Egyén és csoportkultúra: Bizalom és tolerancia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Republikon Tolerancia-kutatások
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
A sportszocializáció.
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Átjáró: szférák között - Kulturális antropológia és civil szervezetek. Alkalmazott antropológiai módszerek egy miskolci civil szervezet tevékenységében.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
Nyugdíj.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Mediatizált valóság és bulvarizálódás
GAZDASÁGPSZICHOLÓGIA
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Társismeret.
Tárki Európai társadalmi jelentés fejezet Állam és piac Janky Béla.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
EDUVITAL- Tudományos Újságírók Klubja 2012.november 26. Összetartó közösség, egészségesebb ember Dávid Beáta, PhD.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
Optikai csalódások.
Szocializáció Fogalmak:
F ORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS CSOPORTOK A D EBRECENI E GYETEMEN Dusa Ágnes - Sőrés Anett DE Szociológia MA I. TERD-zárókonferencia május 14.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Fekete és fehér magyarok
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
A társas kultúra szociológiája: etnocentrizmus
Családi vállalkozás.
A család szerepe, jellemzői
Egyéni döntések a szervezetben
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
Küldő intézmény: Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Véleménymegosztó szubkultúrák: EMO Készítette: Starcsevics Nikoletta Témavezető:
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Családi diszfunkciók Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus Pecze Mariann, WJLF.
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
Az erdélyi magyar fiatalok értékrendjének sajátosságai. Összehasonlító vizsgálat a román és a magyar fiatalok körében Veress Ilka Nemzeti Kisebbségkutató.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Mi is az a társadalmi integráció?
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
A deviancia értelmezési kerete
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
„Civil ABC Eger térségében”
Nemzetközi migráció és az Európai Uniós választások
1 Identitás elemek vizsgálata: a kötődés, bizalom és konfliktus vizsgálatának keretei a magyar társadalom kvantitatív felmérései alapján Dr. Bugovics Zoltán.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
LEADER, Identitás, Sport
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A csoportvélemény esendősége
Kultúra és kommunikáció
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

Egyén és csoportkultúra: Bizalom és tolerancia

A társas kultúra szociológiája: etnocentrizmus előítélet sztereotípia

Saját csoport normája, másik csoport elutasítása

Etnocentrizmus A saját kultúra kiemelése A másik csoport kultúrájának lealacsonyítása, meg nem értése

Előítéletek, sztereotípiák, vélemények

Konformitás

Autoriter személyiség éngyenge szorong Intolerancia azonosulási tárgy keresése Dicsőítő-lenéző

SAJÁT VS MÁSIK CSOPORT Saját csoport Másik csoport(ok) Társadalmi környezet Saját csoport Védelem / Biztonság Másik csoport(ok) Verseny / Küzdelem Konfliktus / Fejlődés

Csoportdinamikai alapelvek A személy Motivációs elvek: Törekvés az események kézbentartására Kapcsolatteremtési motiváció Társak és magunk értékelése Feldolgozási elvek: 1. Konzervativizmus 2. Hozzáférhetőség 3. Felületesség - Alaposság Társas befolyás mindent átható ereje A valóság megkonstruálása A társas viszony

Média-kondicionálás Üzenet Társadalmi elvárások és nyomás Valóság konstrukciók Normák értékek Társas hatás

Média-hatás Előítéletesség és sztereotípiák a médiában

Antiszemita interjú-összesítő Ön antiszemita? Utálom a zsidókat! Miért? Mert csak a pénz meg a kapcsolatok érdeklik őket! Honnét tudja? Mert ott vannak a pénzvilágban? Miért lennének az USA bankvilágának 3% zsidó. Ja mert már a törvényektől félnek. Inkább a filmvilágban vannak, meg a művészetekben, ahol a buzik.

Ott a zsidó származásúak aránya 6%, míg a homoszexuálisoké 15. Ja mind buzi! Akkor miként szaporodnak! Övék minden! Miből gondolja? Mert a tisztességes ember nem ér el semmit. Pedig az emberek véleménye szerint tisztességgel könnyebb boldogulni! Ja, mert a felmérést végzők, meg a szociológusok is zsidók!

Egyértelműen túl sok toleranciával 12 Az Ön véleménye szerint Magyarországon az emberek hogyan viszonyulnak a homoszexuálisokhoz? (adatok százalékban kifejezve) Egyértelműen túl sok toleranciával 12 Kissé sok toleranciával 15 Megfelelő fokú toleranciával 24 Kissé kevés toleranciával 28 Egyértelműen túl kevés toleranciával 21 Forrás: GfK Custom Research Worldwide – Wall Street Journal

Egyértelműen túl sok toleranciával 6 Kissé sok toleranciával 9 Az Ön véleménye szerint Magyarországon az emberek hogyan viszonyulnak a cigánysághoz? (adatok százalékban kifejezve) (Külföldiek) Egyértelműen túl sok toleranciával 6 Kissé sok toleranciával 9 Megfelelő fokú toleranciával 25 Kissé kevés toleranciával 28 Egyértelműen túl kevés toleranciával 32

Egyértelműen túl sok toleranciával 47 Az Ön véleménye szerint Magyarországon az emberek hogyan viszonyulnak a cigánysághoz? (adatok százalékban kifejezve) (Magyarok) Egyértelműen túl sok toleranciával 47 Kissé sok toleranciával 21 Megfelelő fokú toleranciával 22 Kissé kevés toleranciával 6 Egyértelműen túl kevés toleranciával 5

Egyértelműen túl sok toleranciával 27 Kissé sok toleranciával 22 Az Ön véleménye szerint Magyarországon az emberek hogyan viszonyulnak a nőkhöz a munkában? (adatok százalékban kifejezve) (Férfiak) Egyértelműen túl sok toleranciával 27 Kissé sok toleranciával 22 Megfelelő fokú toleranciával 18 Kissé kevés toleranciával 16 Egyértelműen túl kevés toleranciával 17

Egyértelműen túl sok toleranciával 4 Az Ön véleménye szerint Magyarországon a férfikak hogyan viszonyulnak a nőkhöz a munkában? (adatok százalékban kifejezve) (Nők) Egyértelműen túl sok toleranciával 4 Kissé sok toleranciával 7 Megfelelő fokú toleranciával 14 Kissé kevés toleranciával 46 Egyértelműen túl kevés toleranciával 29

E-kereskedelem Hu Cz EU15 USA Fizikaiak 9 16 22 31 Szellemi-irodai 29 35 51 79 Értelmiségi 42 67 85 87 Elit 48 71 92 96 Idős 7 12 18 21 Fiatal 69 76 93 Nő 34 39 59 Férfi 41 46 66 82 Mind 37 63 78 Intern hozzáférés (napi átlagban) 43

Generációk és bizalom Bizalom Computerizáció Közlekedés Munkahely (Munkanélküliség) I-2. Vh 12 86 25 2 Vh 36 57 41 Net Gen 93 51 82

Miben bízunk? Bizalom Kapitalizmus Változás Társadalom Mások Fizikai 54 35 45 31 Szellemi 63 38 58 Értelmiségi 87 81 76 Elit 94 61 74 68 Össz Hun 59 55 EEC 52 49 46 EU-15 69 USA 91 41 86

2006 tavasz Család Barát Kolléga Szerető Szomszéd Lakótárs Főnök Falusi Városi   4.9 3.3 3.1 3.9 4.1 2.5 3.0 Az adott társadalmi csoport iránti bizalom indexe és százaléka Minden ország 91 85 70 68 75 72 63 77 59 EU – 15 89 88 78 66 74 79 73 Hun 95 71 65 51 41 CEE 97 61 62 54 81 52 USA 86 64 82 76

2006 tavasz Orvosok Tanárok Fegyveres erők Rendőrök Papság Ügyvédek Újságírók Felsővezetők Politikusok   3.1 2.9 2.8 2.7 2.5 2.2 1.7 Válaszadók aránya, akik bíznak az egyes szakmák képviselői** (adatok százalékban kifejezve) Minden ország 82 81 68 65 61 52 39 35 17 Nyugat-Európa 85 78 73 54 33 32 14 Magyarország 88 87 72 71 53 66 37 48 26 Közép- és Kelet-Európa 77 84 49 60 42 USA 69 41 44 36 25

Mely munkatársában bízik leginkább? Kollégák iránti bozalom Cigány Bevándorló EU-tag Fiatal Idős Fizikai 26 45 79 65 82 Szellemi 43 62 83 66 78 Értelmiségi 85 88 81 Elit 87 94 86

Tevékenység H CZ PL RO EU-15 USA átlag TV-nézés 54 69 78 66 84 73 Kertészkedés-barkácsolás 11 37 32 56 40 35 Mozi-zene 9 20 13 30 29 Színház-koncert 8 18 25 19 Klubélet 6 26 17 43 53 38 Sportolás, fitness 3 23 10 28 Civil (közösségi) tevékenység 2 21 12 16