Csapatépítés Egyénekből álló csoportok egységes ereje építette fel Egyiptom piramisait!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Advertisements

Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Játéktár-tréning A kreatív gyakorlatok, szituációs játékok tréningje vezetők, trénertársak, moderátorok, animátorok, belső oktatók, pedagógusok részére.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Angol nyelvi kompetencia
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
„A BAKONYÉRT” Egyesület fejlesztése a TÁMOP projekt keretében.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Közösségfejlesztés és közösségi munka
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
A tanulók társas helyzete az iskolában
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Egyéni döntések a szervezetben
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
A kulturális intelligencia
Soft skills.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Szembesít a drámatréning. A csapat 2-nél több fő A csapat nem fogja a jótékony hatásait magától, automatikusan kifejteni. Kellenek struktúrák, normák,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Közoktatási vezető II. félév
Adatvezérelt employer branding
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
Előadás másolata:

Csapatépítés Egyénekből álló csoportok egységes ereje építette fel Egyiptom piramisait!

Csapatépítés A világszínvonalú versenyképes termékek és szolgáltatások előállításához manapság rendkívüli csapatjáték és együttműködés szükséges.

A cégsikerek alapja a csapatmunka A sikeres cégvezetők eredményes gazdálkodásának kulcskérdése a hatékony kommunikáció és az együttműködés, valamint ezek hatékonyságának állandó fokozása. Ehhez szükség van a humán erőforrásaik mobilizálására, új vezetési és együttműködési technikák bevezetésére.

Mire jó a csapatépítő tréning? A vállalaton belüli szervezeti változásokra történő felkészülésre Közösség alakítására Különböző problémák megoldási hatékonyságának növelésére Egységes cég-kép kialakítására A vállalati értékek tudatossá tételére

A csapatépítő tréning lényege Segítik a csapat, mint együttműködő egység formálódását, a csapaton belüli "mi-tudat" kialakulását, illetve megerősítését. Segítenek megismerni a résztvevőknek önmaguk és munkatársaik erősségét A csapat tagjai minél több oldalról, munkahelyi környezeten kívüli szituációkban is megismerik egymást A csapat tagjai játékos feladatokon keresztül is megtapasztalják az együttműködési lehetőségeiket A munkahelyi környezetben nem, vagy csak ritkán együttműködő kollégáknak is lehetőséget biztosít egymás jobb megismerésére A résztvevők számára kellemes élményt szerez a közös játék, és elősegíti a jobb munkakapcsolatokat

Mit ígérnek a csapatépítő tréningek? Egységes és erős csapat jön létre, a teamek megismerik egymást, a későbbiekben számítanak egymásra, könnyebben szerveződnek. Hatékonyabban működnek együtt mind a napi munkában, mind a szervezetfejlesztésekben. Képesek lesznek közösen megoldani feladataikat, és a felmerülő konfliktusokat. Együttműködési készségük és motivációik fejlesztésével elérjük a hatékony együttműködést a közös célok megvalósítása érdekében.

Mi történik a csapatépítő tréning folyamán? A tréningen a résztvevőknek különböző gyakorlatokat kell megoldaniuk, mesterségesen létrehozott stressz helyzetekben. A nehézséget legtöbb esetben az egyének komfortzónájának átlépése jelenti. Minden egyes feladat elvégzése után, a friss élményre alapozva a trénerek segítségével-, akik jelen esetben moderátorokként tevékenykednek- történik a tapasztalatok feldolgozása, átültetése a mindennapi munkahelyi élet területeire.

A sikeres csapatépítés egyik titka a csapat jó vezetése Nincs különbség egy amatőr vagy egy profi csapat vezetése között. Mindkét csoport különböző igényű, és képességű egyénekből áll. Ha a megfelelő ütemtervet és célt dolgozod ki, akkor kialakul a természetes fegyelem a csapatban.

A csapatépítés aranyszabályai Olyan célt kell választani, aminek rendelkezésre állnak az anyagi fedezetek. Mindig pontosan tisztázzuk a részleteket a beosztottakkal és a vezetéssel. Legyen mindig egy precíz ütemterv. A csapatban mindenki fontos. Ha problémánk van egymással azt meg kell beszélni. A rossz teljesítményt ne másra fogjuk.

Mikor sikertelen egy csapatépítő tréning? Ha irreális fejlődési célokat tűz ki. Ha régi szokások tehetetlensége a téma, nem pedig a tanulságok beépítése a jövőbe. Ha a trénerek visszajelzései homályosak, és nem a fejlődést szolgálják, vagy ha egyáltalán nincs visszajelzés. Ha nem építik ki a támogatás és bátorítás hálózatát. Ha nem ad pozitív modelleket, bátorítást. Ha a változások nem illeszkednek a szervezet elvárásaihoz. Ha a résztvevők nem kapnak megerősítés, kiértékelést.

Outdoor vagy szabad tréning Az outdoor tréningek alapvetően a résztvevők aktivitására, a csoporttagok egymásra hangolódására épülnek. A feladatok, különböző játékok, feldolgozandó témák módszertana is ezen alapszik. A kezdeti feszültségek oldását követően a hangsúly  az aktív tanulásra helyeződik. A változatos, új ötletekre inspiráló, tapasztalatokat nyújtó és önismeretet elősegítő feladatok egyrészt folyamatosan aktivizálják, mozgásban tartják a csoportot, másrészt oldott, vidám hangulatot teremtenek.

Az indoor, bentlakásos tréningek lehetséges céljai: - együttműködés fejlesztése - egymás jobb megismerése - szervezeti kommunikáció, információ javítása - csapatcélok és külső-belső csapatkép tisztázása - csoportszerepek tisztázása                                                                                                          

A csoport teljesítményét befolyásoló tényezők munkafegyelem és racionális problémakezelés a munkahelyen, konfliktusok kezelése a csoporton belül, a csoport kommunikációs csatornái, a magánélet és a szakma szétválasztása, hatékony feladatmegosztás, deviáns emberi játszmák kiküszöbölése, teljesítménymotivált, pozitív munkahelyi légkör, csoportkohézió - elkötelezettség, érdekeltség.

Kérdés! Ti részt vennétek csapatépítő tréningen? Ha IGEN melyiket választanátok? Egy túlélő kalandtúra! Egy meleg komfortos iroda egy fárasztó nap után! Ha NEM, akkor miért nem?

Források http://www.anthemon.hu/csapatépítő-tréning http://www.lelkititkaink.hu/csapatepites.html http://www.tumbaszkata.eoldal.hu/cikkek/csapatepites---outdoor-trening

Készítette: Czifra Nikolett Köszönöm a figyelmet! Készítette: Czifra Nikolett