Automata sebességváltók

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus
Advertisements

A LabVIEW használata az oktatásban
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Akvapónia üzemeltetés Aquaponics operation and maintenance
Kenés és tömítés Felsőmarók Készítette: Pásztor Péter.
A GYÁRTÓMŰBEN HASZNÁLT FŐBB GYÁRTÓBERENDEZÉSEK (1)
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Bevezetés a tárgyakhoz Tárgyak  Objects are the containers for values of a specified type  Objects are either signals, variables or constants  Once.
Elválasztástechnikai Kutató és Oktató Laboratórium
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
Differenciálmű és tengelyhajtás
Tengelyhajtás Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Automata sebességváltók
Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Az erőátviteli rendszer
Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái
Veszteséges áramlás (Navier-Stokes egyenlet)
Nagy égboltfelmérések Dr. Szabó M. Gyula SZTE Sopron, dec. 5. (Mikulás!!)
Krizsán Zoltán.  Ha az algoritmus sokáig dolgozik,  de el akarjuk kerülni a „fagyást”.  Kisebb a költsége, mint az új folyamatnak.  Programozás szempontjából.
Rögvest kezdünk MÁMI_05.
Műszaki hiba megjelenési formái.Kopás.Korrózió.Törés ,repedés
HIDRAULIKA.
Térelemek ábrázolása hatiránypontos perspektívában
DELIVERING PATIENT–CENTRED INNOVATION IN MEDICINE THROUGH PARTNERSHIP Andrew Witty President, Pharmaceuticals Europe GlaxoSmithKline PARTNERI KAPCSOLATOKON.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
HABBAL OLTÓ BERENDEZÉSEK Hatások a tűzre: A szabad levegő mozgás akadályozása A levegő kiszorítása Hőelvonás Határréteg kialakulása Hősugárzás.
Linamar Products Division
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Sims-1 This chapter is about Simson line. The question arises in connection with orthic triangles: from which points should we draw perpendicular lines.
Fékberendezések II Tárcsafékek
Web 2.0 Budapest – San Francisco Only the Web 2.0 Conference brings the intelligence, innovation, and leadership of the internet industry together in one.
Csapágyak-1 Csapágyakról általában Siklócsapágyak.
Készült az ERFP – DD2002 – HU – B – 01 szerzősésszámú projekt támogatásával Chapter 3 / 1 C h a p t e r 3 Stability Functions.
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
Felszámolók Szakmai Felelősségbiztosítása
Konferencia Gödöllő Miről esik szó? Bevezető gondolatok Egy projekt az informatikában – Mit? – Kinek? – Milyen előnyökkel jár? Tudás és.
Továbbítás kattintással Pánsíp (Georghe Zamfir & Dana Dragomir) El tudnál aludni éjszaka anélkül, hogy ne gondolkoznál el azon, hogy a ház a helyén lesz-e,
Automata sebességváltók
PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 6.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Csővezetékek.
Automata nyomatékváltók
Basic PCB design guideline NYÁK tervezés alapjai
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
A BCD használata üzleti partnerek felkutatásához
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
ResearcherID bemutatása
Irányítás Menedzsment funkciók.
Test Automation Kurzus Intro
Témavezető: Dr. Oniga István Fejlesztők: Erdős andrás Zákány józsef
"Shoes on the Danube Bank”
XDSL hálózatok tervezése 9. Előadás
Kutatási célú szakmai ösztöndíj beszámoló
Inverter applications
Ruletták a Minkowski síkon
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Polymer Theory Why are we looking at polymer theory?
Magnetic Miskolc Gergely Virág
Készletek kezelése építőipari logisztikai feladatok során
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Microsoft SQL licenselés a gyakorlatban
A nyomatéknak ellenálló kapcsolatok viselkedésének jellemzése.
Biosimiler-ek használatának előnyei avagy miért előnyös a verseny?
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

Automata sebességváltók Hidromechanikus nyomatékváltók CVT Automatizált sebességváltók

Hidromechanikus nyomatékváltók Hidrodinamikus nyomatékváltók Bolygóműves sebességváltók Sebességváltók vezérlése Személygépkocsi automata váltók Autóbusz automata sebességváltók

Hidrodinamikus nyomatékváltó

Hidrodinamikus nyomatékváltó

Hidrodinamikus nyomatékváltó

Hidrodinamikus nyomatékváltó

Hidrodinamikus nyomatékváltó

Hidrodinamikus nyomatékváltó

Hidrodinamikus nyomatékváltó szivattyú

Hidrodinamikus nyomatékváltó turbina

Hidrodinamikus nyomatékváltó vezetőkerék

Hidrodinamikus nyomatékváltó lock up

Hidrodinamikus tengelykapcsoló Dr. Lévai Zoltán prof Hidrodinamikus tengelykapcsoló Dr. Lévai Zoltán prof. Emeritus BME Gépjárművek tanszék grafikája

Hidrodinamikus nyomatékváltó

Hidrodinamikus nyomatékváltó A fordulatszám módosítás A nyomaték módosítás A hatásfok A szivattyú nyomatéka

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

bolygómű

bolygómű

bolygómű

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

Hidromechanikus nyomatékváltó

ATF (Automatic Transmission Fluid) automata váltó olajok Az automatikus hajtóművek műszaki megoldásai sokszor annyira egyediek, hogy a gép-gyártók jó része saját szabvány-előírásaihoz ragaszkodik. Az automata váltó olajok használatánál figyelembe kell venni, hogy a motorolajokra érvényes megállapítás - miszerint a magasabb teljesítményszintű kenőanyaggal kiváltható az alacsonyabb teljesítményszintű – általában nem alkalmazható.

ATF (Automatic Transmission Fluid) automata váltó olajok Az egyedi előírások a Ford és GM gyártokon kívül a Mercedes-Benz (MB), MAN, a ZF és a Voith cégek nevéhez fűződnek. Az automata váltók olajának igen sok feladatot kell maradéktalanul ellátnia. Mint hagyományos váltó olajnak a következő követelményeket kell teljesíteni:  Változatos terhelés és sebesség mellett is biztosítania kell a kenőfilm kialakulását,  megfelelő viszkozitással és nyomás-állósággal. Csökkentse ahajtómű zajszintjét, akadályozza meg a fogfelületek károsodását (karcosodás,pikkelyesedés, gödrösödés, stb.). Tulajdonságait hosszú időn keresztül stabilan meg kell tartania. Fontos az öregedésállóság. Az automata váltó olajnak védenie kell a hajtómű szerkezeti anyagait a korróziótól. A tömítő anyagokat az automata váltó olaj kémiailag nem támadhatja meg. A hőmérséklet növekedése ellenére is folyási tulajdonságai révén biztosítsa a tervezett hatásfokot az üzemelés alatt.

ATF (Automatic Transmission Fluid) automata váltó olajok Az automata váltó olajoknak (ATF-nek) a fentieken túl a következő funkciókat is el kell látni:  - hőelvezetés (a súrlódó betétek megfelelő hűtése a tengelykapcsolóban ),  - hidraulikus munkafolyadékfolyadék a kormányszervo berendezésekben,  - hosszú időn keresztül szabályozott súrlódás biztosítása,  - hidraulikus energia-átvivő közeg a hidrodinamikus tengelykapcsolóban ill. nyomaték-átalakítóban,  - a kapcsolótárcsák betétjeinek kenőanyaga az automata váltó olaj. Viszkozitás Az automata váltó olajok (ATF-ek) esetében a motorolajokhoz és ahagyományos közlekedési hajtóműolajokhoz hasonló viszkozitási besorolást nem határoztak meg. Általában egységesen 150 feletti viszkozitási indexű olajokat alkalmaznak. 

ATF (Automatic Transmission Fluid) automata váltó olajok Teljesítményszintek: A két nagy automata sebességváltó gyártó cég, a Ford és a General Motors külön utakon járt, így eltérő tulajdonságú automata váltó olajok használatát írta elő. A napjainkban gyártott automata váltók tervezési tendenciái közeledést mutatnak, így ma már lehetséges olyan automataváltó olaj gyártása, amely mindkét gyártó igényét is kielégíti. Az automata váltó olajok (ATF) létezésüket az elvárt műszaki igényeken túl azalapolaj gyártás javulásának és a fejlett adaléktechnológiának köszönhetik. Az automata váltó olajok (folyadékok) olyan „alkatrészei” a váltóműveknek, amelyek párhuzamosan fejlődnek a konstrukciók változásaival.  Ford General Motors Európai hajtóműgyártók(MB,MAN,ZF,Voith) M4C33-A-G ATF Type A      Suffix A MB 236.2, MAN 339 Typ A M2C166-H Dexron MAN 339 Typ B Mercon Dexron-IID       Dexron IIE MB 236.6/236.7,  MAN 339 Type C,D                  Voith G607,   ZF TE-ML-09,  ZF TE-ML-11/14 Dexron III ZF TE-ML 14/A,B,C Mercon V Dexron IV Voith G1363

Adaptív váltó működtetés ADAPTIVE TRANSMISSION CONTROL (ATC) What it is: The Adaptive Transmission Control system recognizes individual styles of driving (e.g., aggressive vs. Relaxed) and adapts transmission shift parameters accordingly. Two types of ATC are adaptive shift-scheduling and adaptive shift-quality control. Adaptive shift scheduling uses information to assess driving style and decides when to upshift or downshift. It also can identify uphill or downhill gradients and recognize hard cornering. This helps inhibit shifts that might be annoying to the driver or affect vehicle stability. Adaptive shift-quality control uses information about the vehicle or environment, such as changes in the transmission due to wear, to improve the quality of shifts. This system can also adjust shift smoothness to suit driving style (e.g., crisper shifts for aggressive driving or smoother shifts for normal driving). How it works: Adaptive Shift Scheduling uses a microprocessor to read signals from various sensors. It uses a complex algorithm and ongoing memory to decide when to shift. For example, high lateral acceleration during cornering may prevent shifting even if the accelerator is suddenly depressed or released. This helps avoid potential loss of tire grip due to load reversal. Shift points can be based on calibration curves in memory. Adaptive shift-quality control adjusts parameters that affect the speed and smoothness of the shift by interpreting data, including driveline feedback from various sensors, as well as post shift parameters. Customer benefit: Improves shift consistency and transmission durability and allows for shifting that is better suited to specific driver styles or operating conditions.