Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Dózsa Csaba, ügyvezető Budapest, május 28. GKI-EKI Egészségügykutató Intézet A patikák tulajdonosainak és vezető gyógyszerészeinek véleménye a gyógyszertárak.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A direkt marketing fogalma
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
DPR kommunikáció alapelvei
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
TDM Szakmai Nap november 21.
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Marketingkommunikáció
Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Sponsorare necesse est
Munkaerő mobilitás Magyarországon
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Nyugat-Mecseki TIT területi kutatás Összefoglaló 2005.április.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
2005. május 5. OKTATÁSI MINISZTÉRIUM FELSŐOKTATÁSI FELNŐTTKÉPZÉSI BIZOTTSÁG.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
HR konferencia november 16. SKULL tréning és tanácsadás Szervezeti vitalizáció.
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
A reklám centruma.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
– Letölthető változat –
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Előadás másolata:

Információs Társadalom Szakmai Napok 2004. Tartalom: Információs Társadalom Szakmai Napok 2004. A kutatás háttere, módszertana Fontosabb eredmények Következ-tetések Az online marketing kommunikáció megítélése a magyar vállalatok körében Pái Attila, Ph.D hallgató Kapcsolat 2004. november 23-24. Budapest

A kutatás háttere, módszertana Tartalom: A kutatás háttere, módszertana A kutatás azt vizsgálta, hogy az interneten elérhető vállalatok milyen ismeretekkel rendelkeznek az online marketingről, milyen online marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak, és hogyan ítélik meg ezt a kommunikációs csatornát. A kutatás módszertana:  Minta célcsoportja: interneten elérhető vállalatok  Minta elemszáma: véletlenszerűen kiválasztott 1000 vállalat körében készült ezen belül a kiemelten vizsgált célcsoport 300 vállalat volt.  A minta összetétele: kis, közép-és nagyvállalatok (mikrovállalkozások nem) marketing-, PR-, kereskedelmi vezetői, egyes esetekben pedig IT vezetői voltak.  Adatfelvétel módja: online kérdőíves megkérdezés (CAWI)  Az adatfelvétel időpontja: 2003. december 10. és 2004. január 10. között  Súlyozás: A kutatás adatai nem kerültek súlyozásra, így a kutatás eredményei irányadóak, valamelyest eltérhetnek a tényleges alapsokaságban (interneten elérhető vállalatok). A kutatás háttere, módszertana Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 2

A kutatás háttere, módszertana Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana Általánosságban elmondható, hogy a vállalatok nem ismerik kellően az interneten elérhető célcsoportot, nem használják megfelelően az online kommunikációs lehetőségeket, és ennek következtében gyakran elmarad a várt eredmény, amely az alábbiakban mutatkozik meg: Túlbecslik:  a gyakori internetezők számát  a diákok arányát  a felsőfokú végzettségűek arányát  és budapesti lakosok arányát Alulbecslik:  online módon vásárlók számát  az egyes online szolgáltatásokat igénybevevők arányát Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 3

Fontosabb eredmények Tartalom: Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana Teljesen meglepő, hogy a bannerreklámoknak a reálisnál nagyobb direkt hatékonyságot tulajdonítanak, hiszen a megkérdezettek közel 50%-a szerint az átlagos átkattintási arány meghaladja az 5%-ot (a tényleges átlagos átklikkelési arány: 0,25%-0,5% között van). Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat Forrás: saját információgyűjtés; N=300

A kutatás háttere, módszertana Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana A vizsgált vállalatok jellemzően három szempont miatt döntöttek az internet alkalmazása mellett:  marketingszempontok és az értékesítés támogatása  kapcsolattartás ügyfelekkel ill. partnerekkel  piaci információk gyűjtése A vállalti honlap elkészítésének célja elsősorban:  információközlés  image illetve reklámszempontok  értékesítés ösztönzése Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 4

A kutatás háttere, módszertana Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek  Az online marketingeszközöket a megkérdezett vállalatok közel fele még nem alkalmazta, de harmaduk tervezi kipróbálásukat.  A megkérdezett vállalatok elsősorban információközlésre, másodsorban pedig az értékesítés ösztönzésére használják az online reklámeszközöket. A márkaépítés mint cél mindössze minden 10. vállalat esetében merül fel.  A vállalati honlap mellett a leginkább alkalmazott marketingkommunikációs eszköz a hirdetési célú cikk, ezt követi szorosan egymás után az e-mail marketing és a banner.  Megfigyelhető az is, hogy a vállalatok jelentős része nem azokat az eszközöket alkalmazza, amelyeket a leghatékonyabbnak ítél. A jelenleg elzárkózók több mint fele alkalmazná ezeket, ha:  nagyobb és differenciáltabb lenne a megcélozható célcsoport  olcsóbb lenne a kommunikációs csatorna  hatékonyság alapján kellene fizetni  a jelenleginél kedvezőbb áron lennének elérhetőek a piaci információk  A leghatékonyabb marketingeszköznek a vállalatok az online ügyfélszolgálatot és PR-t tartják. A reklámeszközök tekintetében pedig a két leghatékonyabbnak ítélt eszköz a honlap és az email marketing. A kutatás háttere, módszertana Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 5

Fontosabb eredmények Tartalom: Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat Forrás: saját információgyűjtés, 2004

A kutatás háttere, módszertana Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana  Az alkalmazott eszközök hatékonyságát a vállalatok 1/3 része nem tudja megítélni, közel 20%-uk nem elégedett, és közel 50%-uk legalább átlagosan elégedett eredményességükkel.  A hatékonyság mérését döntően a cégen belül vizsgálják (közel 70%), és csak másodsorban bíznak meg reklámügynökségeket, piackutató, webdesigner, tanácsadó stb. cégeket.  A hatékonyság mérése általában az alábbi módszerekkel illetve szempontok figyelembe vételével történik: visszajelzések, érdeklődések száma CTR (átklikkelési arány) és látogatói statisztikák új partnerek, vásárlók száma ráfordított költség- /bevételnövekedés megrendelések száma, árbevétel-növekedés piaci felmérések Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 6

A kutatás háttere, módszertana Tartalom: Fontosabb eredmények Megítélés Üzleti cél Alkalmazás Hatékonyság mérés Eredmények, tervek A kutatás háttere, módszertana  Az internetes megjelenés minden ötödik vállalat szerint semmilyen plusz bevételt nem jelent, míg 43%-uk a bevételek mindössze 1-5%-át tulajdonítja az online jelenlétnek, 1/3 részénél viszont már számottevően bevételnövelő tényező az online jelenlét.  A világhálón elérhető vállalatok 63%-a tervezi fejleszteni vagy jelentősen megújítani website-ját az elkövetkező egy évben, és 50%-uk szeretné növelni online reklámeszközökre fordított költségvetését 2004-ben.  A megkérdezett cégek 65%-a az online hirdetésekkel nem kívánja helyettesíteni egyik alkalmazott hagyományos hirdetési formáját sem. Fennmaradó részük pedig az újsághirdetéseket és szórólapokat kívánja helyettesíteni az online eszközökkel. Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 7

A kutatás háttere, módszertana Tartalom: Következtetések A kutatás háttere, módszertana  Az eredményekből jól látszik, hogy a vállalatok nem rendelkeznek kellő ismeretekkel az internetről, mint médiacsatornáról. Ezzel magyarázható elsősorban a csatorna alkalmazásától való távolmaradás.  A negatív attitűdök kialakulásának elsődleges oka a csatorna nem megfelelő használata továbbá a kapott eredmények rossz megítélése.  A vállalatok jelentős része megragadt az „internet boom” előtti állapotban és nem követték nyomon a változásokat.  Napjainkra a helyzet megváltozott, ami közel sem jelenti, hogy az internet kevésbé lenne hatékony. Fontosabb eredmények Következ-tetések Kapcsolat 8

A kutatás háttere, módszertana Tartalom: A kutatás háttere, módszertana Kapcsolat Fontosabb eredmények Következ-tetések Név: Pái Attila, Ph.D hallgató Telefon (mob.): (+36 - 30) 394-6050 E-mail: pai.attila@netgo.hu Kapcsolat