JIDOKA A minőség beépítése a gyártási rendszerbe,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
A.A. Stádium Kft. Péczely György
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Általános áruismeret Termékfelelősség
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
SPC/SQC valósidejű rendszerekben 2000 November /Magyar Batch Fórum 1 Hi-Spec Solutions SPC/SQC in Real Time Systems (Statisztikai és minőségi szabályzás.
Minőségmenedzsment 5. előadás
Lean rendszerek egységes bevezetési modellje
Képzések.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségköltségek.
A TPM a Csanyikvölgyi telephelyen Hatvani Zoltán
10. Tétel.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségmenedzsment 9.előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Termelés és szolgáltatás 8.előadás. Termelés Termelés: a rendelkezésre álló erőforrások egy részének felhasználása arra, hogy más erőforrásokon tartós.
Minőségmenedzsment 7. előadás
Műszaki Tervezés 3. előadás
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Vizuális Management, szabványosítás
LEAN Manufacturing alapok
HACCP-előírások, alapvető higiéniai követelmények a vendéglátó üzletekben. Szoboszlai Gyula.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
MÍNŐSÉGBÍZTOSÍTÁSI RENDSZEREK KOMMUNIKÁCIÓJA Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Műszaki és Humántudományok Kar Marosvásárhely Készítette: Palkó Réka.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Ellenőrzés, visszacsatolás
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
Lean management ... egy kulcs a sikerhez
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
17. tétel.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A teljeskörű minőségirányítás (Total Quality Management)
A MINŐSÉG GARANCIÁJÁNAK EGYIK VETÜLETE: KOCKÁZATELEMZÉS Sipos Gáborné Minőségirányítási vezető.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
SUPERBRANDS B2B ELŐADÁS
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
Vinçotte Korszerű termelékenység- fejlesztési rendszerek
Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
Készítette: Trajer Péter
Beszállítás minőségbiztosítása
Megbízhatóság és biztonság tervezése
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
ToyotaTermelési Rendszer (TPS)
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
Minőségköltségek.
Continuous delivery: cél a működő szoftver. Forráskód és értéke A műszaki adósság és a csődhelyzet „Kódjátszma”: irány a kiváló minőség A kód újraírásának.
Continuous delivery: cél a működő szoftver
Gyors átállás – SMED ₤ehel’s Management Karcsúsítási program™
Protean Process Monitoring System Rövid ismertető.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Confidential – Jabil Proprietary Information 1 DO NOT PRINT THIS SLIDE – FOR ANIMATION PURPOSES ONLY – DELETE IF UNWANTED.
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
GYÁRTÁSTECHNOLÓGUS A Caterpillar Magyarország gödöllői telephelyére
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
6 szigma.
Kockázat és megbízhatóság
Termelés és folyamatmenedzsment Msc
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
Előadás másolata:

JIDOKA A minőség beépítése a gyártási rendszerbe, Lean, kaizen 2007. november 23. JIDOKA A minőség beépítése a gyártási rendszerbe, az önszabályozás kialakítása – Győr, 2008.04.09. Előadó: Stasztny Péter Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

A Jidoka megvalósítása A folyamat minőségi jellemzőjének beszabályo- zása és a „0 hiba” elérése a cél. Problémák felismerése Problémák esetén azonnali megállás Automatikus megállás / meghatározott állapotok esetén történő megállás Problémák feltárása ANDON, kijelző táblák, standard munkatábla A minőség beépítése Auto-matiz-musok kialakí-tása Kaizen célok A sze-mélyzet kialakítása Ember és gép szétválasztása Ismétlődő hibák kiküszöbölése - Poka-yoke

FMEA - Folyamat Hibamód és Hatáselemzés Lean, kaizen 2007. november 23. FMEA - Folyamat Hibamód és Hatáselemzés Egy olyan eszköz, amely elősegíti a hibák felderítésének, súlyosságának és előfordulásainak felmérését, továbbá azok kijavításához szükséges intézkedések lehetőségeit, a folyamatok fejlesztését és a kockázat csökkentési tervek kidolgozását. Miért tűnik mindig úgy, hogy tengernyi időnk van a hibák kijavításához, de sosincs elég időnk a hibák megelőzéséhez, úgy hogy egyből jól csináljuk a dolgunk? Ennek a módszernek a használata kötelezővé vált a QS-9000 és APQP által 1994-ben, majd átkerült az ISO/TS 16949:2002 szabványban is. Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

A Nulla-hiba elérésének módszertana A hiba megakasztja a gyártási folyamatot, a vevő nem kap darabot (csak szükségletre gyártunk!). Poka Yoke - módszer a hiba megelőzésére A hiba keletkezésének kizárása (valószínűségének jelentős csökkentése) A Poka-Yoke koncepcióját Shigeo Shingo, a Toyota Motor Corporation mérnöke fejlesztette ki, 1961-ben Zero Quality Control programként vezették be először. A Poka-Yoke alkalmazásának célja a termékhibák, a selejtek teljes körű megelőzése, az ellenőrzési ráfordítások minimalizálása, a hibamentes munkakörnyezet és One Piece Flow és Andon - módszerek a hiba eszkalációja ellen 5S, TPM – a diagnosztizálás elősegítése és a stabil műszaki háttér kialakítása

Lean, kaizen 2007. november 23. A hibák emberi okai „Az ember nem gép: elfelejt dolgokat, hibákat követ el.” Meglepetés, váratlan hiba Sietség, kapkodás Felügyelet hiánya Figyelmetlenség, gondatlanság, nem követi a standard előírásokat Felejtés Üzemzavar Szándékosság Gondatlanság Félreértés, tudattalan hiba Tévedés, hibás azonosítás Gyakorlatlanság, tapasztalatlanság Fáradtság, lassúság Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

A hibák műszaki okai Műszaki hibák: Hiányzó folyamat Folyamathiba Lean, kaizen 2007. november 23. A hibák műszaki okai Műszaki hibák: Hiányzó folyamat Folyamathiba A munkadarab rossz elhelyezése Hiányzó darab Más darab Más munkadarab megmunkálása Rossz művelet végrehajtás Rossz pozicionálás A berendezés rossz működése Szerszámok és készülékek nem megfelelő állapota, működése Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

Lean, kaizen 2007. november 23. Poka Yoke technikák A „Hard”, a műszaki megoldásokra és „soft”, az emberi megoldásokra alapozott Poka Yoke rendszereket alkalmazunk a gyakorlatban: Alakkal történő hibamegelőzés (pl. benzincsap, PC csatlakozó) Vezérlések (fényszóró kikapcsolás, számítógépes algoritmusok) Szervezési intézkedések, figyelmeztetések (pl. vészjelzés) Vizualizálás (pl. határminták, munkautasítások) Színjelölések (pl. tiltás/engedés, területek kijelölése, ásványvizes kupak) Hang, fényjelzések (pl. vészjelzések, Andon) Összekapcsolás Az 5S megfelelő körülményeket teremt a hibamentes gyártás számára. A TPM saját célja a hibamentes gyártás és ennek szolgálatába állítja a dolgozókat is. A Kaizen hatékonyan tudja támogatni a hibaforrások felszámolását. Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

NE FOGADJ EL CSINÁLJ TOVÁBBITS HIBÁT ! Lean, kaizen 2007. november 23. Hiba kezelés a „On Piece Flow” rendszerben Háromszoros ellenőrzés: Mit kaptam a sorban előttem lévőtől? Mit csinálok? Mit adok át a sorban utánam következőnek? NE FOGADJ EL CSINÁLJ TOVÁBBITS HIBÁT ! A 3 „Ne” Ne fogadj el hibát az előző folyamatból! Ne felejtsd el az ellenőrzést! Ne engedj hibát a következő folyamatba! Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

Önmegállító folyamat Ez egy olyan rendszer, amely gyártósor probléma, például a berendezés üzemzavara, vagy minőségi problémák esetén leállíthatja a gyártósort. Cél: Megakadályozni a hiba továbbjutását az állomásról. Jelzőrendszer bármilyen zavar esetére: Hibás termék Zavar a gyártóeszközöknél Emberi problémák Szokásos jelzések: Zöld: OK Sárga: várakozás, működési rendellenesség Piros: gépleállás, selejt

Mert? Mi a dolgozó feladata? Kulcsfontosságú, hogy a dolgozó A munkájára figyel Hatékonyan figyel a problémára. Azonnali akciót indít, Segítséget kér, ha hibát talál. Támogatja a probléma megoldást. Mert?

X Példák a Poka-Yoke megoldásokra Utána Elötte Vezető berendezések, Lean, kaizen 2007. november 23. Példák a Poka-Yoke megoldásokra Vezető berendezések, csapok Utána Elötte Munkadarab X Készülék Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

Példák a Poka-Yoke megoldásokra Lean, kaizen 2007. november 23. Példák a Poka-Yoke megoldásokra Konstrukciós változtatások, pl. a csavarfejen a rés nem megy végig, így a csavarhúzó nem tud lecsúszni Emberi hiba detektorok és jelzők Szint és közelségi kapcsolók Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality

Példák a Poka-Yoke megoldásokra Lean, kaizen 2007. november 23. Példák a Poka-Yoke megoldásokra Számlálók Védő berendezések Színkódolás Készítette: Toldi Sándor, Pannon-Quality