Rögtön megnézzük a részleteket…
Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI EGYETEM Közgazdaságtudományi Kar Közgazdász Klub Sopron, november 6.
Mik jellemeznek egy jó márkát? Ismert Elismert Állandó minőséget testesít meg Megbízható Egyedi Stb. (Ezeket kell megjeleníteni PB során!)
A SZEMÉLYES MÁRKA KAPCSÁN JÓ TUDNI E téren is tudatos márkaépítésre van szükség. Céges, nem csupán egyéni érdekről van szó. Szakértő(k) bevonása lehet szükséges (coach, kommunikációs szakember, pszichológus).
A személyes márka építésének legfontosabb szakaszai és eszközei 1.Anyaggyűjtés. (A személyiség-jellemzők megismerése.) 2.A célcsoportok meghatározása 3.A márkaépítő eszközpark kidolgozása
Anyaggyűjtés Sajtószemle Önarckép Portrék (360 fokos felmérés - barátok, családtagok, munkatársak bevonásával)
Önarckép - Átfogó kérdőív Kb. 60 kérdés Személyre, helyzetre, célokra fókuszálva kell összeállítani. (Forrás: dr. Serényi János ©)
Portrék A helyzettől, céloktól függően 360 fokos felmérés - barátok, családtagok, munkatársak bevonásával)
Az erősségeim bemutatása - Erősségeim - USP-k (call center, értékesítés stb.) - Ezek beépítése a szakmai mondandómba - Ezek beépítése a „privát” mondandómba - „Biztosan elmondom” (akár 1 percben is)
„Kötelező tantárgyak” Hatékony, empatikus kommunikáció Prezentáció
Mark Twain „Az emberi elme nagyszerű. Születésedkor elkezd működni, és ez egészen addig tart, amíg el kell elkezdened egy előadást.”
Prezentálás, előadás
Már ma hasznosítsuk a jövő lehetőségeit!
Stressz A prezentáció előtt Fiziológiai problémák A prezentáció közben Blackout Ellenséges (vagy csak annak vélt) közeg Az életszerű gyakorlás ereje
Hatékony kommunikáció Szót érteni kommunikációs partnerünkkel Bizalom Rugalmasság Empátia Kenyérpirító-elv
Nehéz kérdések kezelése Nyugodtan, magabiztosan. A tény és a vélemény megkülönböztetése. Csak addig védjük az álláspontunkat, amíg az védhető! (De addig feltétlenül.) A vitát ítéljük hasznosnak!
Képkialakítási irányok (célcsoportok, eszközök) Főnök, tulajdonos Beosztottak Ügyfelek Szakma, versenytársak Sajtó Egyéb ( döntéshozók, karitatív szervezetek, nemzetközi fórumok.)
Érdemes, szinte kötelező a saját márka építése Mint Warren Buffett mondta :
„ Fontos, hogy Neked is legyen jól felépített márkád, speciális üzenetrendszered. Ennek hiányában lenullázod a tartós üzleti sikerek lehetőségeit.”