5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Témahét a 3. b osztályban október
Advertisements

6.tétel Ön egy kisvállalkozás számítástechnikai munkatársa. Munkahelyén mindössze néhány számítógépes munkahely van. Feladata a kisebb hardveres hibák.
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
• Kiemelt céljaink, feladataink • Megvalósult programjaink képekben
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Primer és szekunder kutatás
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
Piackutatás.
Az anyag tulajdonságai és változásai
Közönségkapcsolat (public relations)
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Készítette: Magyar Orsolya
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
Humánerőforrás Kontrolling
A marketingkommunikáció
A marketing piac tartalma
A kompenzálásnak 3 lehetséges módja van: Δ=0 →amikor nincs kompenzálás Δ>0 →a kompenzálás érték pozitív Δ
Titokzatos vásárlók.
2011.szeptember 26. Balatonalmádi
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
Vizsga feladatok (Minta)
A MEGFIGYELÉS Hosszabb-rövidebb ideig tartó észlelés, mely bizonyos hatások okozta jelenségek, folyamatok megfigyelésére ad lehetőséget.
Gazdaságstatisztika 10. előadás.
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
A kriminálpszichológia
Megfigyelés fogalma A tudományos megfigyelés Céltudatos Tervszerű
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
A diák(ok)hoz Ez a diasorozat a 2010-es ET diákból készült. A honlapon lévő 18 diasorból az első 14 diát tartalmazza. Minden lényeges dolgot tartalmaz*,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Szakember Kérdések Megállapítás Megoldási javaslat javaslat Árajánlat Megvalósítás Pénzügyi Szakember Bemutatkozás Elemzés Ajánlat készítés Specialisták.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kutatásmódszertani dilemmák
A korrupció hazánkban Előadó: Sefcsik Balázs
13 – as Tétel! Vállalatánál adatbiztonsági okokból biztonsági mentések alkalmazását veszik fontolóra. Az Ön feladata, hogy a döntéshozók számára ismertesse.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
 A matematikai statisztika a természet és társadalom tömeges jelenségeit tanulmányozza.  Azokat a jelenségeket, amelyek egyszerre nagyszámú azonos tipusú.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Egyéb műszaki jellemzők
1 „Lightweight” biztonsági megoldás rádiófrekvenciás azonosítással támogatott elektronikus kereskedelmi környezetben Cserbák Márton Konzulens:
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Az állatok tanításának módszertana. Az állatok tanításának algoritmusa 1.Az állat neve – Magyar tudományos név – Szinoním nevek – Latin név (érdekességnek)
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.
Indítás „Zöld mezős” vállalkozással 0-ról indított vállalkozás Előnyei: – Vállalkozó elképzelései szerint alakítható Hátrány: – Időigényes – Nehéz hitelezőt,
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Értékelő és Fejlesztő Központ
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Olympus i-speed 3 ipari gyorskamera
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
A marketinginformációs rendszer
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek ezt a módját? Helyezze el a megfigyelést a piackutatás módjai és módszerei között! Ismertesse a megfigyelés fajtáit, előnyeit és hátrányait! Készítette: Magyar Orsolya

A megfigyelés fogalma, jellegzetessége A megfigyelés során természetes környezetben (általában úgy, hogy a megfigyeltek nem tudnak róla) a vizsgált személyek viselkedése vizsgálható előre eltervezett módon. A tapasztalatokat leírják és elemzik. A megfigyelés látható jelenségeket rögzít, ezért okokat nem tud feltárni, de számszerűsíteni lehet a kialakult helyzeteket.

A megfigyelés tárgya szerint lehet Emberek (vásárlók, szolgáltatást igénybevevők, eladók, tárgyalópartnerek magatartásának, viselkedésének megfigyelése előre beállított helyzetekben) Valamely gazdasági jelenség (árak alakulása, választékvizsgálat, konkurencia reklámmunkája, PR. tevékenysége)

A megfigyelés két fajtája ismert résztvevő megfigyelés : A kérdező a célkitűzésnek megfelelően a megfigyelt személlyel együtt végigjárja a vásárlási útvonalat, figyelemmel kíséri a vásárlási folyamatot, közben lejegyzi a megfigyelt motivációit és verbális reakcióit. nem résztvevő megfigyelés : észrevétlenül, kívülállóként kísérik nyomon az eseményeket. Például figyelik mások vásárlási folyamatát.

A megfigyelést az alábbi lépések szerint kell megtervezni ki kell választani a megfigyelés témakörét megfigyelési tervet kell készíteni. fel kell készíteni a munkatársakat meg kell határozni a megfigyelés idejét, helyét, helyszínét. próbamegfigyelést kell végezni a véglegesítés után el kell végezni a megfigyelést. a gyűjtött információkat ellenőrizni, feldolgozni és elemezni kell. ha szükséges ki kell egészíteni a megfigyelést el kell készíteni a beszámolót.

A megfigyelés csoportosítása, fajtái

A megfigyelés lehetséges területei

A megfigyelés előnyei és hátrányai