Ozsváth Károly NYME ACSJK Testnevelési Tanszék. Fábián Gy. – Zsidegh M.: A testnevelési és sporttudományos kutatások módszertana, 185-226. p. (SPSS: 185-226.p.,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Két fedvény korrelációjának meghatározása
Advertisements

Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Üzleti Információgazdálkodási és Módszertani Intézet Összefoglalás - Faktor- és klaszteranalízis - Petrovics Petra.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
Összetett kísérleti tervek és kiértékelésük
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
Az összehasonlító rendezések
Excel: A diagramvarázsló használata
Főkomponensanalízis Többváltozós elemzések esetében gyakran jelent problémát a vizsgált változók korreláltsága. A főkomponenselemzés segítségével a változók.
Potenciális feladattípusok
Összefüggés vizsgálatok
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
Statisztika II. II. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Ozsváth Károly NYME ACSJK Testnevelési Tanszék
Ozsváth Károly NYME ACSJK Testnevelési Tanszék. Faktor = „jellemző”, „háttérváltozó” A faktoranalízis (FA) alapjában a változók csoportosítására, redukciójára.
Ozsváth Károly NYME ACSJK Testnevelési Tanszék. II. Országos Sportinformatikai Szimpózium A sportinformatikai szimpózium előadásai kimondva.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
Dr.Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
Ozsváth Károly NYME ACSJK Testnevelési Tanszék. A diszkriminanciaanalízis (DSC, DISCRIMINANT) /{ DA, MDA }/ csoportok közti különbségek (különbözőségek),
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
SPSS bevezetés.
SPSS leíró statisztika és kereszttábla elemzés (1-2. fejezet)
SPSS többváltozós (lineáris) regresszió (4. fejezet)
SPSS többváltozós regresszió
Főkomponens és faktor analízis
Kvantitatív módszerek
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
Az F-próba szignifikáns
HATÉKONY SAJÁTSÁGKIEMELŐK KÉPEK ÖSSZEHASONLÍTÁSÁHOZ MobileAssistant workshop, május 4. Főnix Inkubátorház, 4029 Debrecen, Csapó u. 42. A ép III/2.
Statisztika a szociológiában
Képek beillesztése. A beszúrandó képnek abban a mappában kell lennie, ahol a html oldalad forráskódja található! Először mindig a képet szúrjuk be, majd.
Internet Sales 2010 Budapest. 2 Új ISA elérhetősége 2. lépés: Bejelentkezés a rendszerbe a MOL Nyrt-től kapott „Név” és „Jelszó”-val:
Adatbányászati módszerek a térinformatikában
Többváltozós adatelemzés
Többváltozós adatelemzés
Többváltozós adatelemzés
Következtető statisztika 9.
A sztochasztikus kapcsolatok (Folyt). Korreláció, regresszió
Digitális képanalízis Pontoperátorok, matching. Nézzünk egy példát!
Paleobiológiai módszerek és modellek 7. Hét TÖBBVÁLTOZÓS ADATELEMZÉS
Faktoranalízis az SPSS-ben
Többváltozós számítások
A feladat : Építsünk AVL-fát a következő adatokból:100,170,74,81,136,185,150,122,52,190,144 (Az AVL-fa olyan bináris keresőfa, amelynek minden csúcsára.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Sztochasztikus kapcsolatok
Az internetes keresési módszerek
Az egyik legnagyobb előnye hogy magyar nyelvű és ezáltal egyszerűen használható. További nagy előnye az hogy ingyenesen használható és letölthető. A Gimp.
Vargha András KRE és ELTE, Pszichológiai Intézet
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
NYME ACSJK Egészség-tudományi Laboratórium
8. osztály Beszúrás. Töréspont  Kurzor elhelyezése.  Beszúrás menü, töréspont parancs.  Vagy CTRL + ENTER.  Oldaltörés.
A költségteljesítmény mérése (költség kontroll) A költségek pontos mérése kritikus fontosságú a projekt előrehaladása során, mert a költség a termelékenység.
Kutatási beszámoló 2002/2003 I. félév Iváncsy Renáta.
Fájlszervezés Adatbázisok tervezése, megvalósítása és menedzselése.
Készítette : Giligor Dávid Neptun : HSYGGS
Talajminták vizsgált paraméterei Durva homok ( 2,0 - 0,2 mm) Finom homok ( 0,2 –0,02 mm ) Por ( 0,02 – 0,002 mm ) Kolloid agyag ( 0,002 mm alatt ) Fizikai.
‘08 bevallás önellenőrzése, helyesbítése UJTB program esetén
A jövő HR megoldása Fejér Tamás. perbit.insight Munkavállaló kezelő Munkakör kezelő Toborzás kezelő Továbbképzés kezelő.
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
Kvantitatív módszerek
Gyakorlat.
Faktor- és főkomponensanalízis
Az Európai Unió tagországainak, a csatlakozásra váró országoknak
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Mérések adatfeldolgozási gyakorlata vegyész technikusok számára
Statisztika segédlet a Statistica programhoz Új verzióknál érdemes a View menüsor alatt a Classic menu-s verziót választani – ehhez készült a segédlet.
1. feladat Egy szerves preparatív reakciót 3 különböző katalizátorral végeztek el. Mindegyikkel 5-5 párhuzamos kísérletet végeztek. Arra voltak kíváncsiak,
Előadás másolata:

Ozsváth Károly NYME ACSJK Testnevelési Tanszék

Fábián Gy. – Zsidegh M.: A testnevelési és sporttudományos kutatások módszertana, p. (SPSS: p., Statistica: p.) Fájl: jud2.sta

Változók kijelölése

Módszer választás: Főkomponens módszer Alapbeállítás: 2 faktor, sajátérték=1 korláttal Kérhetők a leíró statisztikák, így a korrelációs mátrix.

Vissza a módszer kiválasztás ablakba, majd a sajátértékek lekérése.

A két faktor 42,5%-ban magyarázza a teljes varianciát. Ez kissé kevés, a kiszűrendő faktorok számának meghatározásához a kavics ábra („Scree plot” nyújthat segítséget: annyi faktort érdemes elkülöníteni, ahány töréspont található a kavics ábrán. Jelen esetben ez 4.

A 4 faktor már 62%-át magyarázza a teljes varianciának. Ezt követően kell a faktortöltést, a faktorsúlyokat lekérni. („Loadings”)

Ha gondot okoz a faktorok értelmezése, akkor forgatással, rotációval lehet próbálkozni az áttekinthetőbb kép érdekében.

Scores: egyedi/egyéni faktorértékek Pl. az 1 faktor állóképességi jellegű faktor, az itt magas faktorértéket mutató versenyzők állóképessége magas szintű.

Más módszer is választható, pl. a „legnagyobb valószerűség”, a „maximum likelihood” módszer. Itt a scree plot azonban csak a kiszűrt faktorok sajátértékét mutatja. Nézzük meg 3 faktorra az analízist. Látható lesz, hogy ezúttal a rotáció nem változtatja meg az értelmezhetőséget.

A FA tehát nem szokott teljesen egyértelmű képet adni, de segítségével sokoldalúan lehet adatainkat elemezni. Csak sok változót tartalmazó, magas elemszámú vizsgálatok esetén van értelme használatának. A FA a „sokból keveset” alapelve szerint segíti az áttekintést vizsgálataink eredményei között.

The End of FA2