Széchenyi István Egyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
ERASMUS Pályázat 2013/2014. KAPCSOLAT ERASMUS Iroda Pinizsi Andrásné Kecskeméti utca IV. emelet 420. Fogadó óra: hétfő-kedd-szerda-csütörtök:
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
ERASMUS Pályázat 2014/2015.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
PONTSZÁMÍTÁS –Általános tudnivalók –Tanulmányi pontok –Érettségi pontok –Többletpontok.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Fontos tudnivalók a doktori (PhD) védésről
ERASMUS tájékoztató E 542.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola tanévnyitója Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola szeptember 11.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
A tanárképzés szerkezete
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Környezettan BSc Diploma előtt
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Szabó Éva DE IEAS anglisztika MA II április 20. Jelentkezési határidő: május 6. (péntek) 12:00
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
A doktori képzés aktuális kérdései Doktoranduszok Országos Szövetsége Szombathely © dr. Kocsis Miklós.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
ERASMUS+ Pályázat 2017/2018.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
2016. szeptember 1-vel életbe lépő új doktori képzésekről
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
GÉIK, Logisztikai Intézet
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Kiss Dániel Tanársegéd
Műszaki Földtudományi Kar, Környezetgazdálkodási Intézet
2016. szeptember 1-vel életbe lépő új doktori képzésekről
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
ERASMUS+ Pályázat 2019/2020.
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
2016. szeptember 1-vel életbe lépő új doktori képzésekről
Előadás másolata:

Gazdaság, jog, regionalitás és társadalom az integrálódó Közép-Európában Széchenyi István Egyetem Multidiszciplináris Társadalomtudományi Doktori Iskola Alapítva: 2003 Iskolavezető: Rechnitzer János DSc, egyetemi tanár

Az Iskola tudományos küldetése A doktori iskola és az ahhoz kapcsolódó kutatási programok azt célozza meg, hogy feltárja a közép-európai térség jövőbeli együttműködési irányait, azokat ösztönző, s gátló tényezőket. Célja továbbá keresni a gazdasági, társadalmi és intézményi kapcsolatok beágyazásának feltételeit, hiszen ha a társadalom különféle szereplőiben egyre erőteljesebb az egymásra utaltság igénye, annál élőbbek lehetnek a jövőbeli kooperációk, s azok sikereik tartóssá válhatnak, segítve ezzel magát az európai integrációt. Az együttműködések lehetséges dimenziója a regionális szintű kapcsolatok megjelenése és kiterjesztése. Szükséges tehát kutatni a jelenlegi és a jövőbeli térségi együttműködéseket. Mindezek azonban csak egy megfelelő jogi környezetben válhatnak stabillá, így nélkülözhetetlen az állami szintű, a területi, és a közösségi jogintézmények tanulmányozása, azok összevetése. Nem hagyhatók ki ezekből a politikai intézményrendszerre vonatkozó vizsgálatok, ugyanis a térség országai az államszocializmus összeomlása után a pruláris demokrácia intézményrendszerének kialakításában érdekeltek.

Teljesítés javasolt időintervalluma Követelmények és előrehaladás rend az értekezés megvédéséig (nappali és levelező képzés esetén) Követelmény Kreditérték Teljesítés javasolt időintervalluma Tantervi oktatás, vizsgák letétele 67 első négy félév Disszertáció alapkutatásai, évente beszámoló (önértékelés) alapján témavezető ellenjegyzésével és javaslata alapján 24 félévente 3+3+3+3+6+6 Oktatásban és/vagy kutatásban való részvétel min. 30 max. 45 hat féléven keresztül, de min. négy féléven át Publikáció és konferencia részvétel min. 44, ill.59 és több abszolutóriumhoz min. 20 kredit Abszolutórium: tantárgyi vizsgák sikeres teljesítése + előrehaladás a disszertációban (min. négy félév teljesítmény) + oktatás/kutatás+ min. publikáció 120 minimálisan négy félév, maximálisan hat félév Szigorlatra bocsátás: disszertáció leadása, munkahelyi vita sikeres lebonyolítása, átdolgozott disszertáció és a tézisek leadása 180 (hiányzó publikációk, oktatás/kutatás igazolása) minimálisan hat félév, maximálisan 12 félév

Egyéni képzés Min. egy év, két félév, képzésben való részvétel két év, négy félév lehetőség a képzésben publikációs előírások betartása konferencián való részvétel kutatásban való részvétel, annak igazolása oktatásban való részvétel igazolása éves munkaterv és beszámoló témavezetővel való ellenjegyzés disszertáció beadása 5 éven belül

Abszolutórium: tanulmányok zárása Követelmény Kredit A minimális félévi kredit pont 20 Félévente ajánlott kredit 30 Az abszolutóriumhoz szükséges kredit nagysága 120 Az abszolutórium letételéhez szükséges krediteket, az alábbiak szerint lehet megszerezni: a képzési tervben előírt vizsgák letételével, a kutatófórumok (konzulensek) követelményeinek teljesítésével, az oktatásban való részvétellel, a kutatásban való részvétellel, a tudományos publikációk és előadások tartásával.

Oktatásban való részvétel felsőoktatásban szakmai témához kapcsolódó folyamatos oktatási tevékenység (előadások, szemináriumok) igazolás a fogadó intézménytől az oktatásban való részvételről, tanszékvezetői vélemény a munkáról és az aktivitásról (önértékeléshez évente) témavezető ellenjegyzése, hogy az oktatás megfelelt a szakmai tudományos programhoz tantárgyi program benyújtása az éves önértékelésekhez elérhető minimális kredit 30, maximális 45 kredit nappali képzésben előadás egy szemeszteren át 4 kredit/tantárgy, gyakorlat 2 kredit/tantárgy, max: 8 kredit/félév, távoktatás, levelező képzés értékelhető, egységesen 2 kredit/tantárgy

Kutatási programban való részvétel kutatóintézet, felsőoktatási intézmény, vagy valamilyen elismert (akkreditált) kutatóhelyen bonyolított kutatási programban való részvétel igazolás a program vezetőtől a részvételre: feladat megnevezése, részvétel időtartama, kutatási produktum (részjelentés, résztanulmány, adatfeldolgozás, interjúk, stb.) min. 5 kerdit/program eredményességgel változhat önálló kutatási program elnyerése (pl. OTKA Ifjúsági Pályázat és más országos program) és bonyolítása, annak jellege szerint min. 20 kreditpont, eredményességgel változhat nemzetközi programban való részvétel (több ország részvétele, finanszírozás nem Magyarországról történik) min. 15 kreditpont, eredményességgel változhat

Publikációs követelmények négy magyar nyelven megjelent folyóiratcikk, könyvrészlet, egyéb publikációs teljesítmény (jegyzet, konferencia előadás (itthon és külföldön), poszter) kettő idegen nyelven megjelent folyóiratcikk, könyvrészlet, egyéb publikációs teljesítmény (jegyzet, konferencia előadás (itthon és külföldön), poszter) a szigorlatra bocsátás feltétele, hogy minimálisan nyolc igazolt, dokumentált (közlemény másolata, pontos irodalmi leírással) beadásra kerüljön egy magyar nyelvű cikkben megjelent hivatkozás 0,5 kreditértékű, idegen nyelven és itthon megjelent hivatkozás 1 kreditértékű, idegen nyelven és külföldön megjelent hivatkozás 2 kreditértékű, elérhető maximális kreditpont: 12 (ezzel csökkenthető a publikációs kredit, de annak száma nem!) a TVSz-ban pontosan meghatározásra kerültek a publikációs formák és azok tartalma, ezeket kérjük figyelembe venni TANULMÁNYOZANDÓ A TVSZ 1. ÉS 2. FÜGGELÉKE A FOLYÓIRATOK BESOROLÁSÁRÓL!!!!!!!!

Konferencián való részvétel minimálisan négy konferencián való előadással igazolt részvétel, poszter-előadás nem számítható be ebből minimálisan egy konferencia külföldön és idegen nyelven tartott előadás folyamatos tájékoztatás e-mailen és faliújság a konferenciákról az Iskola részéről részvétel igazolása: előadás a meghívóval, publikációval és lehetőség szerint szakmai visszajelzéssel részvétel önfinanszírozásban, illetve támogatások igénybevételével (Universitás- Győr Alapítvány, más támogatási formák keresése, iskola belső pályázata)

Külföldi tanulmányút Külföldön oktatásban való részvétel (tantárgy címe, tematikája, igazolás a tanszékvezetőtől a oktatásról), konkrét kutatási programban (program címe, időtartama, témavezetője és annak igazolása a részvételről, feladatok pontos leírása) való részvétel kétszeres szorzóját adja az oktatási és kutatási krediteknek Külföldön tartott egyetemi előadások, vagy egy-egy szeminárium értékkésre kerül, megfelelő igazolás alapján, beszámítható az oktatásnál Képzésben való részvétel kiválthatja a tantervi oktatás egyes tantárgyait, igazolás szükséges a stúdiumokról, azokon való részvétel eredményességéről Az egyéni kutató munkához kapcsolódó külföldi tanulmányút elszámolható kutatásban való részvételként, időtartamtól függ annak mértéke (1 hónapnál rövidebb 6 kredit, 1-3 hónap között 10 kredit, 3 hónapnál hosszabb 14 kredit) Külföldön nyári egyetemen, vagy speciális szemináriumon való részvétel elszámolható kutatómunkának, az akkreditált felsőoktatási intézmény igazolását (ajánlott kreditértéket) elfogadjuk

Javasolt és egyben ideális előrehaladási ütemterv I. Félév Feladatok I. félév Tantervi oktatásban való aktív részvétel, témaorientált feladatvállalás, házi előadások tartása, konzulenssel kapcsolat kiépítés, folyamatos irodalom feldolgozás, egy-két szakmai konferencián való részvétel hallgatóként, érdeklődőként, kutatásba való bekapcsolódás keresése, lehetőség szerint oktatásban való részvétel II. félév Tantervi oktatásban való aktív részvétel, témaorientált feladatvállalás, házi előadások tartása, végleges disszertáció téma meghatározása, első tématerv összeállítása, konzulens véglegesítése, szakmai konzultáció folyamatos szervezése, kutatási program kidolgozása, minimálisan egy konferencia előadás és egy publikáció előkészítése, megjelentetése, konferenciákon való részvétel III. félév Tantervi oktatásban való részvétel, témaorientált feladatvállalás, házi előadások tartása (idegen nyelven), témához kapcsolódó szakirodalom gyűjtése és feldolgozása, folyamatos kapcsolat a konzulenssel, kutatási program véglegesítése, minimálisan kettő konferencián (külföldön/idegen nyelven) előadás és egy publikáció előkészítése, megjelentetése, konferenciákon való részvétel

Javasolt és egyben ideális előrehaladási ütemterv II. IV. félév Tantervi oktatásban való részvétel, témaorientált feladatvállalás, házi előadások tartása (csak idegen nyelven), témához kapcsolódó szakirodalom feldolgozása, ebből történő publikáció, folyamatos kapcsolat a konzulenssel, kutatási program megvalósítása, minimálisan kettő konferencián előadás (külföldön/idegen nyelven) és idegen nyelvű publikáció előkészítése, megjelentetése, konferenciákon való részvétel. Disszertáció végeleges felépítésének kidolgozása. V. félév A témához kapcsolódó szakirodalom feldolgozása, 40-50 oldalas irodalom összegző tanulmány formájában, kutatási program folytatása, hazai jelentősebb (folyóirat, tanulmánykötet) előkészítése. VI. félév Kutatási program összegzése, minimálisan az abszolutórium teljesítése, legalább négy publikáció (ebből kettő idegen nyelven) megjelentetése. Ideális eset munkahelyi vitára való előkészítés, annak bonyolítása. VII. és a többi félév Kutatási program összegzése, disszertáció összeállítása, szigorlatra való jelentkezés (180 kredit teljesítése), szigorlat, sikeres védés.