Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, 2012. október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Advertisements

Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Pályaválasztás 2014/15.
Bemutató óra és megbeszélés ECML Kontaktpont október 4.
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Göcseji Múzeum •.•..\Piano.mp3. „Diák-barát múzeum, múzeum-barát diák” Közhasznú munka lehetőségek diákoknak.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Angol nyelvi kompetencia
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Nyiss velünk a világ felé ! PTE BTK Idegennyelvi Lektorátus Zank Ildikó.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Kompetensek lettünk? június 27..
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
A szaknyelvoktatás helyzete és jövője Hidasi Judit/ BGF
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
2011-es népszámlálási adatok Decsről : iskolázottság, gazdasági aktivitás, nemzetiség, vallás Készítette: Herke Boglárka.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
DARUS a gyermekekért.
ROLUL PARTENERIATULUI Lic. Tehn. Puskas Tivadar – Clusterul TMEC
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz Központ

Az előadás felépítése Történeti áttekintés Miért tanulunk nyelvet Miért változtatunk A nyelvtanár szerepe és helye Egy felmérés előzetes következtetései

Nyelvoktatás reformja 90 –es évek változásai Kötelező orosznyelv oktatás eltörlése Szabad tankönyvpiac Kommunikatív és poszt kommunikatív nyelvpedagógia Európai Referenciakeret

Nyelvtanulás: mikor,mit,miért? Nyelvtudás pluszt jelentett Kötelező orosz tanulás Nem volt elvárás a nyelvtudás pl. a munkahelyeken Kevés lehetőség az idegen nyelv használatára a tanórákon kívül Elvárás a nyelvtudás, a kommunikációra való képesség Napi kapcsolat a tanult idegen nyelvvel Digitális világ lehetőségei Nyelvtudás nélkül nem megszerezhető a végzettség Érettségi alapkövetelmény

Miért változtatunk? Alkalmazkodunk a megváltozott igényekhez

Nyelvtanár: a katedráról leszállva, a diákok között találjuk megismerteti a diákot a tanulás eszközeivel, módszereivel szem előtt tartja a diákok egyedi igényeit (perszonalizáció) aktív nyelvhasználatra ösztönzi diákjait képes kilépni az iskola falain kívülre partner

Megváltozott feltételek az orosznyelv oktatásban A feltételekhez alkalmazkodó megváltozott stratégiák A diákok életkora (idősebb tanulók) 2. vagy 3. idegen nyelvként választják Szabad választás – belső motiváció Számítógépek elterjedése Megváltozott célok ( mire fogom használni a nyelvet?) Középpontban a diák A tanulási folyamat felgyorsulása Kaligrafikus írástanítás elvetése Motiváció fenntartása könnyebb (saját választás miatt) IKT maximális kihasználtsága

Átlagértékek ( a kérdésekre adott válaszok átlagértékei alapján)

Köszönöm a figyelmet! Спасибо за внимание! Elérhetőség: