Outsourcing.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Friss diplomások a versenyszektorban
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
ATIPIKUS FOGLALKOZTATÁS A KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG JEGYÉBEN
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Verfasser · weitere Angaben
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Elbocsátás.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Outsourcing – varázsszer?
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Informatikai megoldások egy kézből
Dr. Hermann Csaba, Töreki Andrea, Dr. Dávid Gyula
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
1. ELŐADÁS.
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
Outsourcing Készítette: Giczi Gyöngyi és Gáspárné Tatai Kinga
RFID labor az Intézetünkben
Családi vállalkozás.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Biztosítók irányítási rendszere
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A HEM kialakulása és fejlődése
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
Controlling a gyakorlatban
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
„ Megváltozott munkaképességű munkavállalók –
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Emma telefonos ügyfélszolgálat
WTS Klient csoport Budapest Adózási és könyvelési szolgáltatás Magyarországon és Németországban.
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
AKTUÁLIS KÉRDÉSEK A komplex feltételrendszer megváltozása hagyományos problémáról - problémára szemléletmód felváltása a műszaki, gazdasági és egyéb feltételek.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
STRATÉGIAI EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT PARTNER 2015.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
A magánbiztonsági szektor megérett a változásra, problémáink kulcsa a kezünkben van.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
FLOTTAKIHELYEZÉS ELŐNYEI Outsourcing a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.
Beszerzések hatékonyság növelése
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Készítette: Farkasné Veres Edina
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Outsourcing

Mi is az az outsourcing? Az outsourcing nem más, mint az a tevékenység, amelynek során egy-egy funkció vagy egy komplex üzleti terület mindennapi irányítását és koordinálását egy szolgáltatónak adja át a cég. Ez a szolgáltatás egyfajta professzionális szintű segítséget jelent a megbízó cég számára, de nem derül ki annak legfőbb motivációja, illetve a kiszervezhető tevékenységek összessége.

Milyen erőforrásokat helyezhetünk ki? Munkaerő Tárgyi eszközök Szoftver eszközök Ingatlanok Az outsourcing kulcseleme mindig a szolgáltatás visszavásárlása vagy visszabérlése

12 pont- Miért éppen outsourcing? Költségcsökkentés Hatékonyság növelése Professzionalitás kiterjesztése a lehető legtöbb tevékenységre Képzési költségek csökkentése Járulékos költségek csökkentése Világos célok Megbízhatóság Szolgáltatóval kiépített jó kapcsolat Teret nyer a hozzáadott érték Gyors változások nyomonkövetése Időszakos igények kielégítése Ügyfélelégedettség

Szélsőségek „Szervezzünk ki mindent, amit csak lehet” „A kiszervezés szót nem is szabad kiejteni” Meg kell találni a megfelelő középutat, és olyan kiszervezéseket végrehajtani, amelyek a cég számára előnnyel járnak

Outsourcing típusai Spin-off cégek Munkaerő-kölcsönzés A cég profiljától eltérő tevékenység kivitele egy elkülönülő vállalatba Munkaerő-kölcsönzés Nem tekinthető igazán outsourcingnak, de nagyon markáns vonulatot jelent „Hagyományos” outsourcing Adott tevékenység magas színvonalú ellátása külső szolgáltató által A cég fő tevékenységére tud koncentrálni

Munkaerő-kölcsönzés Magyar jogi környezet beállt Elsősorban a következő területeken: Nagy fluktuáció esetén (pl. call center) Nincs kapacitás a HR funkciókra (toborzás, elbocsátás, stb) Kampányszerű működés Típusai: Állandóan foglalkoztatottak Kampánymunkások

Mukaerő-kölcsönzés előnyei Jól becsülhető munkaerő-költségek Kisebb belső HR szükséges A kölcsönzött munkaerő jól motiválható az állandó státus ígéretével A kölcsönzött munkatársak a kölcsönzés lejártával könnyebben találnak

Munkaerő-kölcsönzés veszélyei A kölcsönzött munkaerő másodrendű állampolgárnak érzi magát Kevésbé motivált Nagyobb lehet a fluktuáció Bérfeszültségek a kölcsönzött és az állandó munkaerő között

A magyar outsourcing piaci jellegzetességei Jellemzően kiszervezett tevékenységek: Ingatlan karbantartás és üzemeltetés Irodai támogatás Hálózat-üzemeltetés és karbantartás Étkeztetés Nagy mennyiségű nyomtatás és kézbesítés Nem jellemző a kiszervezése, de érdemes átgondolni: IT Call center, ügyfélszolgálat HR adminisztráció

Outsourcing néhány jellemzője (Erősségek) Költséghatékonyság Gyorsaság (kész megoldás rövid időn belül) Szakértelem, kompetencia Mellékes kiszervezése (core marad) Rugalmasság Minőség PR Gazdálkodás a belső erőforrásokkal

Outsourcing néhány jellemzője (Veszélyek) Kiszolgáltatottság Minőség- és költség romlás Cserbenhagyás Biztonság-sebezhetőség Belső know-how kiszivárgása Tisztázatlan felelősségmegosztás

A kiszervezés buktatói és előnyei A HR outsourcing megbízásokat nem pályáztatják nyilvánosan Hosszú távra szóló megbízások Referenciák és korábbi személyes ismertség Buktatóból van elég Szolgáltató nem tudja elfogadtatni magát Számos előny származhat az outsourcingból Magasan képzett szakemberek keresése

Humánügyviteli adminisztrációs outsourcing Szolgáltatás kiszervezése, az informatikai háttér megváltoztatása nélkül, vagy a munkaügyi szoftver cseréjével együtt Olyan szolgáltató partner kiválasztása, amely: saját főtevékenységéhez kiválóan ért és megbízható szolgáltatást tud nyújtani megfelelő szaktudással biztosítja a szolgáltatás állandó színvonalát megbízható informatikai és szakmai háttérrel rendelkezik

Humánügyviteli outsourcing Jellemzően kiszervezett tevékenységek: Bérszámfejtés TB feladatok Munkaerő-kölcsönzés Esetenként kiszervezésre kerül: Munkaügyi feladatok HR ügyfélszolgálat Általában cégen belül marad: Toborzás Képzés Teljesítményértékelés Mindenképpen érdemes cégen belül maradnia hozzáértő kapcsolattartónak, aki a munkavállalók felé is fontos, de a külső céget is ellenőrizni tudja

Kockázatkezelés a kiszervezés során Kockázatkezelési terv Kockázatok azonosítása Kockázatok elemzése Mi a valószínűsége a bekövetkeztének Mi a hatása Ki az egyes kockázatok tulajdonosa (ki fogja monitorozni) Válaszreakciók megtervezése Elkerülés Enyhítés Elfogadás Áthárítás Másodlagos kockázatok tervezése

Kockázatok monitorozása Az egyes kockázatok figyelése Új kockázatok azonosítása Válaszreakciók indítása Kockázatok helyzetének kommunikálása A kockázatkezelési terv folyamatos aktualizálása Maradék kockázatok kezelése

Hogyan válasszunk szolgáltatót? Kiszervezés:hosszú távra szóló együttműködést és partnerséget jelent Érdemes több cégtől ajánlatot kérni Személyesen találkozni a képviselőkkel Kérdések feltevése Meggyőződni, hogy a számunkra ideális céget választjuk Outsourcingot vezető cégnek bemutatni a tevékenységet

Problémák a szerződéskötések kapcsán A cég felkészületlen a feltételek meghatározásában, nem iktat be az érdekeit védő klauzulákat A cégek egy része a saját folyamataival sincs tisztában Hiányzik a felsővezetői elkötelezettség

Kiszervezetten Felmérjük a lehetséges előnyöket és hátrányokat Kijelöljük a felelős kollégákat Árban való megegyezés Megkezdődhet a kiszervezés

Kiszervezetten Tevékenységi kör tisztázása Biztosítani kell a megfelelő számú és képzettségű embereket 80% tervezés és 20% kivitelezés szabálya HR outsourcing IT outsourcing Speciális programok

Nem mindenre megoldás az outsourcing Nem érdemes minden HR -funkciót kiszervezni HR-nek személyesen is jelen kell lennie a szervezetben: gyors beavatkozás segítségnyújtás Leginkább csak a HR adminisztráció, azon belül is a bérszámfejtés Nehezen biztosítható egy külső szolgáltatóval

Magyarországi helyzetkép Fő vonzerő: Jól képzett munkaerő Jó infrastrukturális viszonyok Alacsony országkockázat Európai kulturális környezetbe való beágyazódás Ügyfelek és szolgáltatók kapcsolata illeszkedik a nemzetközi irányvonalhoz

Köszönöm a figyelmet!

Készítette:Kuczik Gabriella emberi erőforrások III.évfolyam 208.11.20.