP A TANÍTÁSI GYAKORLATOKRÓL
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A kísérőszeminárium funkciója a tanárképzésben
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
Gyakorlatvezető mentortanár képzés a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán Fáyné dr. Dombi Alice 2010.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Hátralévő fejlesztések a Mentor(h)áló projektben Jagodics Balázs Programvezető Qualitas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Az óvodapedagógus és tanító – ideát szolgáló gyakorlati képzés fő jellemzőinek meghatározása, alapelvek ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Előadás másolata:

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása Mentorképzési program Szabóné Bárdos Csilla PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola bcsilla@babits.pte.hu TÁMOP 4.1.2-08/1/B/02. témacsoport

Projekt célja: A pedagógusképző intézmények képzésétől formailag független, mentortanár képzési program kidolgozása, próbaindítása, akkreditáltatása. A mentorkiválasztás módszertanának, a képzés minőségbiztosításának kidolgozása.

A tervezett mentorképzés folyamata Bemenet: Jelentkezés, feltételek Kérdőíves attitűd és kompetencia-vizsgálat 40 óra általános tartalmú képzés 20 óra speciális mérnöktanári 20 óra inkluzív pedagógia 20 óra általános Kimenet: attitűd és kompetenciavizsgálat Minőségbiztosítás, értékelés (kurzus, teljesítés) MENTORTANÁR

Alapképzés (40 óra) (7 modul) 1. A kompetencia alapú pedagógusképzés követelményei, a mentor szerepe (2 óra) a tanári mesterszak képzési rendszere a tanári mesterszak iskolai gyakorlatai 2. Az iskola, mint szervezet működése, kapcsolatrendszere (2 óra) iskolai dokumentumok megismerése az iskola, mint szervezet iskolai munkakörök az iskola partnerkapcsolatai a munkahelyi (iskolai) légkör 3. A hallgatókkal való foglalkozás nevelés- és oktatás-lélektani vonatkozásai (2 óra) fejlődéslélektani vonatkozások andragógiai ismeretek

Alapképzés (40 óra) (7 modul) 4. A pedagógusi szakképzettség legújabb szaktudományi és neveléstudományi paradigmái (8 óra) a pedagógus szakmai önismeret és a reflektív pedagógusi attitűd fejlesztése a tevékenység- és kompetencia központú pedagógiai gyakorlat 5. Pedagógus szerepek (6 óra) a pedagógus szerepei, iskolai tevékenységei a pedagógusszerepek átalakulása napjainkban pedagógus és tanári kompetenciák

Alapképzés (40 óra) (7 modul) 6. A mentorálás elmélete, módszertana (8 + 8 óra) teljes és szelektív jegyzőkönyvek készítése tanórai foglalkozásokról; tanóra elemzési szempontok; hallgatói óraelemzés irányítása; együttműködés színterei a mentori munkában; konfliktusok lehetséges forrásai a mentori munka során; konfliktuskezelési stratégiák, módszerek a tanítási gyakorlat forgatókönyve fejlesztő értékelés portfólió 7. Gyakorlat tartalma (4 óra) a mentori munka intézményi területei

Általános képzés kiegészítése (20 óra) tehetséggondozás és fejlesztés (2 óra) mérés – értékelés (2 óra) iskolai gyermekvédelem (2 óra) a tanuló személyiségének megismerése (2 óra) egészségnevelés/mentálhigiéné (4 óra) inkluzív pedagógia (4 óra) interaktív és reflektív technikák a tanításban (4 óra)

Inkluzív pedagógiai specializáció (20 óra) Az SNI fogalmának tisztázása (5 óra) jogszabályi háttér intézményi dokumentumok eszközök és feltételrendszer gyógyászati eszközök az SNI tanulók fejlesztésében kompetencia-határok: ki, mire jogosult? (tanító/tanár, fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus)

Inkluzív pedagógiai specializáció (20 óra) Tanulásszervezés, tanóra-tervezés (10 óra) Egyéni fejlesztési terv Differenciált tanulásszervezés – sérülés-specifikus módszerek az oktatásban „Diszes” gyermekek helyzete, fejlesztése Ellenőrzés – értékelés: tanulók szintjén; hallgatók szintjén

Inkluzív pedagógiai specializáció (20 óra) Hospitálás (5 óra) Előkészítés Hospitálás Tapasztalatok megbeszélése, reflexiók megfogalmazása

Műszaki mentortanár-képzés (20 óra) szakmai személyiségfejlesztés I. II. az adott szakterület legújabb szaktudományi és szakmódszertani ismeretei / speciális szakmódszertani ismeretek a szakközépiskolai, szakiskolai ágazatra jellemző konfliktushelyzetek, problémák a tanítási gyakorlat során I. II. digitális pedagógia a mentori munkában

További feladatok modulok anyagának egyezményes formátumban történő kidolgozása az attitűd és kompetencia vizsgálatok kérdőíveinek összeállítása a képzés minőségbiztosításának átgondolása, dokumentumok elkészítése próbaképzés elindítása 2010. februárjában

Köszönöm a figyelmet!