Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás
Kommunikációs helyzetek és vészhelyzetek az állatorvosi praxisokban HUNGAROVET KONFERENCIA Budapest Október 13, 2005 Dr.Gál Sándor Indianapolis, IN U.S.A.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Szennyezőanyagok légköri terjedése
Pest Megyei Orvosnapok 2006 Hogyan lássam el a beteget? Járó-, vagy fekvőbetegként? Dr. Domján Gyula.
© Gács Iván (BME)1/13 Kémények megfelelőségének értékelése Az engedélyezi eljárások egy lehetséges rendszere (valóság és fantázia )
Az impulzus tétel alkalmazása (egyszerűsített propeller-elmélet)
© Gács Iván (BME) 1 Szennyezőanyagok légköri terjedése A terjedés időbeli folyamatai BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Fenntartás, karbantartás
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Célja:az adott járműpark üzemképes állapotának biztosítása. A karbantartás folyamatait gyakran az üzemeltetést is kiszolgáló.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Járműfenntartás I. I. előadás
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Jármű meghibásodások elemzése
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
Ideális kontinuumok kinematikája
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Karbantartás szervezése
Hálótervezés Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor 18.
Az Alakfelismerés és gépi tanulás ELEMEI
Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban,
Nominális adat Módusz vagy sűrűsödési középpont Jele: Mo
Kapacitás, átbocsátóképesség, időalapok, az erőforrás nagyság, átfutási idő, a termelő-berendezések térbeli elrendezése. Átfutási idő számítások.
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Minőségtechnikák I. (Megbízhatóság)
Az elemzés és tervezés módszertana
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
$ Információ Következmény Döntés Statisztikai X.  Gyakorlati problémák megoldásának alapja  Elemzéseink célja és eredménye  Központi szerep az egyén.
Ipari Katasztrófák3. előadás1 A technika. Ipari Katasztrófák3. előadás2 A technológia kialakulása 1.Alapkutatás: a természettudományos össze- függések.
Programmozás Feladatok Telek Miklós BME Híradástechnikai Tanszék
Folytonos eloszlások.
Költség-minimalizálás az ellenőrző kártyák alkalmazásánál Feladatmegoldás, kiegészítés.
Balesetbiztosítás. Milliós segítség Választható csomagok, fix díjtételek Nem kell tarifálni! Nincs egészségügyi kockázatelbírálás!
Rendszerek megbízhatósága
Megbízhatóság és biztonság tervezése
Közúti és Vasúti Járművek Tanszék. A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez.
Rekonstrukció Alapfogalmak. A felújítást - rekonstrukciót kiváltó okok Elhasználódás Meghibásodások Szállított közeg minősége Elavulás Költség csökkentés.
PPKE ITK 2008/09 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 8.
PPKE ITK 2007/08 tanév 7. szemeszter Őszi félév Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 8.
PPKE ITK 2004/05 tanév IV. évfolyam Őszi félév Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 7.
PPKE ITK 2005/06 tanév 7. szemeszter Őszi félév Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 8.
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Egynapos sebészet a finanszírozás tükrében
Hő- és Áramlástan I. Dr. Író Béla SZE-MTK Mechatronika és Gépszerkezettan Tanszék Ideális kontinuumok kinematikája.
Kockázat és megbízhatóság Megbízhatóság alapú kapacitás- és költségtervezés Dr. Kövesi János.
Karbantartás.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Járműfenntartás I. I. előadás
Kockázat és megbízhatóság
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Kockázat és megbízhatóság
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Nemparaméteres próbák
Járműtelepi rendszermodell
Valószínűségi változó, eloszlásfüggvény
Járműtelepi rendszermodell 2.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

Közúti és Vasúti járművek tanszék

Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai vizsgálat D- I. szemle E- II. szemle F- futó javítás G- felújítás H- üzemanyag ellátás I- tárolás

Az „A” álláshelyen történik a jármű azonosítása a fontosabb paraméterek feltüntetésével: o a jármű életkora, o az utolsó beavatkozás mélysége és időpontja, o felújításának időpontja, o kumulált üzemideje, o kumulált km. futás, o az utolsó beavatkozás óta eltelt üzemidő, o az utolsó beavatkozás óta megtett km., o fődarab cserék időpontja, o váratlan meghibásodások oka, időpontja, o a terv szerint ellátandó járat és adatai, stb.

A járműtelepre érkező járművek, az:  üzemanyagkészletük nagyságától,  műszaki állapotuktól,  a diagnosztikai vizsgálat eredményétől,  a felsorolt üzemeltetési paraméterektől függően más és más kiszolgálási folyamatot igényelnek. Bármely kiszolgálási folyamat esetén kívánatos, hogy:  a járművek folyamatos (szalagszerű) mozgása biztosított legyen,  a kiszolgáló álláshely előtt várakozó sor ne legyen,  a jármű járműtelepi tartózkodási ideje minimális legyen,  az álláshelyek, technológiai berendezések kihasználtsága optimális legyen

A járműtelep álláshelyeire történő járműérkezés közelítő valószínűsége: m - a járműtelepre érkező járművek száma (1440 min) b - a vizsgált álláshelyen kiszolgálást nem igénylő járművek száma k – megfigyelések száma Az „A” álláshelyekre történő érkezés valószínűsége: - a k számú megfigyelés átlagos jármű száma

A „B” álláshelyre történő érkezés közelítő valószínűsége: A „B” álláshely mellett a járművek soron kívüli haladásának Közelítő valószínűsége:

A jármű beavatkozásokat végző álláshelyek (D, E, F, G) esetében: Az i-edik folyamattechnológiára történő járműérkezés: - az i-edik folyamattechnológiára történő járműbeérkezések átlagos száma - a járműtelepre történő járműérkezések átlagos száma

A kiszolgálási folyamat:  az egyes álláshelyeken elvégzett hasznos műveleti idők,  az álláshelyek közötti állási idők?  az álláshelyek előtti várakozási időkből, tevődik össze. A tartózkodási idők Gauss féle normális eloszlást mutatnak, melynek sűrűség függvénye:

Annak a közelítő valószínűsége, hogy a rendszerben lévő jármű a j-edik álláshelyen tartózkodik, feltéve, hogy az i- edik kiszolgálási folyamat következik be: j= A, B, …, H – a járműtelep álláshelyei i= 1, 2, …, 10 – a kiszolgálási folyamat variánsai.