Közúti és Vasúti járművek tanszék
Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai vizsgálat D- I. szemle E- II. szemle F- futó javítás G- felújítás H- üzemanyag ellátás I- tárolás
Az „A” álláshelyen történik a jármű azonosítása a fontosabb paraméterek feltüntetésével: o a jármű életkora, o az utolsó beavatkozás mélysége és időpontja, o felújításának időpontja, o kumulált üzemideje, o kumulált km. futás, o az utolsó beavatkozás óta eltelt üzemidő, o az utolsó beavatkozás óta megtett km., o fődarab cserék időpontja, o váratlan meghibásodások oka, időpontja, o a terv szerint ellátandó járat és adatai, stb.
A járműtelepre érkező járművek, az: üzemanyagkészletük nagyságától, műszaki állapotuktól, a diagnosztikai vizsgálat eredményétől, a felsorolt üzemeltetési paraméterektől függően más és más kiszolgálási folyamatot igényelnek. Bármely kiszolgálási folyamat esetén kívánatos, hogy: a járművek folyamatos (szalagszerű) mozgása biztosított legyen, a kiszolgáló álláshely előtt várakozó sor ne legyen, a jármű járműtelepi tartózkodási ideje minimális legyen, az álláshelyek, technológiai berendezések kihasználtsága optimális legyen
A járműtelep álláshelyeire történő járműérkezés közelítő valószínűsége: m - a járműtelepre érkező járművek száma (1440 min) b - a vizsgált álláshelyen kiszolgálást nem igénylő járművek száma k – megfigyelések száma Az „A” álláshelyekre történő érkezés valószínűsége: - a k számú megfigyelés átlagos jármű száma
A „B” álláshelyre történő érkezés közelítő valószínűsége: A „B” álláshely mellett a járművek soron kívüli haladásának Közelítő valószínűsége:
A jármű beavatkozásokat végző álláshelyek (D, E, F, G) esetében: Az i-edik folyamattechnológiára történő járműérkezés: - az i-edik folyamattechnológiára történő járműbeérkezések átlagos száma - a járműtelepre történő járműérkezések átlagos száma
A kiszolgálási folyamat: az egyes álláshelyeken elvégzett hasznos műveleti idők, az álláshelyek közötti állási idők? az álláshelyek előtti várakozási időkből, tevődik össze. A tartózkodási idők Gauss féle normális eloszlást mutatnak, melynek sűrűség függvénye:
Annak a közelítő valószínűsége, hogy a rendszerben lévő jármű a j-edik álláshelyen tartózkodik, feltéve, hogy az i- edik kiszolgálási folyamat következik be: j= A, B, …, H – a járműtelep álláshelyei i= 1, 2, …, 10 – a kiszolgálási folyamat variánsai.