Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Agria Media Eger, október
TÁMOP /1/B A kompetencia - alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése projekt. Projektzáró rendezvény.
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A tanárképzés szerkezete
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B

Konzorcium: A Pécsi Tudományegyetem és a Kaposvári Egyetem között, a 2009.12.01. és 2011.11.30 időintervallumban.

Agrármérnök tanár Ma. képzés KE pályázati iroda: Budvig Linda A pályázat szakmai felelős: Dr. Martinkó József KE Gazdasági Igazgatóság: Bodor Mónika Pályázati koordinátor: Tóth Anett Agrármérnök tanár Ma. képzés

Pályázati szakfelelős a KE részéről: Dr. Martinkó József tanszékvezető egyetemi docens KE PK, Pályázati koordinátor: Tóth Anett, Pénzügyi és munkaügyi bonyolító: Bodor Mónika 1. Részprojekt felelős: Ákli Istvánné (egyben a szakfelelőst helyettesítő) Résztvevők: Holjevicz Ferencné Katóné Antal Yvette Gelencsér Attiláné 2. Részprojekt felelős: Szabó Gábor. 3. Részprojekt felelős: Dr. Martinkó József Összesen: 8 fő

1. részprojekt A regionális szolgáltató és kutató központhoz kapcsolódó hálózati együttműködés kialakítása Felelős: KE PK Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézet Igazgató: Ákli Istvánné Résztvevők: Katóné Antal Yvette Gelencsér Attiláné Holjevicz Ferencné

Tevékenységek Felelős: Ákli Istvánné. Résztvevő: Holjevicz Ferencné 1. ,,Pedagógusképzést kísérő és követő gyakorlati képzés folyamatának és a gyakorló közoktatási intézményeket felkészítő programnak a kidolgozása, valamint kísérleti jellegű megvalósítása”. Résztvevők: PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola munkacsoportja PTE Deák Ferenc Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium munkacsoportja PTE I. sz. Gyakorló Általános Iskola munkacsoportja PTE PMMK Pedagógia Tanszék munkacsoportja Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja munkatársai Kaposvári Egyetem Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézete

Tevékenységek Felelős: Katóné Antal Yvette 2. A Közoktatási intézményekben a gyakorlatot vezető mentorok kiválasztására és felkészítésére vonatkozó módszertan kidolgozása , a mentorképzés megszervezése, indítása minőségbiztosítása Résztvevők: PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola munkacsoportja PTE Deák Ferenc Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium munkacsoportja PTE I. sz. Gyakorló Általános Iskola munkacsoportja PTE PMMK Pedagógia Tanszék munkacsoportja Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja munkatársai Kaposvári Egyetem Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézete

Tevékenységek Felelős: Gelencsér Attiláné 3. A tanárképzést és mentorálást támogató innovatív technológiák, módszerek és eljárások elterjesztése. „MÓDSZERVER” Résztvevők: PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola munkacsoportja PTE Deák Ferenc Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium munkacsoportja PTE I. sz. Gyakorló Általános Iskola munkacsoportja PTE PMMK Pedagógia Tanszék munkacsoportja Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja munkatársai Kaposvári Egyetem Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézete

Az előkészítés időszakában és 2009.12.01-óta lezajlott tevékenységek 1. Projektindító megbeszélés: 2009.10.15 (KE PK)- 11.25 és 12.15. (PTK). Célok, tevékenységek áttekintése a nyertes pályázat tükrében A pedagógiai kar képzési koncepciójának megismerése A pályázat képzési koncepció kapcsolódási pontjai

2. Kapcsolattartási, együttműködési terv készítése Adatgyűjtés Potenciális gyakorlóhelyek számbavétele Lehetséges mentorok számbavétele Kommunikációs csatornák kiépítésének terve

3. Mentorok kiválasztása A kiválasztás szempontjai A felkészítésre vonatkozó módszertan Minőségbiztosítási rendszer kidolgozásának koncepciója Irányelvek meghatározása Prioritások Ötletelés

4. Gyakorlóhelyek A lehetséges gyakorlóhelyek listázása: eddigi módszertani eredmények számbavétele A gyakorlóhellyé válás kritériumrendszere, alapelvei – irányelvek meghatározása

Kapcsolódási pontok más futó pályázatokkal A kapcsolódási pontok összegyűjtése TÁMOP 3.1.4 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP 3.2.2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP 3.1.6 Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének támogatása érdekében

2. Részprojekt ,,Tanár végzettségű szakemberek életpálya adatbázisa” Felelős: Szabó Gábor (KE GTK) ,,Tanár végzettségű szakemberek életpálya adatbázisa” Résztvevők: KE ÁTK KE GTK KE PK Neveléstudományi Tanszéke (jelenleg: Pedagógiai Tanszék)

1. vizsgálat A tervezett monitoring rendszer moduláris felépítésű, amely a következő elemekből áll össze: 1. A jelenleg aktív tanulmányokat folytató hallgatókra terjed ki akik a régi ,,egyfokozatú” kifutó agrármérnök tanár képzés, valamint a un. bolognai kétfokozatú Ma. agrármérnök tanár képzésben, tanulnak valamint a 2010. normál és 2011. keresztfélévben felvételiző terjed ki. Pedagógus szakma bemeneti motivációinak Pedagógus szakma attitüdeinek vizsgálat Pedagógus szakma kimeneti attitüdeinek vizsgálata

2. vizsgálat Pedagógus diploma munkaerő-piaci sikerességének vizsgálata: Pedagógus diploma munkaerő-piaci sikerességének vizsgálatának célja a végzett pedagógusok munkaerő-piaci helyzetének, munkavállalói tapasztalatainak, munkaerő-piaci- elhelyezkedési stratégiájának, a képzés és intézményi szolgáltatások munkaerő-piaci tapasztalatok fényében történő értékelésének és a végzettek továbbképzési motivációinak feltérképezése.

Célcsoport A motivációs vizsgálatok a KE aktív tanár szakos hallgatókra ki terjed. Hallgatónak a 2005. évi CXXXIX. Felsőoktatási törvény 11. § (1) és (2) képzési ciklusainak valamelyikében aktív tanulmányokat folytató személyt tekintjük. A munkaerő-piaci sikeresség vizsgálat 2005. évi CXXXIX. a 60.§ (4) szerint végbizonyítvány tett, 60.§ (1) szerint záróvizsgát tett, a 62.§ szerint oklevelet szerzett hallgatókra illetve végzettekre terjed ki. (A KE-n 2001-2011 között végzett agrármérnök tanárok (p=294)

3. részprojekt Felelős: Dr. Martinkó József A tanári mesterképzés minőségének digitális tananyag fejlesztéssel való javítása A mérnöktanári képzés oktatási folyamatának eredményességét a szakmai kulcskompetenciák megfelelő szintre történő fejlesztése jelenti. A fentieket figyelembe véve a kompetenciák fejlesztését több megközelítésben és a tantárgyakkal párosítva kezeljük. A projekt céljait az egyes tantárgyak tartalmát kifejező - önállótanulást is biztosító - e learninges tankönyvek fejlesztést kívánjuk megvalósítani (3-4 db). Együttműködők: -KE ÁTK, -KE PK -PTE Pollach Mihály Műszaki Kar

Alapismereti tantárgyak Kötelező szakmai tantárgyak Választható speciális szakmai tantárgyak Kompetenciák  Szakmai kompetenciák Bevezetés a pszichológiába Fejlődéslélektan Pedagógia pszichológia Pedagógiai logika Neveléstörténeti és elméleti alapok Oktatástan Szakmódszertan Oktatás informatika és technika Nyelvművelés, retorika Iskolai tanítási gyakorlat Művelődéstörténet Közoktatás politika Politológia Tehetséggondozás Szociális kompetenciák Szociálpszichológia Pedagógia -pszichológia Személyes kompetenciák Ön- és ember ismeret Ped. Képesség fejl. Gyakorlat Módszertani kompetenciák Módszertanok (a szakirányoknak megfelelő szaktantárgyak). Iskolai tanítási gyakorlat

E-learninges labor A tartalmi elemek megvalósításhoz az egyetemen (KE PK) felállítunk egy e-learninges labort (a szükséges hardver és szoftver hátteret az pályázatban elnyertük – a közbeszerzést a pályázati előleg beérkezés után elindítjuk.), Az egyetem e-learninges szabványként az ILIÁSZ-t működteti (Referenciák: ZMNE és a Gábor Dénes Főiskola), Az e-learninges labort első két évben főleg a pályázati célok (agrármérnök tanári e-laerninges tankönyvek elkészítése), később (vagy párhuzamosan) az egyetem digitális tananyagfejlesztés szolgálatába kívánja működtetni. A labor technikai működtetéshez, a KE Informatikai Igazgatóság biztosít (részmunkaidőben) szakembert.

Hogyan fejlesztjük az e-learning tananyagokat (a Gábor Dénesen működő rendszert adaptálva)?                                                                                                                  A tananyagfejlesztés menete: On-line tananyag készítése több módszerrel történhet, így például: Az MS Word segítségével, a GDF szabványos stíluslapot alkalmazva. Az ILIAS belső szerkesztőjével. Az iLEX szoftver segítségével, amely az Open Office formátumú dokumentumok ILIAS tananyaggá konvertálását végzi el.

Költségvetés 249 840 000 Ft Főösszeg megoszlása: 202 160 e Ft.(161 728 e Ft támogatás + 40 432 e. Ft. önerő) a PTE és 47 680 e Ft.(38 144 e Ft. támogatás+9 536 e Ft. önerő. Előleg 13 350 400 Ft )KE a részére.

Köszönöm figyelmüket !