Közforgalmú közlekedés szervezése 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Advertisements

RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
A fuvarozási ágak díjazása
Béren kívüli jutatások 2012 IVSZ Badak Béla okl.könyvvizsgáló
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója
Mobilitás-utazási módok
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
A környezetvédelem intézményrendszere
Idegenforgalmi statisztika
Veszprém megye bűnözése1. A polgárőrség feladat ellátásával kapcsolatos pályázati elszámolások, illetve a dokumentálást érintő gyakorlati.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Volán Egyesülés
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Szimulációs modell a közforgalmú közlekedés operatív forgalomirányításának hatékonysági vizsgálatára Dr. Winkler Ágoston egyetemi tanársegéd Széchenyi.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Állam munkavédelmi feladatai
A városi tömegközlekedés III.
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
Városi tömegközlekedés
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
WEBBASE - GPS alapú elektronikus menetlevél
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Miről lesz szó? e-ticketing
X. Vasútgépész Napok október 6.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
FUTÁR projekt – célok és eszközök
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
Munkaköri leírás, Markov analízis
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Előadó: Lehmann Ferenc
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
Közigazgatás-Műszaki közigazgatás
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése. Hálózat Az öt szakasz közötti összefüggések Területfelhasználási jellemzők – Lehetőségek a tk. szempontjából.
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Járattervezés, fordatervezés, vezénylés, operatív forgalomirányítás a közúti közforgalmú közlekedésben 2016.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Az utazási igények megismerése
Priv. Doz. Andreas SCHÖBEL Győr – március
Busexpo A korszerű költségtérítési rendszer működtetésének
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Hungarian Testing Board
Menetrendek.
Előadás másolata:

Közforgalmú közlekedés szervezése 1.

Felosztás Helyi – önkormányzati felelősség Helyközi – állami felelősség Elővárosi-városkörnyéki Megyei-regionális Távolsági Nemzetközi (nem közszolgáltatás) Közszolgáltatási szerződés Szolgáltatás meghatározása (menetrend) Tarifa megállapítása Egyéb feltételek (jármű, utastájékoztatás, stb)

Forgalmi kategóriák Helyi Helyközi Elővárosi Környéki (kistérségi) Megyei-regionális Távolsági Nemzetközi

Menetrendszerinti Rugalmas, igényvezérelt (DRT –Demand Responsive Transport)

Rendszer elemek/tervezés Megállók Megállósűrűség Megállók elhelyezése Utasforgalmi szempontok Forgalomtechnikai szempontok Hálózati szempontok (átszállások,)

Rendszer elemek/tervezés Vonal Helyi-helyközi Számozás Menetrend meghirdetés vonalanként történik Vonal járatokat tartalmaz Vonalon belül változó járati útvonal Járat viszonylat (végpont, útvonal, megállóhelyek) járathossz, menetidő, üzemi (utazási sebesség) Járatok számozása Megállótávolság

Rendszer elemek/tervezés Menetrend Kettős funkció: forgalomszervezés és tájékoztatás Időpontos – időközös Menetrendi mező - Indulási jegyzék

Menetrendi mező

Változó útvonal

Indulási jegyzék

Forda – járműforduló terv A forda egy jármű által egy nap alatt teljesítendő járatokat tartalmazza Egy jármű napi feladata Fordák száma = szükséges járművek száma Fordaidő és összetevői Fordakihasználás Létszámszükséglet

Forda

Menetrendábra Vonalas forda

A fordatervezésnél a járművezetők munkavégzésére vonatkozó előírásokat figyelembe kell venni

Osztott forda

Üzemvitel/végrehajtás Vezénylés Hosszabb távra (havi, heti, esetleg éves) Operatív (napi) Alapja a forda és a rendelkezésre álló járművek és a étszám Foglalkoztatási feltételek betartása Egyenlő munkaterhelés a járművezetőknek

Forgalom lebonyolítása Operatív irányítás A forgalom megfigyelése Akadályok észlelése Pálya, jármű, járművezető, utas, utasforgalom Beavatkozások Elszámolások, statisztika

Menetrendi teljesítmények Teljesített járatok száma (db) Járati km (hasznos km) (F) Férőhelykm (fhkm) (C) Szállított utasok száma (fő) (P) Utaskm (U) Átlagos utazási távolság (km) (s) S = Férőhelykihasználás (%) (a) a =

Költségek Járművek beszerzéséhez kapcsolódó költségek Amortizáció Km teljesítményhez kapcsolódó költségek Üzemeltetés Fenntartás Üzemidőhöz kapcsolódó költségek Közvetlen bér Általános költségek Üzemanyag költség ~30% Személyi ktsg ~ 40%

Gazdaságosságot meghatározó tényezők Járművek időbeli kihasználása Üzemi sebesség (üzemóra/megtett km) Férőhelykihasználás

Bevétel Tarifaszint kérdése Árkiegészítés Kompenzáció

Működtetési rendszer Szabályozott piac Verseny a megbízásért Ellátási felelős Közszolgáltatási szerződés Hatósági ármegállapítás Veszteségtérítés Szerződés teljesítésének ellenőrzése

Aktuális problémák Csökkenő igénybevétel Növekvő költségek Alulfinanszírozottság Az ellátásban érdekelt és a finanszírozó nem mindig azonos