Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kommunikáció az egyetemen – I. konferencia
Advertisements

Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Az „Y generáció” egyeteme
Tájékoztató a kötelezően választható szakirányokról és specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
DPR kommunikáció alapelvei
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
1 Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 17.
Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Kaliforniai felsőoktatás rendszere Kocsis Viktória Kommunikáció az egyetemen kurzus konferencia
Kommunikáció az egyetemen kurzus Farkas Lívia előadása
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
ETR konferencia, 2008 április 10-11, Szeged Dr. Zimányi Krisztina Az oktatásmenedzselés tapasztalatai.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.
Kommunikáció az egyetemen
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
2005. Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt PTA TÁMOGATÁSI PROGRAM IHM költségvetéséből Neumann Táborok.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
BA Szakirány-választás Határidő (hétfő) 8 órától (vasárnap) 24 óráig!
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
Germanisztika (német) alapszakos képzés
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Szeretettel köszöntjük a PTE BTK Orientációs Napjain!
Kooperáció a felsőoktatásban
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Tájékoztató specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Rendezvényszervezés Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok! Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok!
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Előadás másolata:

Az elsőéves egyetemi hallgatók tájékozódása és tájékoztatása a „szolgáltató egyetemen” Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak Kommunikáció az egyetemen konferencia Pécs 2010.04.17. Pécs: PTE-n azon belül is BTK 1

Tartalom Szolgáltató egyetem Hatékony kommunikáció Országos irányelvek, statisztikák PTE-BTK Elsőévesek tájékoztatása különbőző fórumokon Elsőévesek tájékozódása, információ-szerzési stratégiák Tapasztalatok, értékelés

Megfelel-e a kor igényeinek? Gazdálkodó – szolgáltató – vállalkozói egyetem A szolgáltató egyetem: Gazdasági és üzleti szolgáltatások Társadalmi-gazdasági kapcsolatok Versenyképes képzések Külső igények A tudás létrehozása, eladása, az eredmények ellenőrzése Menedzser-típusú vezetés Kommunikáció? Időbeliséget is jelöl és a szolg.ó egyetemtől kezdve már egy beágyazódást a társ.ba is A szolg. Egy: gazd.i és üzleti szolg.ok->ebbe bele kell, hogy tartozzanak a kommunikációs dolgok is, pl: Sokkal szervesebb részei az adott régió, közeg életének, felelősségük van. Sok szempontból körül lett és lehet járni, de akommunikáció is ide sorolható, vajon ott is szolgáltató a szolgáltató egyetem? 3

Kommunikáció Kétirányú kommunikáció Hatékony igazgatás: Felsőoktatás: Jól működő kommunikációs csatornák Megfelelő információ-áramlás az érdekelt felek között Két irányban Felsőoktatás: Egyetemek – Állam Egyetem – Hallgatók 4

Irányelvek Az oktatás információs rendszerének feljesztése A felsőoktatási intézmények szolgáltató szerepének erősítése Modern szolgáltató egyetem képe Magas színvonal: kollégium, könyvtár, informatikai infrastruktúra

Pécsi Tudományegyetem 2007: a „szolgáltató” egyetem előkészítése 2007-2009: áttekinthetőség, kényelem rövidebb feldolgozási idő ügyfélközpontúság egyablakos ügyintézés elektronikus ügyintézés Tervek: 2007-ben Ügyfélközpontúság: vagyis a hallgatóók!!!! 7

Hallgatói elégedettség (2009)‏ felvi.hu bölcsészettudományi képzési terület 2009 első 8 adat Pár szó a felvi.hu felméréseinek módszeréről 8

Hallgatók tájékoztatása tanulmányi ügyekben (2009)‏

PTE-BTK Elsőévesek tájékoztatása Orientációs napok CD Tanszékek TO Kiadványok: PTE útikalauz hallgatóknak

Orientációs napok „megannyi lehetőség, amely hozzájárul ahhoz, hogy informálódjon, s hogy együtt járjunk jól” (CD)‏ Kötelező Az órafelvételt megelőzően TO; oktatók és demonstrátorok közreműködése CD Etr Index, űrlapok, moodulo Tantervi struktúra AZ első és legfontosabb fúrum az ideérkező hallgatóknak!! Az órafelvételük kezdete előtt (ált. aug. utolsó hete)‏

CD Hasznos tudnivalók: Tantervek: Etr: Ütemezés Aktuális teendők Költségtérítés Szolgáltatások (könyvtár, kollégium, internet...)‏ Információkérés és hozzáférés Tantervek: Útmutató Fogalomtár Etr: Beiratkozás Tanrend Vizsgára jelentkezés Térkép!!!! :)‏ Itt kimutatni arra, hogy a mindenkori aktualitásokat majd megtaláljáj az ert.ben és a BTK honlapján

PTE-BTK magyar szak – tanszéki tájékoztatás Nyelvtudományi Tanszék Klasszikus Irodalomtörténeti és Összehasonlító Irodalomtudományi, ill. Modern Irodalomtörténeti és Irodalomelméleti Tanszékek Milyen fórumokon tájékoztatják az ide érkező hallgatókat? Ezeken milyen tudnivalókkal látják el őket? Milyen tapasztalatok vannak a fogadtatással kapcsolatban? Kihasználják a diákok ezeket az információ-szerzési lehetőségeket? Változott-e valami az elmúlt években? 13

Tanszéki tájékoztatás Orientációs napon: a képzés célja, főbb tárgyai, szakmai törzsanyag, specializációkról, szakirányokról, elhelyezkedési lehetőségek Tanszéken folyamatosan Emailek küldése Etr, coospce Tanszéki hirdető, faliújság CoospaceXtra

Tanszéki tapasztalatok A TO és a tanszékek között olykor akadozik az információáramlás Nincsenek szakos levelezőlisták Kevesen használják a csx-t Egyre önállóbbak a hallgatók

Hogy látják ezt a hallgatók? Kérdőív: 30 elsőéves magyar szakos hallgató részvételével Honnan jutnak hozzá a különböző információkhoz? A tanszékek milyen módon tájékoztatják őket? Milyen gyakran látogatják a különböző információs bázisokat? Mi lehet az oka, ha mégis lekésnek valamiről? Általános tapasztalatok és a tanszéki kommunikáció értékelése 16

Honnan? 17

Tanszékek 18

A különböző információs bázisok látogatottsága 19

Általános tapasztalatok Időben eljutnak az információk a hallgatókhoz, viszont gyakran több helyen kell utánanézni azoknak Tudják, kihez fordulhatnak segítségért Coospace kihasználtsága Aktualitások a faliújságon Magukra vannak utalva? Bonyulult utánajárni? Az infók szétszórtsága, az, h több helyen kléne utánanézni dolgoknak többször szerepelt a válaszokban – ezzel érdemes lenne kezdeni valamit!!!! 20

Tapasztalatok és értékelés Problémás pontok: TO Tanszékek gyakran nem egyeztetnek egymással Nagyon ritkán maradnak le az információkról, ha mégis: Téves információkat kapnak Saját hiba, figyelmetlenség Nincs elérhető információszerzési-csatorna Későn küldött értesítők Összességében közepesre értékelt tanszéki tájékoztatás

Köszönöm a figyelmet! Murin Emese

Felhasznált irodalom Bölcsészkari vademecum elsőéves hallgatók számára 2009. PTE-BTK, Pécs. (CD)‏ Ficzere Lajos: A felsőoktatás konzultációs rendszere. Felsőoktatási Koordinációs Iroda, Budapest, 1992. Gerencsér József: PTE útikalauz hallgatóknak. PTE-EHÖK, Pécs, 2007. Hrubos Ildikó: Gazdálkodó egyetem, szolgáltató egyetem, vállalkozó egyetem. In: Hrubos Ildikó (szerk): A gazdálkodó egyetem. Felsőoktatási Kutatóintézet Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 2004. Lengvárszky Attila: Eredmények és tervek a Pécsi Tudományegyetemen az oktatásigazgatás területén (ppt) Letöltve: 2010.04.02. Nádai László: A VIR és a DPR rendszerek szerepe az ágazati irányításban. 2009 (ppt) Letöltve: 2010.04.02. Sági Zsolt: A magyar felsőoktatás fejlesztésének stratégiai kérdései. A II. Nemzeti Fejlesztési Terv. 2005 (ppt) Budapest. Letöltve: 2010.04.02. Tóth Tamás (szerk): Az európai egyetem funkcióváltozásai. Professzorok háza, Budapest, 2001.

Internetes források: www.felvi.hu www.btk.pte.hu http://www.u-kaposvar.hu/index.php?p=rektori https://coospace.tr.pte.hu www.csx.hu